въпрос за 2.5 TDI - AFB, как ЕКУ мери налягаме от турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
u_bo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

въпрос за 2.5 TDI - AFB, как ЕКУ мери налягаме от турбо

Мнениеот u_bo » Нед 09 ное 2008 17:50


как ЕКУ получава налягането от турбото ?
има ли някакъв датчик ?
или го изчислява съобразно показанията на MAF ?




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 09 ное 2008 17:59


има датчик


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Нед 09 ное 2008 22:12


Почвай да четеш и сам ще намериш отговора! :wink:


u_bo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот u_bo » Пон 17 ное 2008 15:18


оказва се , че го изчислява от показанията на дебитомера.
след смяна на дебитомер - показанията на налягането вече стигат до 2.1 бар-а


u_bo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот u_bo » Пон 17 ное 2008 15:21


vladitdrv написа:Почвай да четеш и сам ще намериш отговора! :wink:

е , явно в този форум взаимопомощта не е на мода.
аз задавам конкретен въпрос , с молба за помощ,
а получавам комерсиални предложения и
напътствия от 'олимпийски' висини.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 17 ное 2008 15:25


u_bo написа:оказва се , че го изчислява от показанията на дебитомера.
след смяна на дебитомер - показанията на налягането вече стигат до 2.1 бар-а


Не колега, не се изчислява от там. От дебитомера се влияе горивото и колко ще надува турбото, а за меренето си има датичик - МАП.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 17 ное 2008 15:37


не колега, от дебитомера не се прсмята никакъв надув натурибната.

Служи САМО за преценяване на горивото. Това че при скапан дебитомер често налягането е прекалено ниско е поради друга причина (мало даже верижна реакция )

ама да не бегаме от темата. МАП-а си мери налягането.

Поздрави


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Вто 18 ное 2008 19:18


е , явно в този форум взаимопомощта не е на мода.
аз задавам конкретен въпрос , с молба за помощ,
а получавам комерсиални предложения и
напътствия от 'олимпийски' висини.


Колега,извинявам се ако съм те обидил с нещо,но мисля че има доста теми които могат да ти помогнат в случая!


u_bo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот u_bo » Нед 23 ное 2008 13:22


vladitdrv написа:
е , явно в този форум взаимопомощта не е на мода.
аз задавам конкретен въпрос , с молба за помощ,
а получавам комерсиални предложения и
напътствия от 'олимпийски' висини.


Колега,извинявам се ако съм те обидил с нещо,но мисля че има доста теми които могат да ти помогнат в случая!

не си ме обидил, но ползвах търсачката , но не ги намерих теми.
ако ми беше пуснал линк към подобна тема , нямаше така да изтълкувам поста ти.
Благодаря на отговорилите в темата.
наистина 'верижната ' реакция е спъвала турбото.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 23 ное 2008 22:51


u_bo написа:наистина 'верижната ' реакция е спъвала турбото.

Добре ще е да напишеш все пак, ако си решил и как проблема.


u_bo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот u_bo » Пон 24 ное 2008 23:12


u_bo написа:оказва се , че го изчислява от показанията на дебитомера.
след смяна на дебитомер - показанията на налягането вече стигат до 2.1 бар-а

писал съм колега :)
но КОРИГИРАМ:
от грешните показания на дебитомера,
управлението на променливата геометрия на турбината - не е задавало коректна геометрия --> не е имало налягане ( има си датчик дето го отчита)

след смяната на дебитомера --> коректни стойности се подават към управлението на геометрията --> турбината надува както си требе :)

2.1 бара стига на трета със 100% газ и над 3000 оборота !!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fighter-interceptor и 85 госта