Помогнете за смяна на съединител!
- gotin_83
- Мнения: 243
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Помогнете за смяна на съединител!
Реших да го сменям сам но ми трябва някаква информация.Например как се сменя ,по важните неща при смяната, тарикатлъци и дори и снимков материал.Става въпрос за голф3 1.6 АБУ.
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Моята СК 085 съм я свалял 5 пъти /развали се 5 ск и докато намеря хубава втора ръка се наложи да е свалям няколко пъти/ и всеки път съм го правил пред блока, без канал. Вярно че с канал ще ти е по-лесно и няма да се налага да лягаш под колата. А сега как се сваля.
1. Осигуряваш си добре колата
2. Свалят се предните колела като преди това се развива гайката която държи карето на предна лява гума и се подпира колата
3. Разкачаш всички букси, на датчика на заден ход, на километража, освобождаваш маса и всичи останали части закачени за СК
4. Развиваш гайката на карето на лявото колело.
5. Развиваш и двете полуоски от СК
6. Развиваш и откачаш амортесьора на лявото колело/хубаво е да бележиш как стои спрямо шенкела за да не ти се налага после реглаж
7. Откачаш накрайника на кормилната щанга
8. Вадиш лявата полуоска иначе няма как да свалиш СК
9. Откачаш скоростния лост от СК и подпираш мотора на картера
10. Развиваш всички болтове които държат СК като имаш в предвид, че в задната част има още един болт, кото се развива от към дясното колело, откачаш я и от тампоните
11. Сваляш кутията като е издърпваш назад и сменяш каквото си решил
Това е в общи линии. По обратни ред сглобяваш. Хубаво е да има и някой който да ти помага. Работа е хамалска, но за цена от 100 лева на смяна смятам, че си струва.
Не са необходими някакви специални инструменти. Едно гедоре с камъчета и за откачането на полуоските ще ти трябва звезда, но не зная как се казва виж на полуоските и ще разбереш за какво ти говоря
Успех!!!
1. Осигуряваш си добре колата
2. Свалят се предните колела като преди това се развива гайката която държи карето на предна лява гума и се подпира колата
3. Разкачаш всички букси, на датчика на заден ход, на километража, освобождаваш маса и всичи останали части закачени за СК
4. Развиваш гайката на карето на лявото колело.
5. Развиваш и двете полуоски от СК
6. Развиваш и откачаш амортесьора на лявото колело/хубаво е да бележиш как стои спрямо шенкела за да не ти се налага после реглаж
7. Откачаш накрайника на кормилната щанга
8. Вадиш лявата полуоска иначе няма как да свалиш СК
9. Откачаш скоростния лост от СК и подпираш мотора на картера
10. Развиваш всички болтове които държат СК като имаш в предвид, че в задната част има още един болт, кото се развива от към дясното колело, откачаш я и от тампоните
11. Сваляш кутията като е издърпваш назад и сменяш каквото си решил
Това е в общи линии. По обратни ред сглобяваш. Хубаво е да има и някой който да ти помага. Работа е хамалска, но за цена от 100 лева на смяна смятам, че си струва.
Не са необходими някакви специални инструменти. Едно гедоре с камъчета и за откачането на полуоските ще ти трябва звезда, но не зная как се казва виж на полуоските и ще разбереш за какво ти говоря
Успех!!!
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Бързият написа:venll-vr написа:6. Развиваш и откачаш амортесьора на лявото колело/хубаво е да бележиш как стои спрямо шенкела за да не ти се налага после реглаж
7. Откачаш накрайника на кормилната щанга
Всичко друго ОК , съгласен съм . Ама тези неща защо ги разкачаш ?
За да можеш да свалиш полуоската иначе не можеш да свалиш СК.
А модела на СК ти 085 CHL /със сигурност/
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
venll-vr написа:Бързият написа:venll-vr написа:6. Развиваш и откачаш амортесьора на лявото колело/хубаво е да бележиш как стои спрямо шенкела за да не ти се налага после реглаж
7. Откачаш накрайника на кормилната щанга
Всичко друго ОК , съгласен съм . Ама тези неща защо ги разкачаш ?
За да можеш да свалиш полуоската иначе не можеш да свалиш СК.
А модела на СК ти 085 CHL /със сигурност/
Незнам защо си разкачал всички тези неща.Напълно излишно е, достатъчно е да разкачиш шарнира и болта на кормилната щтанга,и полуоската излиза без проблем.Нищо не се бележи,скоростната кутия се измества достатъчно,за да можеш спокойно да си работиш.Има и нещо друго,сам надали ще можеш да го смениш без да сваляш скоростната долу,а това е доста трудемко.Трябва да има някой да придържа кутията.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Помогнете за смяна на съединител!
днес сутринта се качвам и нема съединител прочетох доста по темата т.к. съм мн навит сам да си го сменя имам канал до нас но като гледам колко процедури има доста ще ми е трудно
хубаво беше да има снимков материал или съм мн нагъл 


- vwghost
- Мнения: 193
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 21:05
- Автомобил: VW GOLF IV
- Двигател: 1.9 TDI ATD 2002
- Местоположение: Стара Загора GOLF IV 2002 1.9 TDI ATD
- Контакти:
Re: Помогнете за смяна на съединител!
icko0o0o написа:днес сутринта се качвам и нема съединител прочетох доста по темата т.к. съм мн навит сам да си го сменя имам канал до нас но като гледам колко процедури има доста ще ми е труднохубаво беше да има снимков материал или съм мн нагъл
Много си нагъл


- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помогнете за смяна на съединител!
Искам да попитам горе описаният начин от venll-vr става ли за Golf 3 1,6i 101ps AEK или са различни
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта