Съвет за катализатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 06 фев 2006 22:23


Ами има едно нещо наречено технотест (цитирам по памет) - та ако правиш някакви реконструкции по автомобила (примерно искаш да го направиш кабрио или пикап) - след промените подаваш едно заявление в КАТ и като се събере комисията, оглеждат какво си направил и преценяват дали е годно да се търкаля по пътищата и след това автомобила ти се пререгистрира по новите условия.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 07 фев 2006 14:02


Нещо много заорахте по темата... Производителя на определен модел слага като опция катализатор тоест може да има може и да няма. И на базата на една гола декларация от нетехническо лице вие почнахте да пращате на технотест. Определено ще се завишат критериите за нивото на изгорелите газове а като не влизаш гризваш дървото.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 фев 2006 15:10


Даскала написа:........А всъщност избушиш ли катализатора само или сложиш само тръба на негово място без резонаторно гърне,за 1 година са ти заминали гърнетата,тъй като вече няма какво да спира тези газове и те рушат със страшна сила

Веднага щом си взех Голфчето му резнах катализатора и сложиш тръба на неговото място. Не усетих някаква съществена разлика в шума - даже никаква... Гърнетата вече четвърта година са си здрави!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Вто 07 фев 2006 17:27


Последното което разбрах по темата е че декларирал ли си в данъчното катализатор при пробата с газанализатора дупе да ти е яко ако нивото на вредните газове е над нормалното за кола с работещ катализатор.
След прегледа давали от компютъра разпечатка с нивото на вредните газове ,която пък щяла да се изисква при плащането на данъка.
Абе истината е че са го измислили добре-никой няма да гледа колата отдолу има ли кат. няма ли ,газанализатора си показва.
И който е декларирал че има но не може да покрие нормите...догодина ще плаща данъка в целия му размер.
Аз имам катализатор ама дали работи само той си знае и мисля да ида да ми измерят газовете предварително поне да съм подготвен.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Вто 07 фев 2006 17:36


Хубаво де, ами като караш на газ май няма вредни емисии, т.е. варианта в ЕС - катализаторът ми не работи, ама аз карам на газ не минава ли?


Потребителски аватар
Taffy
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
Автомобил: Audi A4
Двигател: ADR 2000
Местоположение: София

Мнениеот Taffy » Вто 07 фев 2006 17:55


Ако ни задължат да сме с катализатори, все от някъде ще се появи фирма най вероятно ще е турска и ще се продават катализатори на приемливи цени.

Преди вярно бяха 5 години, но едно БМВ имаше 4 катализатора и всеки един от тях струваше 2000лв.

За Голф-те да са по 500лв. няма да ни се отрази добре. Така че има вариян да се прочистват. Свалял се катализатора и там нещо си се ровело в него. Но ще разпитвам и аз по подробно и ще пиша.


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Мнениеот nPaCe™ » Вто 07 фев 2006 18:16


Махнах гърнетата и сега е лууудницааа :D
Колата върви по-добре или поне така ми се струва :roll:
Няма разлика в работата на двигателя...
Остана само това гърненце дето е точно след двуцевката,
на мястото на катализатора. В нея влизат 2 тръби и немаше начин
да я смена!

Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви? :roll:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 07 фев 2006 18:57


Ами разтърси се !!! Някъде имаше точно затова тема. Колегите бяха писали около 60 лв. Някой беше писал че за 30 я е взел друг че е дал около 80лв така че потърси.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 07 фев 2006 21:04


незнам какво толкова се притеснявате от газоанализатор?
аз до сега само си пращам документите, оправят ми че съм минал на преглед и готово(с Жигулата така 4 години-не знаеше къде се намира пункт за ГТП, с Голфа още не ми се е налагало).
говори се и има хора които са се заели да стегнат нещата с пунктовете за ГТП, но и те имат гладни деца в къщи...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 08 фев 2006 8:59


[
Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви? :roll:[/quote]

Зависи откъде ще я купиш. Почва от 40 лв -55лв.

Re @maistora_1
Taзи година е доста по - сложно с прегледите. Не знам дали си минавал.
1. Трябва да има кола / заместник/ горе долу с равни килограми, еднакъв вид гориво.
2.Колата се тегли на кантар -преден и заден мост -за усилие на стенда на спирачките.
3. Мерят се изгорелите газове, като в същият момент се отчитат и оборотите.
4.Има и още но на лични -може някой от ДАИ да чете тук.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 08 фев 2006 9:55


И какво като чете ДАИ тъкмо ще се надува гордо.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 08 фев 2006 11:44


все още се намират сервизи дето даваш документите и минаваш(примерно с 20 лв повече)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 08 фев 2006 13:19


silent написа:И какво като чете ДАИ тъкмо ще се надува гордо.


Има проверяващи от ДАИ в пунктовете. И е кофти да тормозиш свойте хора там


Потребителски аватар
6utruknahunte
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 6utruknahunte » Вто 14 фев 2006 15:35


Що никой не отговори на Дмитко, какъв е проблема да си минеш прегледа на газ, пък си карай после както искаш - с катализатор, без ....


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 14 фев 2006 15:57


Само уточнение...
т.нар газ анализатор мери съдържанието на CO в изгорелите газове...
дали си на газ или на бензин няма значение, даже на газ без ламбда елмулатор ще покаже по-кофти стойносто...

а по въпроса за това какво си декларирал, няма ама никакво значение, по простата причина, че КАТ и данъчните нямат идея един за друг, камо ли да разберат дали си с катализатор или не.

На практика, би трябвало в КАТ да знаят колата дали е с катализатор или не /как ще го знаят.....е*ах ли му мамата/ и да има различни изисквания за двете.
Или
Да не им пука катализатор със без и да кажат: толкоз ти е нормата, оди се жалвай..


Само да спомена, че това не значи, че няма да си караш автото, просто данъчните ще ти кажат: дай документ, че покриваш Евро #едиколко си# ааа нямаш.... ами щом нямаш, и колатата ти е на еди колко си години праааас един данък. Ако пък колата ти е млада, и пише от производителя, че примерно покрива Евро #нещо си# тогава още в КАТ ще те праснат и няма да те регистрират.

В Германия например можеш да си караш и кола с Евро 1, ама какви са им данъците не знам...

Виж вече за рейсове и камиони.. там е задължително да покриват Евро 3 да речем...

ПО темата..
Как със сигурност да разберем, че катализатора вече не върши никаква работа???
ако може някой да каже....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта