Съвет за катализатора
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Ами има едно нещо наречено технотест (цитирам по памет) - та ако правиш някакви реконструкции по автомобила (примерно искаш да го направиш кабрио или пикап) - след промените подаваш едно заявление в КАТ и като се събере комисията, оглеждат какво си направил и преценяват дали е годно да се търкаля по пътищата и след това автомобила ти се пререгистрира по новите условия.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Нещо много заорахте по темата... Производителя на определен модел слага като опция катализатор тоест може да има може и да няма. И на базата на една гола декларация от нетехническо лице вие почнахте да пращате на технотест. Определено ще се завишат критериите за нивото на изгорелите газове а като не влизаш гризваш дървото.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Даскала написа:........А всъщност избушиш ли катализатора само или сложиш само тръба на негово място без резонаторно гърне,за 1 година са ти заминали гърнетата,тъй като вече няма какво да спира тези газове и те рушат със страшна сила
Веднага щом си взех Голфчето му резнах катализатора и сложиш тръба на неговото място. Не усетих някаква съществена разлика в шума - даже никаква... Гърнетата вече четвърта година са си здрави!
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Последното което разбрах по темата е че декларирал ли си в данъчното катализатор при пробата с газанализатора дупе да ти е яко ако нивото на вредните газове е над нормалното за кола с работещ катализатор.
След прегледа давали от компютъра разпечатка с нивото на вредните газове ,която пък щяла да се изисква при плащането на данъка.
Абе истината е че са го измислили добре-никой няма да гледа колата отдолу има ли кат. няма ли ,газанализатора си показва.
И който е декларирал че има но не може да покрие нормите...догодина ще плаща данъка в целия му размер.
Аз имам катализатор ама дали работи само той си знае и мисля да ида да ми измерят газовете предварително поне да съм подготвен.
След прегледа давали от компютъра разпечатка с нивото на вредните газове ,която пък щяла да се изисква при плащането на данъка.
Абе истината е че са го измислили добре-никой няма да гледа колата отдолу има ли кат. няма ли ,газанализатора си показва.
И който е декларирал че има но не може да покрие нормите...догодина ще плаща данъка в целия му размер.
Аз имам катализатор ама дали работи само той си знае и мисля да ида да ми измерят газовете предварително поне да съм подготвен.
- Taffy
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
- Автомобил: Audi A4
- Двигател: ADR 2000
- Местоположение: София
Ако ни задължат да сме с катализатори, все от някъде ще се появи фирма най вероятно ще е турска и ще се продават катализатори на приемливи цени.
Преди вярно бяха 5 години, но едно БМВ имаше 4 катализатора и всеки един от тях струваше 2000лв.
За Голф-те да са по 500лв. няма да ни се отрази добре. Така че има вариян да се прочистват. Свалял се катализатора и там нещо си се ровело в него. Но ще разпитвам и аз по подробно и ще пиша.
Преди вярно бяха 5 години, но едно БМВ имаше 4 катализатора и всеки един от тях струваше 2000лв.
За Голф-те да са по 500лв. няма да ни се отрази добре. Така че има вариян да се прочистват. Свалял се катализатора и там нещо си се ровело в него. Но ще разпитвам и аз по подробно и ще пиша.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Махнах гърнетата и сега е лууудницааа
Колата върви по-добре или поне така ми се струва
Няма разлика в работата на двигателя...
Остана само това гърненце дето е точно след двуцевката,
на мястото на катализатора. В нея влизат 2 тръби и немаше начин
да я смена!
Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви?

Колата върви по-добре или поне така ми се струва

Няма разлика в работата на двигателя...
Остана само това гърненце дето е точно след двуцевката,
на мястото на катализатора. В нея влизат 2 тръби и немаше начин
да я смена!
Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви?

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
незнам какво толкова се притеснявате от газоанализатор?
аз до сега само си пращам документите, оправят ми че съм минал на преглед и готово(с Жигулата така 4 години-не знаеше къде се намира пункт за ГТП, с Голфа още не ми се е налагало).
говори се и има хора които са се заели да стегнат нещата с пунктовете за ГТП, но и те имат гладни деца в къщи...
аз до сега само си пращам документите, оправят ми че съм минал на преглед и готово(с Жигулата така 4 години-не знаеше къде се намира пункт за ГТП, с Голфа още не ми се е налагало).
говори се и има хора които са се заели да стегнат нещата с пунктовете за ГТП, но и те имат гладни деца в къщи...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
[
Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви?
[/quote]
Зависи откъде ще я купиш. Почва от 40 лв -55лв.
Re @maistora_1
Taзи година е доста по - сложно с прегледите. Не знам дали си минавал.
1. Трябва да има кола / заместник/ горе долу с равни килограми, еднакъв вид гориво.
2.Колата се тегли на кантар -преден и заден мост -за усилие на стенда на спирачките.
3. Мерят се изгорелите газове, като в същият момент се отчитат и оборотите.
4.Има и още но на лични -може някой от ДАИ да чете тук.
Имал съм проблематика с меката връзка! Някой да има
идея какви пари върви?

Зависи откъде ще я купиш. Почва от 40 лв -55лв.
Re @maistora_1
Taзи година е доста по - сложно с прегледите. Не знам дали си минавал.
1. Трябва да има кола / заместник/ горе долу с равни килограми, еднакъв вид гориво.
2.Колата се тегли на кантар -преден и заден мост -за усилие на стенда на спирачките.
3. Мерят се изгорелите газове, като в същият момент се отчитат и оборотите.
4.Има и още но на лични -може някой от ДАИ да чете тук.
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- 6utruknahunte
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 07 окт 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Само уточнение...
т.нар газ анализатор мери съдържанието на CO в изгорелите газове...
дали си на газ или на бензин няма значение, даже на газ без ламбда елмулатор ще покаже по-кофти стойносто...
а по въпроса за това какво си декларирал, няма ама никакво значение, по простата причина, че КАТ и данъчните нямат идея един за друг, камо ли да разберат дали си с катализатор или не.
На практика, би трябвало в КАТ да знаят колата дали е с катализатор или не /как ще го знаят.....е*ах ли му мамата/ и да има различни изисквания за двете.
Или
Да не им пука катализатор със без и да кажат: толкоз ти е нормата, оди се жалвай..
Само да спомена, че това не значи, че няма да си караш автото, просто данъчните ще ти кажат: дай документ, че покриваш Евро #едиколко си# ааа нямаш.... ами щом нямаш, и колатата ти е на еди колко си години праааас един данък. Ако пък колата ти е млада, и пише от производителя, че примерно покрива Евро #нещо си# тогава още в КАТ ще те праснат и няма да те регистрират.
В Германия например можеш да си караш и кола с Евро 1, ама какви са им данъците не знам...
Виж вече за рейсове и камиони.. там е задължително да покриват Евро 3 да речем...
ПО темата..
Как със сигурност да разберем, че катализатора вече не върши никаква работа???
ако може някой да каже....
т.нар газ анализатор мери съдържанието на CO в изгорелите газове...
дали си на газ или на бензин няма значение, даже на газ без ламбда елмулатор ще покаже по-кофти стойносто...
а по въпроса за това какво си декларирал, няма ама никакво значение, по простата причина, че КАТ и данъчните нямат идея един за друг, камо ли да разберат дали си с катализатор или не.
На практика, би трябвало в КАТ да знаят колата дали е с катализатор или не /как ще го знаят.....е*ах ли му мамата/ и да има различни изисквания за двете.
Или
Да не им пука катализатор със без и да кажат: толкоз ти е нормата, оди се жалвай..
Само да спомена, че това не значи, че няма да си караш автото, просто данъчните ще ти кажат: дай документ, че покриваш Евро #едиколко си# ааа нямаш.... ами щом нямаш, и колатата ти е на еди колко си години праааас един данък. Ако пък колата ти е млада, и пише от производителя, че примерно покрива Евро #нещо си# тогава още в КАТ ще те праснат и няма да те регистрират.
В Германия например можеш да си караш и кола с Евро 1, ама какви са им данъците не знам...
Виж вече за рейсове и камиони.. там е задължително да покриват Евро 3 да речем...
ПО темата..
Как със сигурност да разберем, че катализатора вече не върши никаква работа???
ако може някой да каже....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта