Контролни крушки табло Б3 - частично решение

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Контролни крушки табло Б3 - частично решение

Мнениеот passenger » Чет 20 ное 2008 11:29


Здравейте. Имам няколко въпросчета и все на една тематика:

1. Наскоро ми направи впечатление че не ми работят контролните крушки вдясно от волана (за ръчна спирачка и тази за зареждането, други май нямаше). Явно ще трябва да сваля таблото но все пак за да се подготвя предварително самите крушки дали се продаваха отделно някъде ?
Тук (http://drive.bg/index.php?ModelId=9741&cPath=5_153) намерих едни но не зная дали са тези, поне не изглеждат червени.
Свалял съм таблото поне 2 пъти (но не помня дали след тези интервенции спряха крушките). Предполагам може и куплунга отзад да не съм напъхал добре.

2. След като тръгна с колата точно след известно време примерно 50 минути ми светва крушката за температурата. Колата вече е достигнала работна температура. Стрелката обаче си показва нормално, перката върти, антифриза си е на място. Мотора е АБС, имам един датчик отпред на тройника. Такаааа ... да се ориентирам към нов датчик или ?

3. Интересува ме дали контролната лампа за зареждането участва ли пряко във веригата за зареждане. Идеята ми е следната: При запалване, динамото не започва да зарежда, което съответно не ми пали и автоматичните светлини. Всичко се нормализира когато леко форсирам. Ваското 1 (благодаря от все сърце за всичко направено за мен :)) ми обясно че е някаква възбудителна намотка в динамото.
Все пак връщайки се на т.1 ако лампата е изгоряла или не работи, може ли това да е причината да не започва да зарежда динамото при палене на колата ?

Ще прощавате ... но съм с икономическо.

Последна промяна от passenger на Чет 27 ное 2008 17:53, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
feersum
Мнения: 260
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот feersum » Чет 20 ное 2008 11:56


Здравей, колега,

Относно точка 2: Това май е болест по всички Б3-та. При мен е същото положение.
Най-вероятно се причинява от датчика за нивото на водата.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 21 ное 2008 16:14


Току що погледнах.
Датчик на разширителния съд нямам.
Изобщо нямам представа къде е свързана тази лампа. Мислех че вързана за датчика който е на тройника.
И преди да ме заринете с мнения за презапояване ... само да ме светнете що е то студена спойка.


stoko77
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stoko77 » Пон 24 ное 2008 22:32


Колега провери си буксата на таблото щом си го свалял!Малка е вероятността да е от "лампичките" ,защото това са диоди!Но пък знае ли човек , може и да са изгорели!?!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 25 ное 2008 0:04


Малко да обесня едно по едно.
На този двигател датчика за охладителната течност е само един с 4 кабела на тройника при главата.Тези 4 кабела са съответно за :
-маса
-сигнал към ЕКУ за температурата (под или над 40 градуса)
-сигнал към стрелката на таблото (термометъра)
-сигнал към лампата за прегряване на таблото (въпросната за водата).
Реално в корпуса на този един датчик има три отделни като единия им извод е общ - масата ;)
По повод проблемите с лампите - това са светодиоди,не могат да изгорят и причината да не свеят са именно студените спойки (за тях след малко).
По повод зареждането - след като запалиш докато не подадеш веднъж газ алтернатора не влиза в режим на зареждане и затова така се получава.Лампата няма отношение с зареждането ама таблото има - ако не е на място алтернатора не зарежда понеже в таблото има един елемент,който управлява въпросната инидакиця а през него минава зареждането грубо да се каже....така че ако караш без табло алтернатора не зарежда.
Студена спойка е техническо понятие,което описва най-точно нешо средно между спукана спойка,изкъртена спойка и въобще спойка,която не функционира и има много високо преходно съпротивление (демек няма връзка през нея).
Получава се с течение на времето от блъскането по дупките и води до разни такива проблеми като отказване на това или онова по електрониката.Лечението е презапояване на всички спойки,които ти се видят съмнителни като разглобиш таблото.При мен светодиода за зареждането не светеше заради буквално изкъртен куплунг отзад на таблото.....имаше около 10-тина спукани спойки.
Успех!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Вто 25 ное 2008 10:10


Мерси много приятел :).
В събота приготвям поялника и свалям таблото, надявам се обаче проблема със несветенето да в разместана букса ... тази продълговатата черната на която фактически стоят диодите.
Ще докладвам, какво се е получило.

А със сигурност диодите имат живот и те също горят.

А, самото светене на лапмата за водата, как мога да елиминирам ? Нов датчик ?


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Вто 25 ное 2008 20:05


Може да ти говоря глупости ама аз до колкото знам има 4 датчиа.Двата на тройника са за компа (син) и стрелката (кафяв);на радятора за перката и един на главата за лампата


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Мнениеот stanimir1123 » Вто 25 ное 2008 20:14


ами тая лампа на таблото не отчита ли нивото на охладителната течност?


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Вто 25 ное 2008 22:43


Отчита, когато обаче имаш датчик на разширителния съд.
При мен няма такъв.
А след като в случая при мен лампата светва при загряване, каква аджеба е температурата при която трябва да светне тази лампа ?


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Чет 27 ное 2008 17:50


Ето какво сътворих(ме). Умишлено казвам в множествено число:
Свалих таблото. При проверка с мултицет установих че няма връзка от минусовите пинчетата на букстата (на самата платка) до диодите на алтернатора и ръчната.
Запоих към минусите на диодите жички и тези жички директно на кабела на буската, т.е. не преминават през платаката на таблото. През платката на таблото остана само плюса към диоидите. Почистих и леко стиснах с клещи всички букси.

Всичко изтествах и пристъпих към монтажа. Дадох на контакт, ръчната НЕ светна, а този на алтернатора изгоря и усмърдя колата на кенеф.

Положителния ефект:
- В резултат на тези действия и изгарянето на диода, явно двете спойки на буксата на диода са се съединили и вече дори и без диод, колата започва да зарежда веднага със запалването който и ефект търсих. Как разбрах ли ? Имам една електроника която сработва при достигане на 13 и нещо си волта и преди за да сработи форсирах мотора.
- Разбрах че лампата има роля при зареждането при запалването на колата, което потвърди и колегата по-горе. Т.е. ако няма лапма по някаква причина няма зареждане при стартиране на мотора.
- Лампата на водата вече не светва по време на движение;

Отрицателния ефект:
Лошото е че 2-те крушки продължават да не светят което е дразнещо ... така че пак ще отварям ...


Потребителски аватар
cecko80
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 15 май 2008 19:36
Автомобил: PassatB4
Двигател: ADZ1994
Местоположение: София

Мнениеот cecko80 » Чет 27 ное 2008 21:27


Имах същия проблем с лампата на акумулатора и след като съсипах един/защото и след като съм форсирал явно не е зареждало достатъчно/и дадох 187лв. за нов и не ми завериха гаранцията самите акумулаторджий ме пратиха при един човек който за 20мин. и около 20лв. ми реши проблема.Това ми се случи миналата зима и от тогава нямам проблем.Ако решиш,че може да съм ти полезен ми звънни да ти дам телефона му и да ти обясня къде се намира.0888983588



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04 и 60 госта