Температурен датчик (G62) на B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Температурен датчик (G62) на B5

Мнениеот Rosenirs » Пон 24 ное 2008 16:08


Здравейте колеги.Направих днес диагностика на колата от гаража и ми даде тези грешки.


Изображение

2 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

От това което открих тук във форума разбрах къде се намира този датчик и че е син на цвят.Интересува ме следното нещо.Защо когато изтрия грешката не се появява веднага а след седмица примерно.Възможно ли е втората грешка да се появява заради този датчик тъй като когато се появи тази за датчика се появява и другата.Единственото ми обяснение е датчика да не работи от време на време и тогава компютъра да променя горивната смес и за това да дава втората грешка.Благодаря.

Последна промяна от Rosenirs на Чет 27 ное 2008 10:30, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пон 24 ное 2008 16:28


Не съм съвсем съгласен че е син на цвят. При мен беше черен оригиналния (Както си мисля че са повечето). Предполагам от тази тема ще получиш по-подробна информация за това което те интересува:

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 2&start=15

виж също и този линк:

http://www.s2-audi.co.uk/tech_articles/ ... faults.htm

00561

Mixture adaptation

-Adaptation limit
(multiplicative)
exceeded
-Adaptation limit
(multiplicative) not
reached
-Adaptation limit
(additive) exceeded
-Adaptation limit
(additive) not reached
2413

Possible causes of fault

-Fuel system pressure too low or too high
-Failure of spark plugs, ignition coils
and ignition output stages
-Ingress of air to G70
-Leak in exhaust system up to catalyst
-Incorrect signal from air mass meter G70

Possible effects

-Increased fuel consumption
-Formation of black smoke
-Spark plugs sooted up

Rectifying Fault

-Fill fuel tank
-Recify leak
-Test fuel system pressure
-Test G70

Последна промяна от fichtenweg на Пон 24 ное 2008 17:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Rosenirs » Пон 24 ное 2008 17:29


Този датчик който е м/у двигателя и акомулатора поне според този линк е син при мен също.
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... empsender/
Този датчик ли е G62?Повече ме интересуват горните въпроси свързани със датчика.:)


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пон 24 ное 2008 18:02


този е G62 датчика

линка който си дал беше 1-вия който намерих изобщо (става дума за такъв със снимки) когато започнах преди година и половина да се интересувам от проблема с температурния датчик. Не знам наистина как стои въпроса при бензиновите двигатели, но при дизела мястото му изобщо не е това което е показано на снимките.

Между другото при мен също се получаваше така че грешката за темп. датчик се появяваше в комплект с друга една грешка която няма нищо общо с G62, а като гледам при теб двете грешки нямат абсолютно нищо общо по между си. Предполагам че появата им по едно и също време просто се дължи на друго - а именно на това че грешките се репортват на определен интервал от време (не постоянно през цялото време)


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Пон 24 ное 2008 22:11


Колега аз също сменях този датчик и при мен беше черен оригиналния.Но новият е син или зелен ще те излъжа .При мен понеже съм дизел пък ми подгряваше не когато трябва.След смяната му проблема се реши.Датчика струваше към 40 лв и 10 лв за смяната му с една година гаранция.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пон 24 ное 2008 23:17


функцията на този G62 е от доста голямо значение. Когато G62 е повреден, ECU-то "смята" че температурата е ниска и поради това би държало двигателя в режим подгряване през цялото време на работа на двигателя, което неизменно ще води до ускорено износване на самия двигател, износване на катализатора и чувствително завишен разход. За щастие до такава критична ситуация не се стига благодарение на заводски зададените резервни усреднени стойности които ECU-то ползва когато G62 престане да подава сигнал. Поради това е съвсем нормално когато G62 не работи двигателя да достига оптимална работна температура за по-дълго време, което като цяло е трудно да се проследи при положение че в такава ситуация температурна индикация няма. По осезаема си остава разликата в разхода на гориво.


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Сря 26 ное 2008 15:53


sasho_mf написа:Колега аз също сменях този датчик и при мен беше черен оригиналния.Но новият е син или зелен ще те излъжа .При мен понеже съм дизел пък ми подгряваше не когато трябва.След смяната му проблема се реши.Датчика струваше към 40 лв и 10 лв за смяната му с една година гаранция.


Колега здравей

Наскоро сменях датчика за температурата но когато купувах нямаше точният парт номер както беше на старият ми и купих един който пасна идеално температурата не мърда от средата перки мерки си се включват .
Всичко е ОК ,но имам чувство ,че разхода ми се завиши .
Въпросат ми е има ли вариант сега този новият датчик да дава грешна информация и поради това да е завишен разхода ?
Ако закача колата на VAG COM дали ще си каже ?

Двигателят е AFN !


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Сря 26 ное 2008 19:44


Нямам представа колега .Но е факт,че при мен грешка нямаше записана.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Чет 27 ное 2008 11:32


trohata написа:Колега здравей

Наскоро сменях датчика за температурата но когато купувах нямаше точният парт номер както беше на старият ми и купих един който пасна идеално температурата не мърда от средата перки мерки си се включват .
Всичко е ОК ,но имам чувство ,че разхода ми се завиши .
Въпросат ми е има ли вариант сега този новият датчик да дава грешна информация и поради това да е завишен разхода ?
Ако закача колата на VAG COM дали ще си каже ?

Двигателят е AFN !


по въпроса за това че не си намерил темп датчик със стария номер:
ако например си търсил по този номер: 078 919 501C е гарантирано че няма да намериш. Този номер отдавна е изместен от нов: 059-919-501-A

по другия въпрос за това че след замяната на темп. датчик разхода ти се е повишил: това е просто практически невъзможно. Ако има нещо което логично може да обясни покачването на разхода - това е да речем наскорошното рязко застудяване. (и/или други най-различни фактори които вероятно не си взел предвид)
ако новия ти датчик подава грешна информация към ECU-то, то това спокойно можеш да го забележиш по поведението на стрелката за температурата. Данните които подава този датчик имат едно единствено измерение - и това е температурата която виждаш на таблото.


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Пет 28 ное 2008 12:39


fichtenweg написа:
trohata написа:Колега здравей

Наскоро сменях датчика за температурата но когато купувах нямаше точният парт номер както беше на старият ми и купих един който пасна идеално температурата не мърда от средата перки мерки си се включват .
Всичко е ОК ,но имам чувство ,че разхода ми се завиши .
Въпросат ми е има ли вариант сега този новият датчик да дава грешна информация и поради това да е завишен разхода ?
Ако закача колата на VAG COM дали ще си каже ?

Двигателят е AFN !


по въпроса за това че не си намерил темп датчик със стария номер:
ако например си търсил по този номер: 078 919 501C е гарантирано че няма да намериш. Този номер отдавна е изместен от нов: 059-919-501-A

по другия въпрос за това че след замяната на темп. датчик разхода ти се е повишил: това е просто практически невъзможно. Ако има нещо което логично може да обясни покачването на разхода - това е да речем наскорошното рязко застудяване. (и/или други най-различни фактори които вероятно не си взел предвид)
ако новия ти датчик подава грешна информация към ECU-то, то това спокойно можеш да го забележиш по поведението на стрелката за температурата. Данните които подава този датчик имат едно единствено измерение - и това е температурата която виждаш на таблото.



Благодаря на всички за адекватните отговори


Потребителски аватар
garabarar
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

za dat4ik

Мнениеот garabarar » Пет 28 ное 2008 13:34


fichtenweg

искам да те питам нещо значи моят голф в момента е в много лошо състояние от страна на мотора и неговата работа просто не може да държи обороти гасне ми и най важното което го прочетох тук е че стрелката на температурата трябва да стои в средата да на мене ми стоеше в средата но откакто почна да ми дава тия ядове с оборотите ми стои на нулата но парното духа топло а това за оборотите си мислех че е от стъпковото моторе че е изгоряло но го почистих и се указа че бачка но от време на време и в крайна сметка мисля че е от този датчик можеш ли да ми кажеш дали е от това.Идругото което е да питам също бензиновата помпа не ми работи разглобих я защотот си мислех че е изгоряла и да я сменя но като я извадих и я цъкнах на 12 волта завъртя и след катоя сложих в гнездото и я затворих работи няколко дена и пак спря след повторно отваряне пак стана същото и ми писна да я отварям и затварям и затова искам някой да ми каже ако знае от какво е вазможно ли е да е нещо от този датчик да влияе и на помпата.Благодаря ти предварително и ако можеш да ми кажеш някой сервиз да отида на диагностика защото мисля да отида при дунев но не чувам много добри отзиви.Мерси


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: za dat4ik

Мнениеот fichtenweg » Пет 28 ное 2008 20:51


garabarar написа: ....И другото което е да питам също бензиновата помпа ...


искрено съм благодарен за това че съм засвидетелствал по някакъв начин компетентност и способност да помогна, но...
за съжаление в тази ситуация съм безсилен. Първото на което се натъкнах е посоченото най-горе - а аз изобщо нямам опит с бензинови двигатели. Това което се сещам да препоръчам на първо четене е:

първо: дай колкото се може по подробна информация за автомобила модел, година на производство (Засега може да се счете че автомобила е поне 94 г. предвид на това че казваш че искаш да го закараш на диагностика) модел на двигателя, ако щеш дори марката на частите които подозираш че имат дефект. Смятам че форума добре ще те ориентира каква информация е добре да се предостави (и каква не).

второ: по възможност е повече от препоръчително да направиш диагностика на колата, още повече че в случая се касае за по комплексен проблем. Самия ти казваш че вече си проверил някои детайли, макар и да е било неуспешно вече си малко по напред в намирането на проблема. Мисля че кабелите за диагностика на vw и производни са доста широко разпространени така че ще бъде добре дошло да направиш дори една елементарна проверка на лога с грешките.

трето: всичката тази информация е добре да я постнеш в секцията за голф. Определено тя се чете от повече собственици на този модел.

инак не претендирам да знам кой знае колко и по отношение на дизел агрегати, просто преди време ми се наложи да решавам този инак елементарен проблем с температурния датчик, но това което направих е че прерових всяка възможна информация която нета може да предложи. Документирах и синтезирах повечето информация в едно и така се получи добър наръчник за отстраняване на нередности по този конкретен възел (температурния датчик).

В допълнение искам да те посъветвам още нещо. Давай колкото се може по-детайлна и синтезирана информация за проблема, както и допълвай своевременно всяко ново нещо си забелязал в отворената тема. Опитът и наблюденията ми сочат че единствено по този начин ще заинтригуваш знаещите и можещите да искат да помогнат повече.


Потребителски аватар
garabarar
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

датчик

Мнениеот garabarar » Пет 28 ное 2008 22:22


Много се извинявам че не съм споменал,колата ми е голф 3 АБД мотор 1,4,92година и така да споделя утре ще ходя при един пичага в Горубляне,Ибо се казва и там ще си направя диагностика и т.н но чесно казано мисля че повечето ядове идват от газовата уредба защото когато е на бензин(когато ми бачка помпата :roll: ) тогава си работи както трябва и на гас и на бензин и в един момент като каже нв искам и пак спира всичко пак почва да се ебава на гас и бензиновата и тя спира и така това ми е проблема и ве4е един месец карам така и направо ми идва да я закарам в някоя морга и да я дам без пари :lol: ама не мога на сърце ми е тази колица :lol: :lol: :lol: и така ако има някой на представа какво я мъчи мойта мръсница да пише.Благодаря предварително.


Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Мнениеот Fr3nzY » Пет 28 ное 2008 23:11


За този датчик Г62 това е някакъв датчик а не термостата нали може ли този датчик да има нещо общо с трудното качване на темп.на двигате ля ми.Или просто термостата е останал в отворено положение.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Съб 29 ное 2008 10:22


Fr3nzY написа:За този датчик Г62 това е някакъв датчик а не термостата нали може ли този датчик да има нещо общо с трудното качване на темп.на двигате ля ми.Или просто термостата е останал в отворено положение.


Да G62 е температурния датчик, не самия термостат. Ако температурата се отчита на таблото без видими резки колебания - каквито са междувпрочем повече характерни за повреден темп. датчик - тогава по-сигурно да не е причината в самия G62. Можеш ли да дадеш по детайлно описание. При конкретно какви обстоятелства си забелязал че двигателя трудно достига оптимална работна температура. Забелязл съм че проблем с термостата има едва тогава когато температурата изобщо не може да постигне оптималната, дори след доста продължително каране. Ако обаче тя все пак се достига, тогава съм доста по склонен да смятам че се дължи но долуописаното.

Без да визирам директно горепосочения случай искам да напомня още нещо. Много хора когато отчитат разлики в поведението на двигателя изключват/забравят че навън се позастуди. Всички знаем колко малко време е необходимо през студените зимни дни да се охлади двигателя. Сега си представете към този фактор като се добави още един - моменталното пускане на отоплението веднага щом усетим че двигателя е вече подгрял леко. Това с особена сила се отнася за случаите когато се потегля без изчакване и двигателя трябва в условията на ниската външна температура да стопли както себе си така и купето. Сега като сравните например работния режим в по-топло и в по-студено време лесно ще забележите че в първия случай двигателя има да компенсира относително по-малка разлика да речем от 20 до 90. Във втория случай обаче на двигателя му се налага не само да преодолява по-голям температурен диапазон, но също така и да се справя с непрекъснатата нужда от отопление на купето. И така колкото е по-студено навън като цяло толкова повече време ще му е необходимо на двигателя за да достигне оптимален температурен режим.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта