голфа счупи бутало?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

голфа счупи бутало?

Мнениеот martveca » Чет 27 ное 2008 23:37


колеги някой има ли си представа защо се е счупило буталото, със сигурност не е срещнало клапан защото ремъка си е ок не е прескочил а и да беше при отворени клапани буталото не може да ги докосне-това съм го пробвал.Става въпрос за 1.6 АЕЕ. :roll:




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2405
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Пет 28 ное 2008 8:34


Дай инфо...то така боб ли да хвръляме, каде я изреза - рацер ли си? И на колко км е 3ката... Има много неща. Дай йнфо какво точно стана?


Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martveca » Пет 28 ное 2008 10:51


Ами двигатела беше 96-та година и беше на 140000 км. наистина доста запазен беше ,обаче един ден сутринта тръгвах от вкъщи и в момента в които включих от първа на втора се чу някакво силно изхъркване и колата угасна,първо помислих че е от скоростите,пробвах да я запаля но не стана.Проверих ремъка как е да не е скъсан или прескочил,но и там сичко си беше ок и след като му свалих главата видях ето това- http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1060/597388142.JPG
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1241/920184743.JPG
така и неможах да остановя причина да се счупи толкова зверски това бутало.В вдно съм сигурен че не е ударено от клапан защото на този мотор дори да са отворени клапаните и буталото да е в гмт. те влизат в горивната камера на буталото и не го докосват.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 28 ное 2008 13:44


:shock От одавна не бях виждал толкова размазано бутало :shock
то е направо СТРОШЕНО
да не е било дефектно нещо ? което си е напълно възможно
или някой преди това да е отварял мотора и да е сложил буклуци вътре..
ваското трябва да си даде тежката дума според мен


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пет 28 ное 2008 14:09


В техниката има едно понятие УМОРА НА МЕТАЛА . Ако не е удар остава да е това.


Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martveca » Пет 28 ное 2008 14:52


ами мисля че буталото си е оригинално защото на него има релефен знак на vw и отдоло има някакъв сериен номер и пише Germany, ако беше менте миля че нямаше да ги има тези надписи.Апък за тази умора на метала ми се сртува странно защото стария ми мотор 1.4 абд беше на 250000 км и толкова беше юркан че му се чудя как неговите бутала са си още здрави а този уж на доста по малко км. с 5-години по нов и е каран нормално апък сега е със зверски строшено бутало.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пет 28 ное 2008 17:21


Тука има една тема за 1.6 АФТ сега незнам при теб как стоят нещата :)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=22097&highlight=%EC%EE%F2%EE%F0+aft


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 28 ное 2008 17:22


Абе сигурен ли си че коляновия ти вал е жив? блока как е ? дай някоя снимка


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Пет 28 ное 2008 17:51


Това бутало като го гледам е срещнало нещо за да се деформира така . Как е челото на буталото , износено ли е?Възможно е де е от воден стълб как е гарнитурата имаше ли вода в маслото, биелата деформирана ли е.
Другият варянт шайба ,гайка болт или нещо друго да е засмукало виж колекторите да не е засмукало парче от таралежа или нещо от моното или инжекциона да липсва.
А по въпроса за среща на бутало с клапани има доста изписано че няма двигател на VW които да гарантира на 100% че това няма да стане.А и не знаеш дали някои преди теб не е свалял главата и да е взета повече от допустимите норми.


Nkamenov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

х

Мнениеот Nkamenov » Пет 28 ное 2008 17:54


и аз та мисла


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2405
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Пет 28 ное 2008 18:07


vladovelin написа:В техниката има едно понятие УМОРА НА МЕТАЛА . Ако не е удар остава да е това.


Аз лично виждам по предоставените данни че е или умора,както казва колегата или просто шупла- дефект в изработката на самото бутало. Според мен друго не би причинило такова деформиране а да коляновия как е ?


Потребителски аватар
kika2006
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН MK3 GTI 2E

Мнениеот kika2006 » Пет 28 ное 2008 18:12


Ако мотора е всмукал нещо през колектора колегата щеше да го на мери!Според мен при предишни" изпълнения "от рода 3та 2ра на критични обороти би довело до пукнатина в буталото и за съжаление след това гледаме резултата на снимката :cry:


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пет 28 ное 2008 18:30


А пък според мен всички гадаем а martveca ни гледа сеира :twisted:


Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martveca » Пет 28 ное 2008 19:35


designer1 написа:А пък според мен всички гадаем а martveca ни гледа сеира :twisted:

колега незнам какво трябва да значи това,но все пак това си е твое мнение.
От изброените по горе критерии никой не съответства с този случай -коляновия вал си е добре,нямаше вода в маслото нито пък намерих нещо което да влязло в цилиндъра и да е ударило буталото,биелата също е добре.Интересно чеслед счупването дори цилиндъра не е надран,просто няма никаква видима или логична причина да се счупи буталото,вече и аз взех да се замислям дали не е от умора на метала,просто немога да си обясня какво друго може да е.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1216
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 28 ное 2008 19:44


Явно е от дефект в отливката на буталото т.е. самия метал когато са го изливали най-вероятно под налягане и е останало малка шупла вътре която е довела до пукнатина и след детонациите в цилиндъра до счупване... :wink: на буталото.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта