ток на подгервна свещ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ток на подгервна свещ

Мнениеот vaskoto1 » Съб 29 ное 2008 18:48


някой мерил ли е колко ток дърпа една свещ?
живо ме интересува някакъв диапазон.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 29 ное 2008 19:03


не съм го мерил,но съпротивлението на свеща трябва да е около два три ома.IxR=U


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 29 ное 2008 19:09


5-6А?
ммммм...
по скоро 10тина... :roll:
някой ако е мерил физически... :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 29 ное 2008 19:13


мерил съм го ама не помня вече колко беше нещо 17-18А :P

топла студена има сериозна разлика, та като измериш R на студено на топло R е поне 3 пъти повече

свещите на водата не съм мерил, само тези на главата :idea:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 29 ное 2008 19:35


R не е термозависимо.зависи колко волта е акомулатора ако гледаме теорията.ако греша в съпротивлението и е под 1 ом,напълно възможно да е 18 ампера


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 29 ное 2008 19:38


ifidik написа:R не е термозависимо


за съжаление е


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 29 ное 2008 20:04


При условие, че предпазителя е 50А (на 1Z) едва ли R на свещите ще е под 1ом.

Все пак Ваското1 мисля че има голяма разлика във свещите на предкамерен дизел и ТДИ. Няма в предвид размера (то е ясно що едната по дълга) а R-а.
Свещите за предкамерен дизел консумират повече ток.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 29 ное 2008 21:12


Поради проблем съм си играл доста с подгряването на моята бракма.
Както и L&R каза -Всеки един реотан е термозависим, именно затова крушките изгарят при включване , тогава тока е най-голям. :wink:
така че : в първата сек, е около 35-40А (за 4-те свещи) и после пада на почти 25-30А (пак за 4-те). Това е само пр условие , че си с механично реле или мериш със жица от акумулатора и той дава поне 12V. При механичното реле всички свещи са в паралел. Ако си с електронно реле, всяка свещ се захранва отделно, като напрежението се редуцира след няколко сек. с ШИМ и тока пада с още 30%, но поради високата честота, обикновенният мултицет ще те лъже :!:


Потребителски аватар
gogobi
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 9:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Мнениеот gogobi » Нед 30 ное 2008 10:02


Мерил съм с мултицет показват 1.1 ома ама може и да лъже както казва колегата на ALH Двигател.


Потребителски аватар
plamen_iv
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 25 май 2008 16:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Мнениеот plamen_iv » Нед 30 ное 2008 12:23


.==

Последна промяна от plamen_iv на Нед 30 ное 2008 16:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Нед 30 ное 2008 12:26


Нормалния ток на една свещ е около 8 А.За 4-те 32-34 А.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Нед 30 ное 2008 13:28


Dobromirski написа:Поради проблем съм си играл доста с подгряването на моята бракма.
Както и L&R каза -Всеки един реотан е термозависим, именно затова крушките изгарят при включване , тогава тока е най-голям. :wink:
така че : в първата сек, е около 35-40А (за 4-те свещи) и после пада на почти 25-30А (пак за 4-те). Това е само пр условие , че си с механично реле или мериш със жица от акумулатора и той дава поне 12V. При механичното реле всички свещи са в паралел. Ако си с електронно реле, всяка свещ се захранва отделно, като напрежението се редуцира след няколко сек. с ШИМ и тока пада с още 30%, но поради високата честота, обикновенният мултицет ще те лъже :!:


:да:
"При условие, че предпазителя е 50А (на 1Z) едва ли R на свещите ще е под 1ом."

Което ще рече, че тока е около 8А за 1 свещ, т.е. около 1.5ом.
Приемаме че напрежението на акумулатора е 12В.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Нед 30 ное 2008 17:17


При "студен" мотор общият ток на 4-те (мотор 1Y) е около 78-80А, след около 2-5 сек.пада на около 48-50А.Това се дължи на вдигане на съпротивлението от температурата, производителите казват на ефекта "саморегулиране" на тока.Та тока на една свещ(подгрята) идва някъде към 12 Хампера.Мерено с "правотокови" А-клещи :wink:
http://www.thedieselstop.com/contents/g ... %20Ammeter


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 30 ное 2008 22:10


emo-gar написа:При "студен" мотор общият ток на 4-те (мотор 1Y) е около 78-80А, след около 2-5 сек.пада на около 48-50А.Това се дължи на вдигане на съпротивлението от температурата, производителите казват на ефекта "саморегулиране" на тока.Та тока на една свещ(подгрята) идва някъде към 12 Хампера.Мерено с "правотокови" А-клещи :wink:
http://www.thedieselstop.com/contents/g ... %20Ammeter


Аз лично съм го мерил и съм абсолютно съгласен с мнението на колегата . Има тема в която съм писал преди 1-2 месеца когато си сменях свещите , но не ми се търси . Номиналния ток е 12 А , но в с студено състояние "дърпа" около 20А и за около 3-4 секунди "пада" на 10-12А на свещ .


Промяна :
Ето я темата :)


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Нед 30 ное 2008 22:36


ifidik написа:не съм го мерил,но съпротивлението на свеща трябва да е около два три ома.IxR=U


Прав си колега, Но свеща е индуктивен товар и тази точно формула не ти върши точна работа.
По дукументи и уреда ми, на моят двигател една свещ дава 0.5 ома, но пък в момент на пуск харчи едва 11А, а по формула трябва да харчи 24А!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 72 госта