някой мерил ли е колко ток дърпа една свещ?
живо ме интересува някакъв диапазон.
ток на подгервна свещ
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Поради проблем съм си играл доста с подгряването на моята бракма.
Както и L&R каза -Всеки един реотан е термозависим, именно затова крушките изгарят при включване , тогава тока е най-голям.
така че : в първата сек, е около 35-40А (за 4-те свещи) и после пада на почти 25-30А (пак за 4-те). Това е само пр условие , че си с механично реле или мериш със жица от акумулатора и той дава поне 12V. При механичното реле всички свещи са в паралел. Ако си с електронно реле, всяка свещ се захранва отделно, като напрежението се редуцира след няколко сек. с ШИМ и тока пада с още 30%, но поради високата честота, обикновенният мултицет ще те лъже
Както и L&R каза -Всеки един реотан е термозависим, именно затова крушките изгарят при включване , тогава тока е най-голям.

така че : в първата сек, е около 35-40А (за 4-те свещи) и после пада на почти 25-30А (пак за 4-те). Това е само пр условие , че си с механично реле или мериш със жица от акумулатора и той дава поне 12V. При механичното реле всички свещи са в паралел. Ако си с електронно реле, всяка свещ се захранва отделно, като напрежението се редуцира след няколко сек. с ШИМ и тока пада с още 30%, но поради високата честота, обикновенният мултицет ще те лъже

- plamen_iv
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 16:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
.==
Последна промяна от plamen_iv на Нед 30 ное 2008 16:02, променено общо 1 път.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Dobromirski написа:Поради проблем съм си играл доста с подгряването на моята бракма.
Както и L&R каза -Всеки един реотан е термозависим, именно затова крушките изгарят при включване , тогава тока е най-голям.![]()
така че : в първата сек, е около 35-40А (за 4-те свещи) и после пада на почти 25-30А (пак за 4-те). Това е само пр условие , че си с механично реле или мериш със жица от акумулатора и той дава поне 12V. При механичното реле всички свещи са в паралел. Ако си с електронно реле, всяка свещ се захранва отделно, като напрежението се редуцира след няколко сек. с ШИМ и тока пада с още 30%, но поради високата честота, обикновенният мултицет ще те лъже

"При условие, че предпазителя е 50А (на 1Z) едва ли R на свещите ще е под 1ом."
Което ще рече, че тока е около 8А за 1 свещ, т.е. около 1.5ом.
Приемаме че напрежението на акумулатора е 12В.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
При "студен" мотор общият ток на 4-те (мотор 1Y) е около 78-80А, след около 2-5 сек.пада на около 48-50А.Това се дължи на вдигане на съпротивлението от температурата, производителите казват на ефекта "саморегулиране" на тока.Та тока на една свещ(подгрята) идва някъде към 12 Хампера.Мерено с "правотокови" А-клещи
http://www.thedieselstop.com/contents/g ... %20Ammeter

http://www.thedieselstop.com/contents/g ... %20Ammeter
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
emo-gar написа:При "студен" мотор общият ток на 4-те (мотор 1Y) е около 78-80А, след около 2-5 сек.пада на около 48-50А.Това се дължи на вдигане на съпротивлението от температурата, производителите казват на ефекта "саморегулиране" на тока.Та тока на една свещ(подгрята) идва някъде към 12 Хампера.Мерено с "правотокови" А-клещи
http://www.thedieselstop.com/contents/g ... %20Ammeter
Аз лично съм го мерил и съм абсолютно съгласен с мнението на колегата . Има тема в която съм писал преди 1-2 месеца когато си сменях свещите , но не ми се търси . Номиналния ток е 12 А , но в с студено състояние "дърпа" около 20А и за около 3-4 секунди "пада" на 10-12А на свещ .
Промяна :
Ето я темата

- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
ifidik написа:не съм го мерил,но съпротивлението на свеща трябва да е около два три ома.IxR=U
Прав си колега, Но свеща е индуктивен товар и тази точно формула не ти върши точна работа.
По дукументи и уреда ми, на моят двигател една свещ дава 0.5 ома, но пък в момент на пуск харчи едва 11А, а по формула трябва да харчи 24А!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта