почистване на горивен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пон 01 дек 2008 9:00


Scarchu написа:Добре де колега, ама тая мизерия на дъното от къде ли е дошла? Не цялата ла*нарщина се утаява!

От 16те години употреба на колата. Най-вероятно никой не си е източвал резервоара, но горивни филтри е сменял.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Пон 01 дек 2008 10:45


w_smith написа:
Scarchu написа:Добре де колега, ама тая мизерия на дъното от къде ли е дошла? Не цялата ла*нарщина се утаява!

От 16те години употреба на колата. Най-вероятно никой не си е източвал резервоара, но горивни филтри е сменял.


Един мой познат с Jetta 2, 1.8i, понеже яко го гонеще параноята, че проблема му с прекъсванията идава именно от замърсен резервоар, си разглоби колата (резервоара). Изкара помпи, сонди и к'вото още можеше да свали и като видя за какво става на въпрос, на каква височина от дъното на резервоара е сондата и колко цетки има на нея, въобще начина по който е направена, стигна до извода, че просто няма начин да засмуче боклуци.

Според мен има причина да се съмняваме в резервоара, ако e напълнен с вода или примерно с бензин, но другояче е просто загуба на време и нерви.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 01 дек 2008 14:05


morfei1 написа:Според мен има причина да се съмняваме в резервоара, ако e напълнен с вода или примерно с бензин, но другояче е просто загуба на време и нерви.

Ако искаш пробвай да караш колата на резерва - т.е. помпата да смуче гориво от самото дъно, пък ще видим колко км. ще изкараш с един горивен филтър ;)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Пон 01 дек 2008 17:21


Smeagol написа:
morfei1 написа:Според мен има причина да се съмняваме в резервоара, ако e напълнен с вода или примерно с бензин, но другояче е просто загуба на време и нерви.

Ако искаш пробвай да караш колата на резерва - т.е. помпата да смуче гориво от самото дъно, пък ще видим колко км. ще изкараш с един горивен филтър ;)


Точно това се опитвах да обясня, че сондата е толкова високо от дъното на резевоара, че няма начин да засмуче боклуците на дъното. А дори и да засмуче, няма как да влезнат в горивната система и да идат до ГНП, понеже има толкова финна мрежа - мрежички, че едва ли нещо различно от течност може да премине през нея/тях, по скоро може да застане върху мрежичката и да спре притока на гориво.

Така изглеждаше резевоара на 20 годишна Jetta бензин, съмнява ме на новите VW-та, пък било те и дизели, директно да смуче нафта от дъното на резевоара, без дори да има и защитна мрежичка :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 01 дек 2008 18:34


С един читав горивен филтър /MANN-75лв/ карам минимум 50 000км макар да си мисля че спокойно може да кара още 20 ! С по-евтини не искам да експериментирам :wink: Има колеги който са поделяли как са ги рязалаи след 30 000км да проверят какво има вътре и после ги е било яд че са дали пари за нов филтър :lol:


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kusho » Пон 01 дек 2008 20:42


Колата ми пристигна с оригинален филтър. Точно 3 месеца качествена БГ нафта /само от Лук и Шел/ и се запуши.
Купих нов за 15лв. Филтрон от Косера, и същата работа-3 месеца. Само, че този път източих от пробката водата и не смених филтъра. Сега като стана студено мисля пак да точа водата от филтъра. Супер елементарна операция, после само въртиш докато изкара въздуха /ако ви мързи да го махате и пълните с нафта/.
Има малък риск на резбата да остане някоя мръсотиика, но обикновенно там се събира само вода /ако е здрав филтъра/.

Според мен на фона на "хубавата" нафта която имаме да давате пари за "оригинален" филтър е нелепо.
Точете си водата или си вземете нови по за 15-20лв. макс


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Пон 01 дек 2008 20:53


kusho написа:Колата ми пристигна с оригинален филтър. Точно 3 месеца качествена БГ нафта /само от Лук и Шел/ и се запуши.
Купих нов за 15лв. Филтрон от Косера, и същата работа-3 месеца. Само, че този път източих от пробката водата и не смених филтъра. Сега като стана студено мисля пак да точа водата от филтъра. Супер елементарна операция, после само въртиш докато изкара въздуха /ако ви мързи да го махате и пълните с нафта/.
Има малък риск на резбата да остане някоя мръсотиика, но обикновенно там се събира само вода /ако е здрав филтъра/.

Според мен на фона на "хубавата" нафта която имаме да давате пари за "оригинален" филтър е нелепо.
Точете си водата или си вземете нови по за 15-20лв. макс


Ето, точно тази информация търсех, като пуснах темата, :yeaha: благодаря ти колега. При първа възможност ще развия пробката да източа буклуците ако има такива.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Пон 01 дек 2008 21:58


Smeagol написа:
morfei1 написа:Според мен има причина да се съмняваме в резервоара, ако e напълнен с вода или примерно с бензин, но другояче е просто загуба на време и нерви.

Ако искаш пробвай да караш колата на резерва - т.е. помпата да смуче гориво от самото дъно, пък ще видим колко км. ще изкараш с един горивен филтър ;)


незнам за вас аз от 1 година карам само нафта ''тънко'' проблем с филтъра грам ама се чудя какво е значението ако ти е пълен резервоара или ти свеети лампата нали мръсотията е по дъното и сондата е там дали ще е пълен или празен тя се смуче от дъното апропо доста време карам на червено но просто бесмислено е тва което казвате


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Пон 01 дек 2008 22:09


@kusho, аз к'во да кажа като след като изкарах моят филтър пишеше FIAT на него :shock . Беше толкова стар, черен и мръсен, че най-вероятно тъпия Италианец, го е сменял максимум един път, ако въобще го е сменял. Колата беше на 80000км. Въпреки, че колата си вървеше много добре, след смяната му с не оригинален Bosch за 36лв. започна да върви още по-добре :) .

@fox_vt, няма никакво значение колко е пълен резервоара, сондата е на около 10см. по нависоко, така че няма начин с каране резервоара да се пресуши, винаги остава гориво на дъното.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 01 дек 2008 23:00


Аз мисля да сменям горивния филтър на под 20 000км.. С наще горива според мен няма как иначе. Сега смених горивния филтър и освен че смъкнах разхода по борд от 11-12 на 8-9 и колата върви много по-леко. За това от сега нататък на има няма 20 000км ще сменям горивния :) За чистене е излишно да коментирам. Поздрави!


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

vw

Мнениеот goderzi » Пон 01 дек 2008 23:04


Колеги,обслужване му е майката...
на време...
иначе се излагаме :!:
:lol:
:beer :BBQ :beer


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Мнениеот K » Вто 02 дек 2008 13:51


В крайна сметка доста противоречиви мнения за филтъра. Като се почне от 10 до 50 хиляди км за смяна и всеки си има свои виждания за нещата. Явно истината е някъде по средата :D


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 02 дек 2008 15:54


Ами може и да е по средата , ама може и да не е .... То това е малко като гумите - един изкарва 30000 км друг 10000 ..всичко е до стил .....ето и с горивото е така - един налива всякаква гадоЗЗ в резервоара - стига да е "тънкана" друг иска да налива хубаво гориво , ама живее в село Селяндурово и свястна бензиностанция наоколо няма , трети буха чиста и прецедена БДЖ нафта .... и съответно и филтрите можа да си представиш...... аз лично моя го сменях задължително на всяка смяна масло ( 7500 км ) , обаче последния път го поразцепих да видя какво има - брей , той направо нов ;) затова си метнах закупения МАНН в багажника и сега го дебна да ме ядоса ... ама не ще ..... и така ....кой както я нареди е тази работа ..... :!:


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Вто 02 дек 2008 16:58


Масления филтър се сменява с всяка смяна. Въздушния филтър Ви препоръчвам на всяка смяна на масло. Горивният филтър е препоръчително на всеки 30 000км. Поленовия филтър по Ваша преценка обикновенно се налага неговата смяна на всеки 30 000км


Това е отговор на въпросът ми кога се сменят филтрите закупени от официалните дистрибутори на VW цени:

Въздушен филтър - 41лв
Маслен филтър - 20лв
Маслена пробка - 3лв
Горивен филтър - 75лв
Филтър за климатик - 45лв
Castrol 5W-40 VW50501 5 л - 140лв

Това са цени на Вест Ауто-м (представителството в Бургас където си сменях консумативите)

един колега беше казах "Не съм толкова богат, че да си купувам евтини неща" и честно казано съм съгласен с него...а отностно частите...кутиите които ми останаха от филтрите и от накладките (пак в представителството сменяни) си пишеше че са произведени в германия за Бг представителството на VW. Ние българите винаги търсим под вола теле...но направих една справка в e-bay.de и там имаше официален магазин на VW и същите части с доставка в бг излизаха с 5 лв разлика...

http://cgi.ebay.de/Original-VW-Kraftsto ... m153.l1262

ето ви примера с горивния филтър в ебей струва 24 евро и доставка до австрия е 18 ЕВРО!!!! и общо взето излиза че представителствата в БГ печелят от остъпката за големи количества и доставка и цената 75 лв за горивен филтър оригинален ( и без да имам претенции за голям разбирач, но моя филтър изглежда по абсолютно същия начин както този от снимката) си е съвсем реална и коментари от сорта "колко са оригинални" ми се струват несериозни...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 02 дек 2008 17:52


@stenly_m, а защо си мислиш, че моят Bosch за 36лв. изглежда по различен начин само защото на него пише Bosch, а не VW/Audi?

Горивен филтър на Ман струва - 53лв.
Въздушен филтър на Ман струва - 27лв.
Маслен филтър на Ман струва - 15лв.
Купе филтър на Ман струва - 32лв.
Castrol Edge 5W40 505.01 5л - 135лв. същото може да се купи и за 115лв. с гарантирано Немски произход (закупено от Германия)

Смяна на масло между 3 ~ 5лв.

Всичко е равно на 267лв., а ти се спираш на 324лв. и то без труда. Което е разлика от 57лв. Ако правиш по една смяна на година, както и да е, но ако го сменяш през 2 месеца? И пак повтарям, при теб не е включен труда, който е много различен от 5лв.

Въпроса не е толкова в парите, колкото в това, че нямам вяра на сервиз, който не ми позволява да наблюдавам автомобила си докато го отремонтират. Да оставим това, че според младите техници на VW, смяна на въздушен филтър е - изваждане на стария изтупване и пак поставяне, а новия се изписва и се продава на черно. Поне така правиха преди 4 ~ 5 години :shock .

Искам да ви кажа, че изписването на части на гаранционни автомобили е такъв доходен бизнес, че неможете да си представите, а в официалните представителства - сервизи става най-лесно и на всичкото отгоре плащате двойно :roll:

В крайна сметка всеки си е господар на колата и портфейла си и е негово право да я обслужва така както му е най-удобно :wink: .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW и 66 госта