не се правя на пишман разбирач а съм баш такъв, не съм виждал турбина през живота си и сам форумния ламер , от най застрашителния вид
1. на дизеловите турбини диапазон за обороти е от 1 200 до 4 000 макс с степен на сгъстяване около 19:1 - 20:1 . - бензиновия мотор има съвсем различни характеристики от 2 500 до 5 000 или перформанс мотор - 4 000 до 7 500 и нагоре със степен на сгустяване от 7.5 до 9.5 макс ( говорим за турбо мотори ) . сам виждаш че работните диапазони са различни.
2. това което си направил ти е, че съвсем късметлийската си уцелил дебита на турбината ( за което силно се съмнявам ,че е точно така , но щом казваш, че при теб дизелова турбина работи перфектно , няма как да те оборя) и това турбинирано 1.3 работи свястно при теб. Какъв работен диапазон има мотора ти ? държи ли стабилно налягане в целия си работен диапазон?
3. Това което се случва на колегата е срив на налягането поради несъразмерна турбина която не може да поддържа налягане след 5 000 об /мин.
4 . Дизеловите тубинки имат малки задни перчици , което от самосебе си говори за запушване на мотора ( т.е. предницата може да е с правилния горе долу дебит , но задната перка да действа като тапа , и тогава имаме борба между налягания преди и след турбината ( входящо и изходящо налягане съотношение е 1:2 или в тези граници ) и съответно невървеж след постигане на определени обороти.
5. Борбата на наляганията води до неотвеждане на нагорещени газове - топлина в мотора и турбината , и съответно не-ефективна работа.
6. сравнението с К16 табелата е несериозно защото това е все едно да кажеш Т3 турбина на гарет - има от 150 до 500 кс Т3 ки.
Препоръчвам на колегата да си вземе Т3 супер 60 ( по-евтиния вариант - която ще държи 1 бар стабилно до над 6 500 об/мин ) или лагерница 2860РС която ще му свърши перфектната работа до 2 бара
