Прочетох внимателно постовете Замерих, при загрят двигател 14, с включени консуматори пак 14 / фарове, халог и задни за мъгла, вент. парно../
Като ме видя, колегата също замери - Астра 95 г, същите показатели и при него..
Да питам не трябва ли като се замерва това да се прави на 2к оборота? Доколкото знам при тези обороти алтернаторът се развърта напълно и подава най-много ток. Тоест ако при 800 дава 14.5, при 2к може вече да презарежда.
Като видях, че моя алтернатор зарежда повече се разтърсих по магазините и видях, че има реле-регулатори на които пише 14.5. По думите на майстор който се занимава с ел инсталации на автомобили е хубаво зимата да зарежда малко повече защото се кара на фарове, вентилатор на парното, отопление на задното стъкло.
И аз да се "намешам" Акумулатора е някакъв оригинален на Рено,произведен 2006г.Явно и при мен има проблем с алтернатора,ще замеря и ще разбера...Акумулатора съм го зареждал 3-4 пъти Дали е заминал вече?
Да запитам знаещите,на служ.хлопел Б ,алтернатора зарежда 14.01 ,след вклю. на фарове,парно,подгрев на стъкло ,музика ...пада на 13 .10 на какво се дължи това?
Моя днес го мерих с мултицет.При току що запален двигател,без консуматори показа 14,9.На къси светлини-14,6,и на къси и парното на 4-ри 14,4.А вчера на ВАГ КОМ показа след доста каране без консуматори 13и нещо,но като включих светлините интересното е,че показа 14.След това пуснах и парното и стигна 14,3.Съще временно вдигна и горивото.
Ами по принцип то затова е регулатор - за да регулира зареждането според консумацията и оборотите....без регулатор ситуацията е неконтролируема.
По прицип на празен ход с консуматори би трябвало да е не по-малко от 13.4-13.5V - по-надолу е проблем понеже недозарежда добре (акумулатора по принцип е 6 клетки по 2.2V = 13.2V работно напрежение с натоварване около 12 и затова такъв е стандарта му).
Реално ако пък се вдигне над 15V вече се говорим за презареждане (разбирайте да кажем 16 а не 15.2 примерно).
Би трябвало напрежението да не се влият от натоварването (максимум 0.3-0.5V промяна) а от оборотите - на ПХ е нормално да е малко по-ниско от колкото при други ама от 2000 нагоре не трябва да се вдига повече от 15-тина V дори да я качите на 5000....
Аз откакто Пасат-а е мой вече 2 години си карам с един и същ акумулатор (чисто нов български на Искра) и никога не съм го свалял за презареждане или дозареждане...а карам веднъж в седмицата доста и рядко през седмицата по малко градско.
Успех!
при мен е 14.10 без консуматори /на газ/и не се променя,но при пуснати фарове,парно и реотани +2-те бензинови помпи 13.30 при акумулатора и 14 при алтернатора
не разбирам дали се губи ток някъде или е нормално при толкова много консуматори така да зарежда
сигурно не е добре,защото вече се наложи да зареждам един път акумулатора