Не можах да намеря подобна тема из форума, за това правя това проучване.
Ясно е, че колкото по-висок е октанът, толкова по-добре за двигателя и особено за колегите с чипове. По-малко детонации, по-добро изгаряне и по-малък разход. Но това е за сметка на по-високата цена. Въпросът е-струва ли си всичко това.
За пример мога да дам предният ми автомобил, който няма да споменавам като марка, беше малко над 100 коня (но нека да кажем 100) и на 110 000 реални км 97 година. Доста запазен двигател беше. 15 000 км и не беше кусал грам масло. Та в началото го карах с 95, нямаше проблеми и разходът ми беше около 6 извънградско и към 9-10 градско с моето скромно каране. Един ден реших, че Шел Ви Палъра 100 октана, който се кара директно от Гърция, а не от нашия нефтохим, би могъл да ми излезе същото като разходи, въпреки по-високата си цена. Но хем ще върви повече, хем ще се запази двигатела.
Резултатът видимо: почти никаква разлика във вървенето (може би се усеща повече когато се натовари колата на максимума като килограми), почти същия разход (около половин литър на 100 по-малко) и вероятно двигателят работеше по-добре.
Според вас заслужава ли си скъпият бензин, вместо 95 заради тези минимални подобрения?
Добре ще е ако някой е запознат много по-добре да опише разликите. Все пак това касае всички ни.
Бензин 95, 98 или 100 октана?
- toschomacher
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
От 2-3 месеца карам само с Carrera 100 на OMV.
Догоре и докато светне.
Определено има разлика в работата на двигателя, а и поведението на автомобила като цяло.
Имай предвид, че детонациите при изгаряне на по-високооктановия бензин в двигателя са значително по-малко на брой, следователно е логично разходът да се снижи леко. Поне аз това забелязвам.
Но от известно време се питам какви са негативите от по-силния бензин...
Дали няма да се скапят разни чувствителни чаркалячета (съединения, маркучета, датчици и кой знае какво още), заради този по-активен бензин?
Догоре и докато светне.
Определено има разлика в работата на двигателя, а и поведението на автомобила като цяло.
Имай предвид, че детонациите при изгаряне на по-високооктановия бензин в двигателя са значително по-малко на брой, следователно е логично разходът да се снижи леко. Поне аз това забелязвам.
Но от известно време се питам какви са негативите от по-силния бензин...
Дали няма да се скапят разни чувствителни чаркалячета (съединения, маркучета, датчици и кой знае какво още), заради този по-активен бензин?

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Писано е многократно - октановото число не определя силата или активността на бензина, а склонността към детонации.
Ами като е така да търсим гориво с октаново число 200, 300 и нагоре ?
По-високото октаново число означава по-малко детонации (въпреки че ако горивото е с такова октаново число, за каквото е конструиран двигателя, детонации не трябва да има) и не е свързано с изгарянето и разхода.
Ами много лесно можеш да си отговориш - зареждаш един резервоар 95 и караш с него докато свърши, и засичаш разхода. След това един резервоар с 98, при същите условия доколкото е възможно откъм начин на каране, натоварване, и пак смяташ разхода. След това и с друго гориво, и така смяташ (грубо).
Много слушаш приказки на хора, които не са наясно. Всеки си хвали неговата стока, независимо каква е.
Задаваш въпроси, на които си намерил отговора.
А как разбра, че ВЕРОЯТНО двигателят работи по-добре ?
toschomacher написа:...Ясно е, че колкото по-висок е октанът, толкова по-добре за двигателя и особено за колегите с чипове.
Ами като е така да търсим гориво с октаново число 200, 300 и нагоре ?
toschomacher написа:По-малко детонации, по-добро изгаряне и по-малък разход.
По-високото октаново число означава по-малко детонации (въпреки че ако горивото е с такова октаново число, за каквото е конструиран двигателя, детонации не трябва да има) и не е свързано с изгарянето и разхода.
toschomacher написа:Но това е за сметка на по-високата цена. Въпросът е-струва ли си всичко това.
Ами много лесно можеш да си отговориш - зареждаш един резервоар 95 и караш с него докато свърши, и засичаш разхода. След това един резервоар с 98, при същите условия доколкото е възможно откъм начин на каране, натоварване, и пак смяташ разхода. След това и с друго гориво, и така смяташ (грубо).
toschomacher написа:...Шел Ви Палъра 100 октана, който се кара директно от Гърция, а не от нашия нефтохим, би могъл да ми излезе същото като разходи, въпреки по-високата си цена. Но хем ще върви повече, хем ще се запази двигатела.
Резултатът видимо: почти никаква разлика във вървенето (може би се усеща повече когато се натовари колата на максимума като килограми), почти същия разход (около половин литър на 100 по-малко) и вероятно двигателят работеше по-добре.
Според вас заслужава ли си скъпият бензин, вместо 95 заради тези минимални подобрения?
Много слушаш приказки на хора, които не са наясно. Всеки си хвали неговата стока, независимо каква е.
Задаваш въпроси, на които си намерил отговора.
А как разбра, че ВЕРОЯТНО двигателят работи по-добре ?
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
значи...аз лично предпочитам да карам с по-високо октанов бензин-98.и от няколко месеца наливам само такъв.при мен има разлика във вървежа.колата си набира добре,при по-големи наклони преди ако слизам на 4-та,сега на 5-та си поема нормално,двигателя стана по-тих,по-равномерна работа.за няколко стотинки разлика предпочитам 98
- dondidan
- Мнения: 83
- Регистриран на: Чет 13 ное 2008 11:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колеги наи добре си караите с бензина които си пише на капачката 100 октана само ви гори клапаните и ште си имате ядове това го знам от един приятел които караше кола за 95 а и слагаше от шел 100 и гарнитурата му заина за 6 месеца няма смисъл ако двигатела ти е 100 коня и кафто бензин да му слагаш няма голяма разлика се едно един човек не е пил никога алкохол и да почнеш да го наливаш с уиски по 1 литър всеки ден сами знаете какфо щте стане
- toschomacher
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
dondidan написа:колеги наи добре си караите с бензина които си пише на капачката 100 октана само ви гори клапаните и ште си имате ядове това го знам от един приятел които караше кола за 95 а и слагаше от шел 100 и гарнитурата му заина за 6 месеца няма смисъл ако двигатела ти е 100 коня и кафто бензин да му слагаш няма голяма разлика се едно един човек не е пил никога алкохол и да почнеш да го наливаш с уиски по 1 литър всеки ден сами знаете какфо щте стане
Не си в час за октановото число,попрочети не се изказвай неподготвен.
Гарнитури духат и при 95,и при газ и при пръдня ако щеш в резервоара.
Клапани ако горят на фордове и подобни шитни на VW не горят.
Разлика има в бензините и тя е осезателна.
По-високооктановия бензин най-вероятно е с по-малко,, примеси'' защото не е масов и колата върви прилично.
Аз лично карам с 98,като налея 95 ми се плаче.Със 100 е по добре от другите 2
Или както е казал мечо пух колкото повече,толкова повече,въпрос на възможности
- N1P0
- Мнения: 1228
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
- Контакти:
Svetlix написа:Имаше едно предаване ... Ловци на митове. Там доста нагледно доказаха, че не всяка кола прави разлика между 95 и 100 октана. Така, че всичко си е според зависи!
Както и такъв тест даваха по "Fifth Gear". На стоковите коли с малко коне разлика нямаше. Вече при Импрезата 350к.с. разликата беше + 15к.с. Така, че ако не са ви доработвани колите смисъл няма, че даже и се набутвате с повече пари за гориво. Всеки сам да си опита

Аз само на ЕКО А100 наливам защото там съм най-доволен поради ред причини.
- tresto
- Мнения: 188
- Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 17:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков-Бургас
dondidan написа:колеги наи добре си караите с бензина които си пише на капачката 100 октана само ви гори клапаните и ште си имате ядове това го знам от един приятел които караше кола за 95 а и слагаше от шел 100 и гарнитурата му заина за 6 месеца няма смисъл ако двигатела ти е 100 коня и кафто бензин да му слагаш няма голяма разлика се едно един човек не е пил никога алкохол и да почнеш да го наливаш с уиски по 1 литър всеки ден сами знаете какфо щте стане
Ако знам със сигурност че нашия 95 не е "кръстен" бих си карал от него,но при положение че живеем в такава абсурдна държава ,предпочитам 98,който може би реагира на 95,така че няма страшно от издухване на гарнитури и т.н
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Зареждам винаги от Шел (ако и да съм срещал доста отрицателни отзиви из форумите за тях). Не съм имал досега проблеми, най-често 95, от време на време V-Power или V-Power Racing.
Честно казано на Пасата 1.8, 90 к.с. не забелязвам някаква разлика между трите...но не съм го и засичал колко гори с всеки един от тях. В переспектива вторият и третият може би ще дадат нещо положително, тъй като имат специализирани добавки, които чистят отлагания и предотвратяват нови такива, но директно след зареждането на съответния бензин не мога да хвана разлика. Като се стопли малко времето през пролетта ще си направя юра да засека с всеки един бензин ускорението от 0 до 100 км/ч на една и съща отсечка при едни и същи условия....предполагам, че почти няма да има разлика и там. Засега със сигурност знам само ускорението с 2-ма човека (без багаж) на равен път с 95 октана - 5 пъти го засякох на равна отсечка - 12 секунди (+/- 2-3 стотни разлика от превъртането на гумите.
).
Честно казано на Пасата 1.8, 90 к.с. не забелязвам някаква разлика между трите...но не съм го и засичал колко гори с всеки един от тях. В переспектива вторият и третият може би ще дадат нещо положително, тъй като имат специализирани добавки, които чистят отлагания и предотвратяват нови такива, но директно след зареждането на съответния бензин не мога да хвана разлика. Като се стопли малко времето през пролетта ще си направя юра да засека с всеки един бензин ускорението от 0 до 100 км/ч на една и съща отсечка при едни и същи условия....предполагам, че почти няма да има разлика и там. Засега със сигурност знам само ускорението с 2-ма човека (без багаж) на равен път с 95 октана - 5 пъти го засякох на равна отсечка - 12 секунди (+/- 2-3 стотни разлика от превъртането на гумите.

- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
gr_kanev написа:Писано е многократно - октановото число не определя силата или активността на бензина, а склонността към детонации.toschomacher написа:...Ясно е, че колкото по-висок е октанът, толкова по-добре за двигателя и особено за колегите с чипове.
Ами като е така да търсим гориво с октаново число 200, 300 и нагоре ?
Октановото число не е ли до 100 . . . ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта