въпрос за задните лагери на главината

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

въпрос за задните лагери на главината

Мнениеот koziak » Нед 07 дек 2008 17:31


нормално ли е да се усеща луфт в тях като хвана колелото и го раздрусам на страни.Значи ли това че лагерите са за смяна или е нужно да се стегнат?
Става въпрос за колата от гаража




Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Мнениеот VW`VENTO » Нед 07 дек 2008 17:40


лек луфт винаги трябва да има,иначе почват да греят лагерите и се налага смяната им.Виж има и теми,в които пише колко се стяга


Потребителски аватар
iv4o9999
Мнения: 218
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iv4o9999 » Нед 07 дек 2008 17:50


колега пусни линк кум темата моляте защото немога да я открия и аз също се интересувам


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Мнениеот VW`VENTO » Нед 07 дек 2008 19:41


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=86052
тука има за хлабината писано.Надявам се да ви е от полза


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 07 дек 2008 23:11


Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 07 дек 2008 23:18


joker написа:Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!

На тази шайба няма ли палче да го нарека,което влиза в улейя на оста,точно за да не се върти.На моята когато я взех бяха доста хлабави и тази шайба си имаше такъв палец и влиза в улея.Мисля,че идеята и е да не се разхлабва гайката.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 07 дек 2008 23:20


rosen79 написа:
joker написа:Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!

На тази шайба няма ли палче да го нарека,което влиза в улейя на оста,точно за да не се върти.На моята когато я взех бяха доста хлабави и тази шайба си имаше такъв палец и влиза в улея.Мисля,че идеята и е да не се разхлабва гайката.

Не няма!!!Даже шайбата е с много по-широк размер от главината точно с тази цел...да се пробва дали се плъзга под гайката!!!!!!!!!!


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 07 дек 2008 23:24


joker написа:
rosen79 написа:
joker написа:Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!

На тази шайба няма ли палче да го нарека,което влиза в улейя на оста,точно за да не се върти.На моята когато я взех бяха доста хлабави и тази шайба си имаше такъв палец и влиза в улея.Мисля,че идеята и е да не се разхлабва гайката.

Не няма!!!Даже шайбата е с много по-широк размер от главината точно с тази цел...да се пробва дали се плъзга под гайката!!!!!!!!!!

Не съм много съгласен,но нищо няма да споря. :D :beer
То си има начин за стягане на конусен лагер.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 07 дек 2008 23:29


rosen79 написа:
joker написа:
rosen79 написа:
joker написа:Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!

На тази шайба няма ли палче да го нарека,което влиза в улейя на оста,точно за да не се върти.На моята когато я взех бяха доста хлабави и тази шайба си имаше такъв палец и влиза в улея.Мисля,че идеята и е да не се разхлабва гайката.

Не няма!!!Даже шайбата е с много по-широк размер от главината точно с тази цел...да се пробва дали се плъзга под гайката!!!!!!!!!!

Не съм много съгласен,но нищо няма да споря. :D :beer
То си има начин за стягане на конусен лагер.

Има писано по въпроса във форума......просто го прочети.....


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 07 дек 2008 23:35


joker написа:
rosen79 написа:
joker написа:
rosen79 написа:
joker написа:Простичка работа.....шайбата под затягащата гайка трябва плътно но сравнително лесно да се мърда при бутане с отверка....иначе лагерите се стопяват за 1000 км...проверено на собствен гръб!!!!!!!!!

На тази шайба няма ли палче да го нарека,което влиза в улейя на оста,точно за да не се върти.На моята когато я взех бяха доста хлабави и тази шайба си имаше такъв палец и влиза в улея.Мисля,че идеята и е да не се разхлабва гайката.

Не няма!!!Даже шайбата е с много по-широк размер от главината точно с тази цел...да се пробва дали се плъзга под гайката!!!!!!!!!!

Не съм много съгласен,но нищо няма да споря. :D :beer
То си има начин за стягане на конусен лагер.

Има писано по въпроса във форума......просто го прочети.....

Няма нужда да го чета,това съм го правил стотици пъти и на тирове и на леки коли.И се прави по един и същи начин.Жокерче неискам да влизаме в излишен спор просто няма смисъл.Поздрави


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 07 дек 2008 23:41


Не е въпроса за смисъла...просто не трябва да заблуждаваме колегите.....има си един,единствен начин за затягане на задните лагери на Голфа(ако нямаш данни за момента на затягане..ама никъде няма да ги намериш) и това е плъзгаща шайба....пише го и в руския сайт за техническа поддръжка на ФВ...
Моля те не ми говори с умалителни имена......сигурно съм поне 15 години по-възрастен от теб.......


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Пон 08 дек 2008 0:07


На моя Голф2(ако има значение) с барабан отзад, тази шайба е с "палче" както го нарича колегата по-горе и влиза в улея на оста и няма как да се завърти. Там по същия начин ли се затяга гайката на барабана? :roll:


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Мнениеот Bobcho_82 » Пон 08 дек 2008 17:02


По абсолютно същия начин колега няма разлика дали си с дискове или барабани.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1963
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 08 дек 2008 17:26


не трябва да има луфт.
моите нямат и не са се стопили на 30 000км.Просто трябва да знаеш къде и как се монтират конусни лагери.Хлабината която си почуствал е от износване на лагера/улягане/Много са чуствителни към аксиални премествания.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пон 08 дек 2008 18:19


На лед се усеща и най-малкия луфт.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта