Смяна на ангренажен ремък двигател ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Смяна на ангренажен ремък двигател ABS

Мнениеот Emo » Пон 08 дек 2008 17:06


Как се сменя ангренажен ремък и ролка на ABS двигател (8 клапана), абтомобила е Passat, 93 година и т.н. Молбата ми е някой, дет го е правил, да ме 'светне', че таквоз не съм пипал.

Мерси предварително.



п.п. Търсих доста усилено в техническия за Пасат, ама нищо не намирам.




Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Пон 08 дек 2008 19:51


Да не земеш да батисаш ДЗВЕРО!!!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 08 дек 2008 20:51


Namesata написа:Да не земеш да батисаш ДЗВЕРО!!!


Как бе, няма тквоз нещо, вече купих парчоляка и попрочетох, 'ма некой ако метне и малко акъл, ич няма да е лошо.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 08 дек 2008 21:01


Emo написа:
Namesata написа:Да не земеш да батисаш ДЗВЕРО!!!


Как бе, няма тквоз нещо, вече купих парчоляка и попрочетох, 'ма некой ако метне и малко акъл, ич няма да е лошо.
    Щом си попрочел единствено да ти напомня да внимаваш с натягането :idea: Има теми за това, едната даже е моя :oops: :wink:


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 08 дек 2008 22:15


Теодоре, много се мъчих с търсачката, ама нищо не излиза. Сигурно нещо не е в ред. Ако пуснеш един линк ще съм ти много благодарен.


Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 08 дек 2008 22:28


Ами да ти кажа не е сложно (аз) гледах 2-3 пъти и разбрах как се прави ама едва ли ще успея да ти обесня добре.
Като за начало зависи какви шайби имаш по коляновия вал - при мен е една голяма за пистов ремък (заради компресора на климатика) и една малка за трапецовидния ремък....та както и да е.
Като за начало за белезите :
-горе на разпределителния вал на колелото имаш белег (прорез и надпис) и съответно на пластмасата,която остава след като махнеш капака също има белег....слагаш ги да са точно един срещу друг и един вид да го кажа да съвпадат.
-след това имаш белег на паразитния вал - той ти върти делкото и маслената помпа.....на неговото колело има същия белег като горе на разпределителния (прорез и надпис) и него го слагаш да съвпадне с белега на ламарината,която е точно при него....също така виж на делото отзад (откъм блока май беше) има едно прорезче...трябва центъра на палеца да съвпада с това прорезче като си нагласил колелото да си е на белега.
-белега на коляновия вал - единия се намира на едната шайба а другия е на пластмасата,която е около него......
Предполагам знаеш как се разглобяват пластмасите и капаците и няма нужда да обеснявам и това.
Разрових из ръководството ама снимките са доста неясни и по-скоро ще те объркат отколкото да ти помогнат....
Преди да махнеш стария нагласи го да е на белези и разгледай кой белег на какво съответства - така ще знаеш какво точно да гледаш.
Ако незнаеш каква е последователността на разглобяване пиши да обясним :)
Успех!


Потребителски аватар
bisi-vraca
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 20 май 2008 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот bisi-vraca » Пон 08 дек 2008 22:35


zfa159 написа:Преди да махнеш стария нагласи го да е на белези и разгледай кой белег на какво съответства - така ще знаеш какво точно да гледаш.
Ако незнаеш каква е последователността на разглобяване пиши да обясним :)
Успех!

Преди да свалиш стария ремък го нагласи на всичките белези и ги отбележи да се виждат с бял маркер, като сложиш новия ремък и ролката, превърти 2 оборота мотора наръка и пак виж дали са си на мястото всички белези, ако- да- завинтвай и капаците и се вози! :D


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Вто 09 дек 2008 9:38


Благодаря ви за помощта, не съм разглобявал точно там, но ще се справя.

А как да определя степента на натягане на ремъка (натиск с пръст и отклонение до 10mm)?


Мерси.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Вто 09 дек 2008 9:57


Emo написа:Благодаря ви за помощта, не съм разглобявал точно там, но ще се справя.

А как да определя степента на натягане на ремъка (натиск с пръст и отклонение до 10mm)?


Мерси.

Не .
С два пръста. Хващаш ремъка и се опитай да го усучеш. Не трябва да се усуква на повече от 90 гр.
Ако бъркам , моля колегите да направят корекция.


Потребителски аватар
passatdriver
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Радомир

Мнениеот passatdriver » Вто 09 дек 2008 15:28


просто го докарай на белези преди да махнеш стария ремък и слагаш новия


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 09 дек 2008 15:33


niviat написа:
Emo написа:Благодаря ви за помощта, не съм разглобявал точно там, но ще се справя.

А как да определя степента на натягане на ремъка (натиск с пръст и отклонение до 10mm)?


Мерси.

Не .
С два пръста. Хващаш ремъка и се опитай да го усучеш. Не трябва да се усуква на повече от 90 гр.
Ако бъркам , моля колегите да направят корекция.

Тук леко не съм съгласен - така е по книжка ама дефакто е малко по-различно положението.
Ние с колегата The_Machine като глссихме моя го натягахме докато спрем да можем да го усукваме.....обаче започна да издава много гаден звук като се върти ремъка.....пренатегнат.....отпускахме докато звука изчезна....или ние закусваме някаква много силна храна или това с обръщането на ремъка на 90 градуса е направено за по-слаби в ръцете личности....моя си се обръщаше на 90 колкото и да го стягам...отхлабихме го да не се чува гадния звук и вече 6к няма проблем а иначе си е стегнат пак добре като го гледа човек.
Успех!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 09 дек 2008 16:15


Забравяте една основна подробност, натегнатостта да се обърне на 90гр се коригира при загрял двиг. :idea: :wink:


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Вто 09 дек 2008 22:05


Теодор написа:Забравяте една основна подробност, натегнатостта да се обърне на 90гр се коригира при загрял двиг. :idea: :wink:


Е как така загрял, нали са свалени един леген части, или се нарежда колкото да запали, за да загрее - това не го знаех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 09 дек 2008 22:31


При мен и при загрял и при студен все си цвилеше и все беше пренатегнат...поохлабих го на загрял докато спря да цвили и пак можех да го обърна даже и на повече от 90 градуса ;)


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 10 дек 2008 10:19


Колегите хубаво са ти казали за белезите, нагласи си ги виж ги, ама аз едно време прочетох нещо много полезно във форума ( от колегата radotom май че беше, не мога да го намеря нещо търсачката се е сдухала ).

За да си 100% сигурен че не си изпуснал някой зъб, преди да свалиш стария ремък, взимаш лак за нокти ( бял ) и нанасяш по 1 черта на всеки зъб от ремъка и съответното му "междузъбие" на зъбното колело. По две черти за всяко зъбно колело - едната на колелото , другата на ремъка. Като свалиш стария, налагаш новия и му прехвърляш белезите. Като слагаш новия гледаш да съвпадат чертите :) Лака чакаш да изсъхне , де :) или ползваш нещо друго дето не се трие лесно
Та.... ( малко некадърно зъболекарски обясних :) ама немам вокабюлари дагоеа )
Успех :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта