Как се сменя ангренажен ремък и ролка на ABS двигател (8 клапана), абтомобила е Passat, 93 година и т.н. Молбата ми е някой, дет го е правил, да ме 'светне', че таквоз не съм пипал.
Мерси предварително.
п.п. Търсих доста усилено в техническия за Пасат, ама нищо не намирам.



Смяна на ангренажен ремък двигател ABS
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами да ти кажа не е сложно (аз) гледах 2-3 пъти и разбрах как се прави ама едва ли ще успея да ти обесня добре.
Като за начало зависи какви шайби имаш по коляновия вал - при мен е една голяма за пистов ремък (заради компресора на климатика) и една малка за трапецовидния ремък....та както и да е.
Като за начало за белезите :
-горе на разпределителния вал на колелото имаш белег (прорез и надпис) и съответно на пластмасата,която остава след като махнеш капака също има белег....слагаш ги да са точно един срещу друг и един вид да го кажа да съвпадат.
-след това имаш белег на паразитния вал - той ти върти делкото и маслената помпа.....на неговото колело има същия белег като горе на разпределителния (прорез и надпис) и него го слагаш да съвпадне с белега на ламарината,която е точно при него....също така виж на делото отзад (откъм блока май беше) има едно прорезче...трябва центъра на палеца да съвпада с това прорезче като си нагласил колелото да си е на белега.
-белега на коляновия вал - единия се намира на едната шайба а другия е на пластмасата,която е около него......
Предполагам знаеш как се разглобяват пластмасите и капаците и няма нужда да обеснявам и това.
Разрових из ръководството ама снимките са доста неясни и по-скоро ще те объркат отколкото да ти помогнат....
Преди да махнеш стария нагласи го да е на белези и разгледай кой белег на какво съответства - така ще знаеш какво точно да гледаш.
Ако незнаеш каква е последователността на разглобяване пиши да обясним
Успех!
Като за начало зависи какви шайби имаш по коляновия вал - при мен е една голяма за пистов ремък (заради компресора на климатика) и една малка за трапецовидния ремък....та както и да е.
Като за начало за белезите :
-горе на разпределителния вал на колелото имаш белег (прорез и надпис) и съответно на пластмасата,която остава след като махнеш капака също има белег....слагаш ги да са точно един срещу друг и един вид да го кажа да съвпадат.
-след това имаш белег на паразитния вал - той ти върти делкото и маслената помпа.....на неговото колело има същия белег като горе на разпределителния (прорез и надпис) и него го слагаш да съвпадне с белега на ламарината,която е точно при него....също така виж на делото отзад (откъм блока май беше) има едно прорезче...трябва центъра на палеца да съвпада с това прорезче като си нагласил колелото да си е на белега.
-белега на коляновия вал - единия се намира на едната шайба а другия е на пластмасата,която е около него......
Предполагам знаеш как се разглобяват пластмасите и капаците и няма нужда да обеснявам и това.
Разрових из ръководството ама снимките са доста неясни и по-скоро ще те объркат отколкото да ти помогнат....
Преди да махнеш стария нагласи го да е на белези и разгледай кой белег на какво съответства - така ще знаеш какво точно да гледаш.
Ако незнаеш каква е последователността на разглобяване пиши да обясним

Успех!
- bisi-vraca
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
zfa159 написа:Преди да махнеш стария нагласи го да е на белези и разгледай кой белег на какво съответства - така ще знаеш какво точно да гледаш.
Ако незнаеш каква е последователността на разглобяване пиши да обясним
Успех!
Преди да свалиш стария ремък го нагласи на всичките белези и ги отбележи да се виждат с бял маркер, като сложиш новия ремък и ролката, превърти 2 оборота мотора наръка и пак виж дали са си на мястото всички белези, ако- да- завинтвай и капаците и се вози!

Emo написа:Благодаря ви за помощта, не съм разглобявал точно там, но ще се справя.
А как да определя степента на натягане на ремъка (натиск с пръст и отклонение до 10mm)?
Мерси.
Не .
С два пръста. Хващаш ремъка и се опитай да го усучеш. Не трябва да се усуква на повече от 90 гр.
Ако бъркам , моля колегите да направят корекция.
- passatdriver
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Радомир
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
niviat написа:Emo написа:Благодаря ви за помощта, не съм разглобявал точно там, но ще се справя.
А как да определя степента на натягане на ремъка (натиск с пръст и отклонение до 10mm)?
Мерси.
Не .
С два пръста. Хващаш ремъка и се опитай да го усучеш. Не трябва да се усуква на повече от 90 гр.
Ако бъркам , моля колегите да направят корекция.
Тук леко не съм съгласен - така е по книжка ама дефакто е малко по-различно положението.
Ние с колегата The_Machine като глссихме моя го натягахме докато спрем да можем да го усукваме.....обаче започна да издава много гаден звук като се върти ремъка.....пренатегнат.....отпускахме докато звука изчезна....или ние закусваме някаква много силна храна или това с обръщането на ремъка на 90 градуса е направено за по-слаби в ръцете личности....моя си се обръщаше на 90 колкото и да го стягам...отхлабихме го да не се чува гадния звук и вече 6к няма проблем а иначе си е стегнат пак добре като го гледа човек.
Успех!
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колегите хубаво са ти казали за белезите, нагласи си ги виж ги, ама аз едно време прочетох нещо много полезно във форума ( от колегата radotom май че беше, не мога да го намеря нещо търсачката се е сдухала ).
За да си 100% сигурен че не си изпуснал някой зъб, преди да свалиш стария ремък, взимаш лак за нокти ( бял ) и нанасяш по 1 черта на всеки зъб от ремъка и съответното му "междузъбие" на зъбното колело. По две черти за всяко зъбно колело - едната на колелото , другата на ремъка. Като свалиш стария, налагаш новия и му прехвърляш белезите. Като слагаш новия гледаш да съвпадат чертите
Лака чакаш да изсъхне , де
или ползваш нещо друго дето не се трие лесно
Та.... ( малко некадърно зъболекарски обясних
ама немам вокабюлари дагоеа )
Успех
За да си 100% сигурен че не си изпуснал някой зъб, преди да свалиш стария ремък, взимаш лак за нокти ( бял ) и нанасяш по 1 черта на всеки зъб от ремъка и съответното му "междузъбие" на зъбното колело. По две черти за всяко зъбно колело - едната на колелото , другата на ремъка. Като свалиш стария, налагаш новия и му прехвърляш белезите. Като слагаш новия гледаш да съвпадат чертите


Та.... ( малко некадърно зъболекарски обясних

Успех

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: KURASH и 34 госта