Продължава да гори масло след смяна на гумички.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Продължава да гори масло след смяна на гумички.

Мнениеот Plumber » Пон 08 дек 2008 22:34


Колеги,сменях гумички предната събота,обаче пак продължава да заминава маслото.Има ли период в който се пасват въпросните гумички или веднага спира да харчи масло.Маслото ми принципно е малко гадно Валволин 15w40 за двигатели над 150 000 км.и е на около 6000 км. в момента.Може ли от маслото да е или ще се окажат сегменти.Старите гумички,които махнах буквално се чупеха,новите са Елринг.Автомобила значително спря да пуши сиво,сега излиза бял пушек в студеното.




Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Вто 09 дек 2008 20:56


:?:


Потребителски аватар
kriss4
Мнения: 176
Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот kriss4 » Вто 09 дек 2008 21:10


според мен е само от маслото,и аз едно време направих грешката да карам с валволина


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 09 дек 2008 21:11


Първо смени маслото по възможност с 10W40 или ако е 15W40 поне да е нещо качествено като Mobil 1 примерно, наливаш до максимума на щеката в зависимост от филтъра ще събере от 3.6 до 3.8л и като минеш между 3 и 5х км и видиш дали и с колко е намаляло нивото тогава ще говорим имаш ли проблем или всичко е в нормата за разхода :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 09 дек 2008 21:13


Е щом не пуши сиво значи явно не е от сегментите ;)
Да не тече от някъде - аз гледах гледах къде го харчи и се оказа,че от гарнитурата на картера тече ;)
Иначе ако гори от сегментите е по-лошия вариант понеже може да се е прецакал само маслосъбирателния ама.....няма как да го разбереш докато не разбуташ всичко.
Извади свещите и виж как им е нагара - ако е здраво черен може и да си гори масло.
Иначе в зависимост от маслото и разхода на масло е различен - според това колко време караш с него и какво е като марка/модел.
Моята примерно до към 5000 не го пипа въобще а оттам нататък отваря една голяма уста и започва да го яде и за следващте 2000-2500км залипсва около половин до едно кило.Откакто започнах да я карам с Мотул от смяна до смяна (8000км) изчезва малко по-малко от половин кило ама защото се оказа,че е започнало да изтича от скоро и като го орпавя този проблем ще видим как е харча ;)


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Вто 09 дек 2008 22:26


Свещите въобще не са омазнениили черни.По скоро оранжеви.НЯмам теч никъде или поне не прави капки поземята.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 10 дек 2008 0:09


Колеги слагайте масла, които отговарят на спецификациите на производителя. VW 505 и там още някакви цифрички бяха. Например Mobil, Castrol имат масла които покриват този стандарт и масла които не го покриват. Въпроса не е само да е Castrol ...въпреки, че мойта каляска кастрол ще види през крив макарон. Чак толкова върховно смазване не и е нужно. :lol:


kzhaygarov
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kzhaygarov » Сря 10 дек 2008 9:50


Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км а пък и тоя който кара зад тебе ще се удуши за 5 минути от гъст бял дим в големи количества особенно като загрее колата или караш по стръмен наклон надолу. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 10 дек 2008 10:03


kzhaygarov написа:Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...

За сегментите - това за счупен ли говориш или?
По принцип ако е имало счупен този разход е нормален а ако са си били здрави явно са били остри като бръснарски ножчета ;) ....въобще имала ли е компресия тази кола?
Иначе по повод гумичките - аз съм виждал двигател (румънски на Дачия),който въобще няма гумички по заводско му......просто не са ги сложили на конкретния.....и гореше около литър масло за 1000км....сегментите бяха идеални.След като отидох до магазина и му купих гумички и сглобихме двигателя харчеше около 0.5Л за 10 000км което е повече от доволно :)
Гумичките са от голямо значение за разхода на маслото а по-лошото е,че ако колата гори масло зацапва и клапаните и стеблата на клапаните на изходящите клапани и като цяло си е мизерия и с гърнетата и катализатора най-вече и т.н.
Щом си сменил гумичките и харчи а не тече нямаш голям избор :
-или имаш проблеми с маслообиращи сегменти (или един от тях само)
-или имаш проблем с компресионните сегменти и оттам през картерните газове ти набива маслото в двигателя.
-или пък имаш проблем и с двата типа сегменти.
-или пък караш с някакво бозаво масло,което двигателя обича да похапва...сложи някое от доказалите се и виж как ще се държи тогава преди да си разчастиш двигателя за сегменти.
Успех!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Сря 10 дек 2008 10:17


В руския сайт за ФВ дават до 1л. на 1000км. допустим маслоразход. Който не вярва да чете там, а който му се струва много да си купи друга кола, а не да се набутва с безсмислени смени на това-онова.


kzhaygarov
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kzhaygarov » Сря 10 дек 2008 10:27


zfa159 написа:
kzhaygarov написа:Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...

За сегментите - това за счупен ли говориш или?
По принцип ако е имало счупен този разход е нормален а ако са си били здрави явно са били остри като бръснарски ножчета ;) ....въобще имала ли е компресия тази кола?
Иначе по повод гумичките - аз съм виждал двигател (румънски на Дачия),който въобще няма гумички по заводско му......просто не са ги сложили на конкретния.....и гореше около литър масло за 1000км....сегментите бяха идеални.След като отидох до магазина и му купих гумички и сглобихме двигателя харчеше около 0.5Л за 10 000км което е повече от доволно :)
Гумичките са от голямо значение за разхода на маслото а по-лошото е,че ако колата гори масло зацапва и клапаните и стеблата на клапаните на изходящите клапани и като цяло си е мизерия и с гърнетата и катализатора най-вече и т.н.
Щом си сменил гумичките и харчи а не тече нямаш голям избор :
-или имаш проблеми с маслообиращи сегменти (или един от тях само)
-или имаш проблем с компресионните сегменти и оттам през картерните газове ти набива маслото в двигателя.
-или пък имаш проблем и с двата типа сегменти.
-или пък караш с някакво бозаво масло,което двигателя обича да похапва...сложи някое от доказалите се и виж как ще се държи тогава преди да си разчастиш двигателя за сегменти.
Успех!


Аз я оправих колата преди месец... само че немога да кажа дали беше шчупен или износен сегмента и дали е бил маслен или там каквито са... но колата си имаше идеална компресия и вървеше супер с изкчючение на това че маслото го нямаше за нищо... ;)


claas_86
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 10 фев 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Стара Загора

Мнениеот claas_86 » Сря 10 дек 2008 10:46


С тия стари коли е нормално да бутат маслото. Моята за 8000-9000км. 0,5л си ги дърпа. Един приятел кара Пежо 607 (дизел) в книжката му пише, че ако харчи до 0,5л на 1000км било нормално. На мен ми се вижда много ама това е мое мнение.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Сря 10 дек 2008 11:35


За мен харч до 1 литър, та даже и 1,5 литра на 10 000 си е в рамките на нормалното и няма смисъл да отваряш мотора. Щото няма гаранция, че ще се оправи, гаранцията е само за похарчените пари и изпилените по майстори нерви.
Ако колата пали и върви нормално, мисля, че няма повод за притеснение. :D


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот BigTo » Сря 10 дек 2008 12:06


Колега, каква е гаранцията, че майстора дето ти е сменял гумичките не е ги пренабил и скъсал. Аз съм имал такъв случай и за отрицателно време мотора беше останал изцяло сух.


Потребителски аватар
Vladko_1
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот Vladko_1 » Сря 10 дек 2008 16:58


Октомрви месец и аз сменях гумички на клапаните.Отначало може да ти "хапне" малко масло така ми казаха.Аз карам с ESSO 10w40 направил съм 3000 км до сега ,а маслото не е мръднало.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта