


Продължава да гори масло след смяна на гумички.
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Продължава да гори масло след смяна на гумички.
Колеги,сменях гумички предната събота,обаче пак продължава да заминава маслото.Има ли период в който се пасват въпросните гумички или веднага спира да харчи масло.Маслото ми принципно е малко гадно Валволин 15w40 за двигатели над 150 000 км.и е на около 6000 км. в момента.Може ли от маслото да е или ще се окажат сегменти.Старите гумички,които махнах буквално се чупеха,новите са Елринг.Автомобила значително спря да пуши сиво,сега излиза бял пушек в студеното.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Първо смени маслото по възможност с 10W40 или ако е 15W40 поне да е нещо качествено като Mobil 1 примерно, наливаш до максимума на щеката в зависимост от филтъра ще събере от 3.6 до 3.8л и като минеш между 3 и 5х км и видиш дали и с колко е намаляло нивото тогава ще говорим имаш ли проблем или всичко е в нормата за разхода 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е щом не пуши сиво значи явно не е от сегментите
Да не тече от някъде - аз гледах гледах къде го харчи и се оказа,че от гарнитурата на картера тече
Иначе ако гори от сегментите е по-лошия вариант понеже може да се е прецакал само маслосъбирателния ама.....няма как да го разбереш докато не разбуташ всичко.
Извади свещите и виж как им е нагара - ако е здраво черен може и да си гори масло.
Иначе в зависимост от маслото и разхода на масло е различен - според това колко време караш с него и какво е като марка/модел.
Моята примерно до към 5000 не го пипа въобще а оттам нататък отваря една голяма уста и започва да го яде и за следващте 2000-2500км залипсва около половин до едно кило.Откакто започнах да я карам с Мотул от смяна до смяна (8000км) изчезва малко по-малко от половин кило ама защото се оказа,че е започнало да изтича от скоро и като го орпавя този проблем ще видим как е харча

Да не тече от някъде - аз гледах гледах къде го харчи и се оказа,че от гарнитурата на картера тече

Иначе ако гори от сегментите е по-лошия вариант понеже може да се е прецакал само маслосъбирателния ама.....няма как да го разбереш докато не разбуташ всичко.
Извади свещите и виж как им е нагара - ако е здраво черен може и да си гори масло.
Иначе в зависимост от маслото и разхода на масло е различен - според това колко време караш с него и какво е като марка/модел.
Моята примерно до към 5000 не го пипа въобще а оттам нататък отваря една голяма уста и започва да го яде и за следващте 2000-2500км залипсва около половин до едно кило.Откакто започнах да я карам с Мотул от смяна до смяна (8000км) изчезва малко по-малко от половин кило ама защото се оказа,че е започнало да изтича от скоро и като го орпавя този проблем ще видим как е харча

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги слагайте масла, които отговарят на спецификациите на производителя. VW 505 и там още някакви цифрички бяха. Например Mobil, Castrol имат масла които покриват този стандарт и масла които не го покриват. Въпроса не е само да е Castrol ...въпреки, че мойта каляска кастрол ще види през крив макарон. Чак толкова върховно смазване не и е нужно. 

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 27 ное 2008 21:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км а пък и тоя който кара зад тебе ще се удуши за 5 минути от гъст бял дим в големи количества особенно като загрее колата или караш по стръмен наклон надолу. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kzhaygarov написа:Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...
За сегментите - това за счупен ли говориш или?
По принцип ако е имало счупен този разход е нормален а ако са си били здрави явно са били остри като бръснарски ножчета

Иначе по повод гумичките - аз съм виждал двигател (румънски на Дачия),който въобще няма гумички по заводско му......просто не са ги сложили на конкретния.....и гореше около литър масло за 1000км....сегментите бяха идеални.След като отидох до магазина и му купих гумички и сглобихме двигателя харчеше около 0.5Л за 10 000км което е повече от доволно

Гумичките са от голямо значение за разхода на маслото а по-лошото е,че ако колата гори масло зацапва и клапаните и стеблата на клапаните на изходящите клапани и като цяло си е мизерия и с гърнетата и катализатора най-вече и т.н.
Щом си сменил гумичките и харчи а не тече нямаш голям избор :
-или имаш проблеми с маслообиращи сегменти (или един от тях само)
-или имаш проблем с компресионните сегменти и оттам през картерните газове ти набива маслото в двигателя.
-или пък имаш проблем и с двата типа сегменти.
-или пък караш с някакво бозаво масло,което двигателя обича да похапва...сложи някое от доказалите се и виж как ще се държи тогава преди да си разчастиш двигателя за сегменти.
Успех!
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 27 ное 2008 21:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:kzhaygarov написа:Значи аз сменях сегменти. Ако е от сегментите ще ти харчи 1-2 литра на 100 км. От гумичките на клапаните според мен е много малко вероятно, но ти щом си ги сменил...
За сегментите - това за счупен ли говориш или?
По принцип ако е имало счупен този разход е нормален а ако са си били здрави явно са били остри като бръснарски ножчета....въобще имала ли е компресия тази кола?
Иначе по повод гумичките - аз съм виждал двигател (румънски на Дачия),който въобще няма гумички по заводско му......просто не са ги сложили на конкретния.....и гореше около литър масло за 1000км....сегментите бяха идеални.След като отидох до магазина и му купих гумички и сглобихме двигателя харчеше около 0.5Л за 10 000км което е повече от доволно
Гумичките са от голямо значение за разхода на маслото а по-лошото е,че ако колата гори масло зацапва и клапаните и стеблата на клапаните на изходящите клапани и като цяло си е мизерия и с гърнетата и катализатора най-вече и т.н.
Щом си сменил гумичките и харчи а не тече нямаш голям избор :
-или имаш проблеми с маслообиращи сегменти (или един от тях само)
-или имаш проблем с компресионните сегменти и оттам през картерните газове ти набива маслото в двигателя.
-или пък имаш проблем и с двата типа сегменти.
-или пък караш с някакво бозаво масло,което двигателя обича да похапва...сложи някое от доказалите се и виж как ще се държи тогава преди да си разчастиш двигателя за сегменти.
Успех!
Аз я оправих колата преди месец... само че немога да кажа дали беше шчупен или износен сегмента и дали е бил маслен или там каквито са... но колата си имаше идеална компресия и вървеше супер с изкчючение на това че маслото го нямаше за нищо...

- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: neven_63 и 23 госта