Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Съб 06 дек 2008 7:29


bay mip да не ти се налага да сменяш тва реле струва 170лв и няма аналог виж тва 0.4 ома мн малко ми се види но може и така да е щот ампеража е 15 А на бройка а те като са студени имат по малко съпротивление :P обаче никой си няма на идея кой подава команда към релето в смисъл ебу то и нещо друго ми дойде на ум някой по чат с ел системите ''разбирай квалифициран ел техник'' може ли ми каза тай като компа определя колко свещи да включи според свободната мощност той аджеба как разбира колко е свободната мощност и ваобще как може да знае колко ток тече в момента




Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bay mip » Нед 07 дек 2008 21:29


fox_vt при мен проблема е че релето работи, а нагревателите /свещите/ не.При мерене показват 0,4ома, но при подаване на директен + на свеща тока е под 1А и то на всички свещи което значи че не работят.Ако някога ми се наложи да купувам реле бих предпочел тези 170лв., да ги дам за нещо друго .Знам, че датчика за температурата на въздуха дава разрешение за включване на свещите на антифриза, а за изключването не знам.А за това как ЕБУ-то управлява броя на включените свещи остави на него да мисли.Ако не го прави има опасност да изгори нещо по алтернатора въпреки, че дава повече ток в сравнение с тези двигатели без такива свещи.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Пон 08 дек 2008 3:11


Тези свещи до колкото успях да разбера се включвали на -8гр., знае ли някой как да се адаптират на по висока температура да се включват?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Пон 08 дек 2008 18:04


е даде то е ясно само нз как може да ти дава 0.4 ома а тока да е 1А :?: :?: аз сам си сложил диод да свети когато релето подаде ток независимо дали свеща е здрава или не но ток не идва ти знаеш ли каде е този датчик за температура на въздуха и ебу то хубао ще мисли ами ако си мисли че няма свободна мощност и затва не ги пуска за тва замислял ли си се може всичко да си работи с изключение на точно това нещо по което ебу смята че има мощност или в дадения случай няма а доколкото сам чел свещите изключвали когато темп на антифриза стигне 43градуса демек сигурно датчика на антифриза подава тоя сигнал


Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bay mip » Пон 08 дек 2008 21:42


fox_vt написа:е даде то е ясно само нз как може да ти дава 0.4 ома а тока да е 1А :?: :?: аз сам си сложил диод да свети когато релето подаде ток независимо дали свеща е здрава или не но ток не идва ти знаеш ли каде е този датчик за температура на въздуха и ебу то хубао ще мисли ами ако си мисли че няма свободна мощност и затва не ги пуска за тва замислял ли си се може всичко да си работи с изключение на точно това нещо по което ебу смята че има мощност или в дадения случай няма а доколкото сам чел свещите изключвали когато темп на антифриза стигне 43градуса демек сигурно датчика на антифриза подава тоя сигнал
Мотора ми е 1,9ТДИ 1з.Датчика за въздуха е монтиран на тръбите след интеркулера.Ако изключиш буксата на датчика мисля, че ще "излъжеш" ЕБУ, защото колкото е по-ниска температура съпротивлението на датчика е по-голямо / при 0 градуса 5-6 килоома/.Това е задължително условие преди да правиш пробите. А 0,4ома ми показва мултицета, през който минава малко ток.Ама в работно положение стойностите са други.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Вто 09 дек 2008 12:49


Тоя датчик да не би да прилича на този на антифриза а аз него сам го махал ама ефект никакъв и колко трябва да му е съпротивлението по принцип знаеш ли ?


njt
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот njt » Вто 09 дек 2008 17:40


Този датчик не е нищо повече от един термо-резистор(като се свали се вижда).Пробвах още преди два дни но с откачане на буксата не излъгах ЕКУ-то.Може би с резистор ??? ома ще стане.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Вто 09 дек 2008 19:51


лъгането на ебу то става само с датчика на антифлиза като откачиш буксата и копа си мисли че навън е -50 градуса и оставя включени свещите нацилиндрите кам 30-40 сек ама тея другите не става а колкото до допълнително съпротивление някой си бил направил и му изключвали свещите чак когато стигне до 80 градуса ама кат не го знам тоя датчик кой точно е как да експериментирам


njt
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот njt » Сря 10 дек 2008 9:49


С допълнително съпротивление имах предвид само за проба дали ще се излъже ЕКУ-то.А аз да се похваля днес на -5 гр.свещите проработиха давайте колеги днес му е времето.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Сря 10 дек 2008 19:52


хахаха и аз ми заработиха само че при мен беше -6 обаче който се самнява мога само да кажа тва трябва да бачка ефкта е чудесен тя тая кола имала парно хаха само да разбера кой датчик е и почвам с опитите аз се самнявам в един два ама да видим


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Сря 10 дек 2008 21:03


njt написа:С допълнително съпротивление имах предвид само за проба дали ще се излъже ЕКУ-то.А аз да се похваля днес на -5 гр.свещите проработиха давайте колеги днес му е времето.

И за колко време приблизително останаха да работят?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот fox_vt » Чет 11 дек 2008 0:11


мойте останаха окло 10 мин ама то било докато стигне няква темп антифриза абе стелката почти не беше мръднала ама парното духаше поносимо топло


njt
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот njt » Чет 11 дек 2008 9:53


Пътя от нас до работата ми е 5 мин. + работа на място 4-5 мин.(за да почистя джамовете ) Като пристигнах все още работеше.ЕКУ -то тази сутрин пусна само една свещ.Докато работеше на място нямах включени никакви консуматори това ме навява на мисълта че броя свещи зависи от температурата на вън.Опитите ще продължават!


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Чет 11 дек 2008 13:16


Хайде и аз да споделя...
Вчера сутринта,при -1 ми се включи най-напред едната свещ(най отгоре която е-имам диодчета в купето и следя).Тръгвам и на климатроника ми пада температурата на -3,сработват другите две,като първата сработила гасне.
Без промяна във външната температура,и без друга видима причина(поне според мен,а то може би има)сработва и третата свещ-работят и трите.Карам под 2000 оборота с включени къси и подгрев на задното стъкло.Температурата на антифриза се вдигна определено по-бързо отколкото примерно при 2 градуса без работещи свещи.Свещите престанаха да работят при достигане на 30-40 градуса на антифриза(третата черта на уреда).Става въпрос за колата от гаража.Успех колеги с топлото...... :D


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 31 дек 2008 18:37


Тези свещи имат ли си бущон? Къде се намира?

Забелязвам, че не ми се включват свещите и колата загрява по-бавно отколкото миналата зима примерно. Ако не е от бушона ще ги проверявам дали не са изгорели. :roll:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта