ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.kristianatanasov написа:Според мен всичко е както се казва "Теория на конспирацията",причината според мен е много по дълбока -екологията!!!Само ще ви питам защо евросъюза отпуска кредита "енергийна ефективност"?Зада можеш на по ниска да си санираш къщата следователно,по малко енергия за отопление,следователно по малко ресурси за отопление,следователно по малко замърсяване на природата........Така и при колите-по малко газове=по чиста природа.......
Много колеги нагоре казаха палиш,чакаш 10-20сек. и тръгваш като се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. Е аз ще попитам защо тогава колата има смукач???И кое е по полезно за колата-да изчакаш на място(3-4мин.max) смукача да си свърши работата или да тръгнеш веднага и да караш хем на смукач хем да се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. ?
Колегата Tougi се изказа за дядовските съвети за коня с чула и за Лада1300......самоче ако се разходи по селата ще види че дядовците с Ладите и Москвичите 8ци и 12ци. още си ги карат!!!!!Нищо че чакат по половин час да загряват зимата......Мога да му пожелая и неговия Тоарек след 30години да е все още в движение........И с какво толкова принципа да двигателя на Тоарега и Лада1300 е по различен???От както е изобретен двигателя с вътрешно горене принципа на работа си е един и същ,нищо че Тоарега има фул екстри,датчици и т.н. принципа на работа на двигателя му с нищо не се различава от двигателя на Лада 1300....
Така че аз изчаквам смукача да си свърщи работата(една цигара време) и тогава тръгвам и по този начин не ми се и налага да си бърша стъклата с кърпа докато карам......
Като се дават примери с хора,ще дам и аз-Предполагам ше повечето колеги сте се занимавали с някакъв спорт....винаги преди тренировка се прави загрявка......защото в противен случай контузийте са неизбежни.......Айде с здраве
Подгряване двигател - на място или в движение ?
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
musura написа:Колега, да не говорим случайно за двигател на трабант 601? Сериозно ли си мислиш, че когато ти е студен мотора, буталото се мандахерца наляво-надясно?
Кофти пример даде. Трабанта е съвсем друга бира - дестина секунди на място, тръгваш и след 1км двигателя е загрял. И ако има луфтове, то те са предимно на хубаво загрят мотор.
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Tedo- написа:vaskoto1 написа:Tedo- написа:двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината...
другото добре, ама това е пълна дивотия.
няма такива шехерезади...
виждам, че ги разбираш нещата...![]()
![]()
![]()
вземи прочети малко упътвания на коли с турбо...
ако ще си цитираме упътвания-сам знаеш че упътванията се пишат за всевъзможни идиоти.
аз казвам:
при стартиране на мотора маслената помпа на студено удря над 6 бара налягане в мазителната система. защо ще му е нужна минута за да стигне до турбото?
аз казвам:
турбокомпресора е с плъзгащи лагери, които работят на маслен клин. ако трият метал в метал-умират за норматив.
е, ако мислиш да си цитираме упътвания-нямаме сделка.
убеди ме че е нужна минута време за "осигуряване на смазването на турбината".
но ме убеди с доводи-не с упътвания.

щото гледам си добър в четенето.

Топ Гиър не гледате ли? Ако колата ще се кара бързо, на високи обороти от старта й, то е по-добре да е загрял. Но за 99.99% от случаите в реалния живот, в които не се кара "спортно" при ниски обороти (без форсиране на двигателя) няма никаква опсаност за двигателя, дали ще е дизел, бензин или газ!
Цялата работа е във вискозитета на маслото, който се понижава при покачване на температурата. С прости думи смаската(маслото в случая) на стотиците чаркаляци в двигателя не са смазани по най най-перфектния начин, но това при ниски обороти и нормално каране изобщо не е опасно, дори тревожно.
Още повече е доказано, че колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място, отколкото старт и тръгване. Изключение може да бъдат старите коли с карборатор. Но дори при тях в общия случай колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място! Да не говорим ако си чакате зимата двигателя да загрее..
Модерните коли не само, че горят повече отколкото карбураторна кола на едно място, но и загравят много по-бавно поради подобреното КПД на цялата система(от електроника до клапани и впръскване)! А и модерните коли използват по-качествени материали за двигателя, по-добри масла и плюс всичко останало става абсурдно модерна кола да се изчаква да загрее.(освен ако няма да карате спортно или неправилно със форсиране на високи обороти(и такива индивиди ги има..))
Сигурно и изпразването на джоба си не гледаш? Защото повече емисии значи повече изгорено гориво. При 0км за литър.. Всичко винаги е навързано. Газови глави. Или си мултимилионер (критиката е шеговита, не я взимай сериозно)
Цялата работа е във вискозитета на маслото, който се понижава при покачване на температурата. С прости думи смаската(маслото в случая) на стотиците чаркаляци в двигателя не са смазани по най най-перфектния начин, но това при ниски обороти и нормално каране изобщо не е опасно, дори тревожно.
Още повече е доказано, че колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място, отколкото старт и тръгване. Изключение може да бъдат старите коли с карборатор. Но дори при тях в общия случай колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място! Да не говорим ако си чакате зимата двигателя да загрее..
Модерните коли не само, че горят повече отколкото карбураторна кола на едно място, но и загравят много по-бавно поради подобреното КПД на цялата система(от електроника до клапани и впръскване)! А и модерните коли използват по-качествени материали за двигателя, по-добри масла и плюс всичко останало става абсурдно модерна кола да се изчаква да загрее.(освен ако няма да карате спортно или неправилно със форсиране на високи обороти(и такива индивиди ги има..))
R@do написа:koй ти гледа екологията![]()
Сигурно и изпразването на джоба си не гледаш? Защото повече емисии значи повече изгорено гориво. При 0км за литър.. Всичко винаги е навързано. Газови глави. Или си мултимилионер (критиката е шеговита, не я взимай сериозно)

Последна промяна от PcMan на Пет 19 дек 2008 19:33, променено общо 2 пъти.
jagler написа:Tougi написа:jagler написа:ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.
Какво, да не мислиш, че двигателят на газ не замърсява? Откакто към октановото число на бензина добавиха "unleaded" е почти все тая...![]()
това не го разбрах. я повтори на български.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Това което мога да кажа със сигурност че голфа с карбуратор работи зле ако тръгнеш веднага, иска си 30 секунди - минута да поработи на място. Иначе автоматичния смукач подивява и колата набира сама. Лятото е съшото, по простата причина че тогава се пали директно на газ - ако тръгнеш веднага изпарите изстива и започва да забива ако опиташ да ускориш по-бързо. Не знам кой го боли за икономията и екологията от 1 минута работа на място, но аз поне предпочитам като потегля колата да не прави мизерии и парното да дойде максимално бързо зимата.
theultimate написа:Това което мога да кажа със сигурност че голфа с карбуратор работи зле ако тръгнеш веднага, иска си 30 секунди - минута да поработи на място. Иначе автоматичния смукач подивява и колата набира сама. Лятото е съшото, по простата причина че тогава се пали директно на газ - ако тръгнеш веднага изпарите изстива и започва да забива ако опиташ да ускориш по-бързо. Не знам кой го боли за икономията и екологията от 1 минута работа на място, но аз поне предпочитам като потегля колата да не прави мизерии и парното да дойде максимално бързо зимата.
Да, но не говорим за 1минута, защото за толкова нито един двигател не загравя. 1-1.5 минута си е Ок отвсякъде, докато си настроиш фарове, радио, колан и т.н. блажинки


Кое по-точно не ти се вижда нормално в това колата да набира сама на смукач? Повечето дизелаци дори винаги си тръгват сами без газ, само пускаш плавно съединителя (дори и да си на 900 оборота самоподаване при свободна/съединител).
По мои наблюдения хора със по-стари коли иамт навик да превключват и тръгват на високи обороти. Това че е слаб двигателя не значи че трябва на 2500 оборота да се пуска плавно съединителя (за нормално тръгване говорим)

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
според статията горе е хубаво да се тръгва веднага , заради нискотемпературната корозия , какво е нискотемпературна корозия , няма да обяснявам... , ще кажа само че е сярна киселина по изпускателната система и в цилиндрите. А това което прави е наистина "паяжина" от всеки метал с който взаимодейства
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:05, променено общо 1 път.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта