Подгряване двигател - на място или в движение ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 14 дек 2008 1:06


kristianatanasov написа:Според мен всичко е както се казва "Теория на конспирацията",причината според мен е много по дълбока -екологията!!!Само ще ви питам защо евросъюза отпуска кредита "енергийна ефективност"?Зада можеш на по ниска да си санираш къщата следователно,по малко енергия за отопление,следователно по малко ресурси за отопление,следователно по малко замърсяване на природата........Така и при колите-по малко газове=по чиста природа.......
Много колеги нагоре казаха палиш,чакаш 10-20сек. и тръгваш като се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. Е аз ще попитам защо тогава колата има смукач???И кое е по полезно за колата-да изчакаш на място(3-4мин.max) смукача да си свърши работата или да тръгнеш веднага и да караш хем на смукач хем да се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. ?
Колегата Tougi се изказа за дядовските съвети за коня с чула и за Лада1300......самоче ако се разходи по селата ще види че дядовците с Ладите и Москвичите 8ци и 12ци. още си ги карат!!!!!Нищо че чакат по половин час да загряват зимата......Мога да му пожелая и неговия Тоарек след 30години да е все още в движение........И с какво толкова принципа да двигателя на Тоарега и Лада1300 е по различен???От както е изобретен двигателя с вътрешно горене принципа на работа си е един и същ,нищо че Тоарега има фул екстри,датчици и т.н. принципа на работа на двигателя му с нищо не се различава от двигателя на Лада 1300....
Така че аз изчаквам смукача да си свърщи работата(една цигара време) и тогава тръгвам и по този начин не ми се и налага да си бърша стъклата с кърпа докато карам......
Като се дават примери с хора,ще дам и аз-Предполагам ше повечето колеги сте се занимавали с някакъв спорт....винаги преди тренировка се прави загрявка......защото в противен случай контузийте са неизбежни.......Айде с здраве :)
ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.




theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Нед 14 дек 2008 1:33


musura написа:Колега, да не говорим случайно за двигател на трабант 601? Сериозно ли си мислиш, че когато ти е студен мотора, буталото се мандахерца наляво-надясно?


Кофти пример даде. Трабанта е съвсем друга бира - дестина секунди на място, тръгваш и след 1км двигателя е загрял. И ако има луфтове, то те са предимно на хубаво загрят мотор.


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Нед 14 дек 2008 7:37


Изображение


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 14 дек 2008 11:15


jagler написа:ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.


Какво, да не мислиш, че двигателят на газ не замърсява? Откакто към октановото число на бензина добавиха "unleaded" е почти все тая...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 18 дек 2008 23:04


Tedo- написа:
vaskoto1 написа:
Tedo- написа:двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината...


другото добре, ама това е пълна дивотия.
няма такива шехерезади... :lol:


виждам, че ги разбираш нещата... :lol: :lol: :lol:
вземи прочети малко упътвания на коли с турбо...


ако ще си цитираме упътвания-сам знаеш че упътванията се пишат за всевъзможни идиоти.
аз казвам:
при стартиране на мотора маслената помпа на студено удря над 6 бара налягане в мазителната система. защо ще му е нужна минута за да стигне до турбото?
аз казвам:
турбокомпресора е с плъзгащи лагери, които работят на маслен клин. ако трият метал в метал-умират за норматив.

е, ако мислиш да си цитираме упътвания-нямаме сделка.
убеди ме че е нужна минута време за "осигуряване на смазването на турбината".
но ме убеди с доводи-не с упътвания. :wink:
щото гледам си добър в четенето. :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 19 дек 2008 8:49


Tougi написа:
jagler написа:ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.


Какво, да не мислиш, че двигателят на газ не замърсява? Откакто към октановото число на бензина добавиха "unleaded" е почти все тая...
:019: :don't worry


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пет 19 дек 2008 9:04


koй ти гледа екологията :lol: :lol:


PcMan
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот PcMan » Пет 19 дек 2008 15:22


Топ Гиър не гледате ли? Ако колата ще се кара бързо, на високи обороти от старта й, то е по-добре да е загрял. Но за 99.99% от случаите в реалния живот, в които не се кара "спортно" при ниски обороти (без форсиране на двигателя) няма никаква опсаност за двигателя, дали ще е дизел, бензин или газ!

Цялата работа е във вискозитета на маслото, който се понижава при покачване на температурата. С прости думи смаската(маслото в случая) на стотиците чаркаляци в двигателя не са смазани по най най-перфектния начин, но това при ниски обороти и нормално каране изобщо не е опасно, дори тревожно.

Още повече е доказано, че колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място, отколкото старт и тръгване. Изключение може да бъдат старите коли с карборатор. Но дори при тях в общия случай колата изгаря повече гориво ако я чакате да загрее на място! Да не говорим ако си чакате зимата двигателя да загрее..

Модерните коли не само, че горят повече отколкото карбураторна кола на едно място, но и загравят много по-бавно поради подобреното КПД на цялата система(от електроника до клапани и впръскване)! А и модерните коли използват по-качествени материали за двигателя, по-добри масла и плюс всичко останало става абсурдно модерна кола да се изчаква да загрее.(освен ако няма да карате спортно или неправилно със форсиране на високи обороти(и такива индивиди ги има..))

R@do написа:koй ти гледа екологията :lol: :lol:

Сигурно и изпразването на джоба си не гледаш? Защото повече емисии значи повече изгорено гориво. При 0км за литър.. Всичко винаги е навързано. Газови глави. Или си мултимилионер (критиката е шеговита, не я взимай сериозно) :wink:

Последна промяна от PcMan на Пет 19 дек 2008 19:33, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Пет 19 дек 2008 16:27


jagler написа:
Tougi написа:
jagler написа:ами колега ,аз ако ти кажа че 50% от бензиновите коли са на газ дори и повече ,тогава за каква екология става на въпрос...финансова ли.


Какво, да не мислиш, че двигателят на газ не замърсява? Откакто към октановото число на бензина добавиха "unleaded" е почти все тая...
:019: :don't worry


това не го разбрах. я повтори на български.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Пет 19 дек 2008 16:36


PcMan написа:ТЦялата работа е във вискозитета на маслото, който се повишава при покачване на температурата.


Вискозитетът на маслото намалява при покачване на температурата. Лапсус лингва?


PcMan
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот PcMan » Пет 19 дек 2008 19:31


Tougi написа:
PcMan написа:ТЦялата работа е във вискозитета на маслото, който се повишава при покачване на температурата.


Вискозитетът на маслото намалява при покачване на температурата. Лапсус лингва?

Обърнал съм ги в бързото писане, ефекта си остава същия при понижаване на вискозитета.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Пет 19 дек 2008 20:53


Това което мога да кажа със сигурност че голфа с карбуратор работи зле ако тръгнеш веднага, иска си 30 секунди - минута да поработи на място. Иначе автоматичния смукач подивява и колата набира сама. Лятото е съшото, по простата причина че тогава се пали директно на газ - ако тръгнеш веднага изпарите изстива и започва да забива ако опиташ да ускориш по-бързо. Не знам кой го боли за икономията и екологията от 1 минута работа на място, но аз поне предпочитам като потегля колата да не прави мизерии и парното да дойде максимално бързо зимата.


PcMan
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот PcMan » Съб 20 дек 2008 0:02


theultimate написа:Това което мога да кажа със сигурност че голфа с карбуратор работи зле ако тръгнеш веднага, иска си 30 секунди - минута да поработи на място. Иначе автоматичния смукач подивява и колата набира сама. Лятото е съшото, по простата причина че тогава се пали директно на газ - ако тръгнеш веднага изпарите изстива и започва да забива ако опиташ да ускориш по-бързо. Не знам кой го боли за икономията и екологията от 1 минута работа на място, но аз поне предпочитам като потегля колата да не прави мизерии и парното да дойде максимално бързо зимата.

Да, но не говорим за 1минута, защото за толкова нито един двигател не загравя. 1-1.5 минута си е Ок отвсякъде, докато си настроиш фарове, радио, колан и т.н. блажинки :P А ако човек с по-модерна кола си мисли че трябва да му загрее първо ще си чака по 5-10минути сутрин, ей така. Ще си тръгва по-рано и така всеки ден. :shock

Кое по-точно не ти се вижда нормално в това колата да набира сама на смукач? Повечето дизелаци дори винаги си тръгват сами без газ, само пускаш плавно съединителя (дори и да си на 900 оборота самоподаване при свободна/съединител).

По мои наблюдения хора със по-стари коли иамт навик да превключват и тръгват на високи обороти. Това че е слаб двигателя не значи че трябва на 2500 оборота да се пуска плавно съединителя (за нормално тръгване говорим) :D


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Съб 20 дек 2008 10:47


според статията горе е хубаво да се тръгва веднага , заради нискотемпературната корозия , какво е нискотемпературна корозия , няма да обяснявам... , ще кажа само че е сярна киселина по изпускателната система и в цилиндрите. А това което прави е наистина "паяжина" от всеки метал с който взаимодейства


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот velizar987 » Съб 20 дек 2008 14:52


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:05, променено общо 1 път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта