Възможно ли е водната помпа да се повреди от менте антифриз

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
murzelamka
Мнения: 158
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот murzelamka » Пет 19 дек 2008 23:44


Това може да се е получило от кавитация, защото всички лопатки на работното колело са изядени еднакво, заоблени са и са вдлъбнати.
(кавитация- нарушаване на непрекъснатостта на течението на течността. Възниква когато налягането падне до определена критична стойност.)




PcMan
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот PcMan » Пет 19 дек 2008 23:56


bugster написа:
morfei1 написа:
Карах Голф 2 и за 18години нямах проблем с водната помпа.
Карах 190D и за 16години нямах проблем с водната помпа.
Карах A6 и за 11години нямах проблем с водната помпа.


Колега ти на колко си години :shock


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Пет 19 дек 2008 23:59


morfei1 написа:
Winner25 написа:Помпата предполагам, че е оригиналната. Причината за смяната беше че протече - защото лятото беше с вода :)


:shock е как можете да си карате колите с вода, било то и лятно време и после да се чудите що ви се е прецакала водната помпа?

Не ментето антфриз (защото каквото и менте да е, е в пъти по-добро от водата), а водата е повредила помпата ти.


Това, че антифриза е в пъти по-добър от водата в какъв смисъл го каза ?!?!?! Водата има доста по добри охлаждащи своистава от антифриза лятото :) Антифриза служи за да не замръзва водата в охладителната система зимата !


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 20 дек 2008 0:35


rexpitbul написа:Това, че антифриза е в пъти по-добър от водата в какъв смисъл го каза ?!?!?! Водата има доста по добри охлаждащи своистава от антифриза лятото :) Антифриза служи за да не замръзва водата в охладителната система зимата !


Колега незнам колко по-добре охлажда водата през лятото, но знам, че водната помпа има нужда от смазване, което смазване водата няма как да осигури. Така че водата може и да е по-добра в летни условия (според теб), но според мен, водната помпа иска смазване през всеки един сезон.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 20 дек 2008 4:39


водната помпа не се маже от антифриз, стигне ли се до там я пиши прокапала.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 20 дек 2008 11:18


Каквото и да си говорим, най-доброто съотношение е 50% вода + 50% антифриз, за всички сезони, като през лятото се допуска 25% антифриз + 75% вода.

Факт е че антифриза, по-трудно се изпарява при големи натоворвания, също е факт, че водата абсорбира температурата на двигатея много по-добре. Факт е също, че главната цел на антифриза е да предотврати, замръзване през студените месеци, но също таке е и факт, че той съдържа анти-корозиални и смазачни съставки, от които водната система се нужда е.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 20 дек 2008 11:37


факт е че водната помпа не се маже от антифриз :lol:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Съб 20 дек 2008 11:46


и антифриза не кипи при 100 градуса, а по-нагоре


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 20 дек 2008 11:48


Водата и тя не кипи при 100гр. в случая, защото системата е затворена и е около 1 бар. :wink:


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Съб 20 дек 2008 12:40


morfei1 написа:...през лятото се допуска 25% антифриз + 75% вода.

Кой го допуска това? Ако си ти - няма проблем, автомобилът си е твой. Ако даваш съвет - моят съвет е, че това е много лош съвет. :lol:

morfei1 написа:...но също таке е и факт, че той съдържа смазачни съставки, от които водната система се нужда е.

И кои са те?
И какво по-точно й "смазват" на помпата?
И най-важното - как го правят това?
:gruebel


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 20 дек 2008 12:42


Andonov написа:Водата и тя не кипи при 100гр. в случая, защото системата е затворена и е около 1 бар. :wink:
Ехх как се изказвате неподготвени.
Идеалната точка на кипене на водата е 100оС при 1 атмосфера налягане.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Съб 20 дек 2008 13:24


vasstop написа:
Andonov написа:Водата и тя не кипи при 100гр. в случая, защото системата е затворена и е около 1 бар. :wink:
Ехх как се изказвате неподготвени.
Идеалната точка на кипене на водата е 100оС при 1 атмосфера налягане.

И повишаване на налягането,понижава точката на кипене.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Съб 20 дек 2008 13:26


http://www.schmidtler.de/html/ht_technik/fst.htm
Накратко-освен че възпрепятства образуването на котлен камък в зависимост от концентрацията повишава температурата на кипене на охлаждащата течност до 135 градуса И смазва елементите на системата :idea:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 20 дек 2008 13:59


vasstop написа:
Andonov написа:Водата и тя не кипи при 100гр. в случая, защото системата е затворена и е около 1 бар. :wink:
Ехх как се изказвате неподготвени.
Идеалната точка на кипене на водата е 100оС при 1 атмосфера налягане.


Ех ама и ти. :wink:

Трябваше ли да доуточнявам и да казвам че все пак имаме атмосферно налягане? И да напиша че в системата има 2бара.

Сега изказах ли се подготвен?Мисля че всеки би трябвало да се сети за атмосферното.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Съб 20 дек 2008 14:08


Тъй, тъй смазва значи.
Само че защо никой не приведе поне един научно-обоснован довод (фолклорните цитати не се броят) как и кое й се "смазва" на тази помпа от етиленгликола.
Вие изобщо центробежна помпа виждали ли сте? Поне градинска, ако не автомобилна.
Говорите глупости!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта