Проблем с парното и климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
_KELE6A_
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 02 май 2006 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Проблем с парното и климатроника

Мнениеот _KELE6A_ » Пет 26 дек 2008 15:20


Хмм..Здравейте,преди 2 месеца някъде взех пассат 2-ка.Колата е с климатроник и тогава съм го пускал,защото беше още топло.Горе долу подухваше,но сега когато трябва да топли той не сгрява изобщо освен ако преди това не съм бил по гонки :D но дори тогава не е кой знае колко ефективен.Другото,което е когато натисна определен бутон за посока на въздуха той изобщо не ме слуша.Или ако го направи не е в правилната посока.Прави си там разни схеми и т.н. но например към предното стъкло не иска и не иска да духа :shocked И добре,че щото и без тва стъклото ми е достатъчно замръзнало :D Някакви акъли от колегите?
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 26 дек 2008 15:44


Първо, най-вероятно Пасатът ти е Б3. Както и да е ...
Второ, най-вероятно управлението се е скапало. Втора употреба има едно, което се продава във форума за 40 лева от колегата Bratt - това със сигурност ще оправи проблема с управлението на посоката на въздушната струя.
Иначе относно загряването - термостат, почти сто процента.


lz4ur
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот lz4ur » Пет 26 дек 2008 22:19


Аз също имам подобен проблем ... смених казанчето,кутията,клапите моторите са проверени дали работят само на контролера бутоните са малко объркани но аз вече им свикнах(като искам да ми духа в краката трябва да посоча да духа в отгоре mhihi mhihi ) но не иска да топли ... температурата достига 90 градуса но неиска и това е ... зъзна си вътре (имам чуството че ми работи климатика).Климатроника е Diavia италиянски .Ако някои може да каже нещо за този проблем моля .. :) И същото така ако някой има електрическата схема моля да ми я прати на маил : bobri@linkbg.com


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 дек 2008 22:21


Както си го описал имаш бившия ми проблем - клапи ;)
Проблема е ,че изгарят уплътненията на клапите,които насочвт въздуха.....тогава той минава покрай а не през отоплителния радиатор и отоплението е много мизерно (миналата зима в колата беше с 3-4 градуса по-добре от навън).
По повод управлението на струята - тя зависи от една клапа с малко по-особена форма,която като изгори и тя започва да духа където си иска.При мен духаше основно през предните духалки,на предния прозорец - изобщо не и в карата изобщо не.....след ремоната на клапите (разглобява се много ама ако искаш снимки - имам) всичко е много по-различно ;)
Като пускаш климатроника (ако е оригинален де) мига ли му дисплея известно време? (всички символи) - ако мига значи има грешка и ще ти обеснявам как се четат грешките....ако не мига значи 99% си за ремонт на клапите ;) за което ти трябва опъл гараж и 2 дни разглобяване и сглобяване,малко ламарина,нитачка и такива неща ;)
Успех!


_KELE6A_
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 02 май 2006 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

.

Мнениеот _KELE6A_ » Съб 27 дек 2008 22:09


Колегата zfa159 май е прав,за тия клапи,и аз така си я представях тая работа и явно съм бил в права посока!Термостата мисля,че ми е в ред,но ако на колегата не му е проблем нека ми прати снимки на тия клапи от къде се свалят и как да ги подменя :) благодаря за помощта!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 дек 2008 23:38


Клаите не се подменят - ремонтират се ;)
Как се свалят - заедно с цялото табло и половината климатроник :)
Ето снимки и ще драсна под тях обяснения :
Изображение
Изображение
Изображение
Така....
тук случката е следната - както се вижда на първата снимка трябва да махнеш цялото табло със всичките му работи.
След това трябва да свалиш частта от парното,която е с отоплителния радиатор и клапите - както виждаш на скицата от последната снимка това се пада от уплътнение номер 22 нататък.Преди да свалиш това разгледай темите за ремонт на парното из форума защото за да го свалиш има няколко неща,които трябва да развиеш и разкачиш откъм моторния отсег - там ги има описани и аз не съм ги снимал и описвал.
след това реално трябва да свалиш тази част с клапите...особеността е,че за да не се разкача климатиковия радиатор трябва да се счупят две щипки....както виждаш от картинката едната част е закачена за другата с едни щипки....те са две отпред,една отгоре и една отдлу и две отзад...до тези отзад нямаш достъп и точно те се чупят....с дърпане става ;).Не се притеснявай - после няма да тропа ако сложиш всичко като хората и нямам проблем за закрепването.
След това - свалил си тялото с клапите - разглобяваш го внимателно и както виждаш от снимката - оголваш клапата до чист метал и почваш с ниатчката - клапите са две - една плоска и една с по-особена фора - оправяш ги и двете както съм показал.Хубаво е отгре да им лепнеш нещо понеже иначе ако са чист метал пак си работят ама от време на време подрънкват понеже опират в ръбовете на кожуха на парното....
След това си готов с клапите и събираш по обратния ред.
Преди да си сглобил всичко свали ел.мотора,който се намира при жабката и виж вътре разкарай каквито мизерии има....влизат и се набиват в климатиковия радиатор....хем задръстват хем почват да се разлагат и миришат лошо - бъркни прези дупката за вентилатора като си го махнал и изрини каквото стигнеш....все ще е от полза.
После преди да сложиш таблото и да сглобиш всичко запали двигателя (управлението на клапите се взима от вакуума на входния колектор и затова трябва да работи) и виж дали всичко работи (за целта трябва да си закачиш контролера и всички периферни датчици а именно този на таблото дето е с вентилатора и този за слънчевата светлина,който се намира при предна лява колона/пищялка на предното табло).Ако всичко е ок сглобяваш обратно.
Обърни внимание на :
-маркучите за вакуумните клапи - огледай ги дали не са нацепени и т.н. ако са - смени ги за да нямаш проблеми.
-при двата маркуча на отоплителния радиатор има един трети - той е за вакуума от колектора към разпределителя на вакуум (той е една кутиика около ел. вентилатор вътре под таблото с мисля,че бяха 4 маркуча...под номер 14 на картинката)....закачи си го и него за да работи всичко после.
Успех!


_KELE6A_
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 02 май 2006 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот _KELE6A_ » Нед 28 дек 2008 10:40


Благодаря много колега,в началото ми се стори много сложно,но като попрочетох отново мисля,че ще се справя,проблема сега е да намеря време и място :? а и без кола не мога,защото с нея работя.Тези дни ще видя за гараж където да я счупя :D и ще пиша!


lz4ur
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот lz4ur » Нед 28 дек 2008 16:39


Здравеите колеги при мен пролбема е решен вчера свалих половината табло поогледах клапите и останових ;клапата топло студено не затваря и смесва възуха .Свалих щангичката от моторчето и на ръка клапата затвори плътно . Удължих щангичката с 3мм ипроблема ми се реши .Сега в купето е топло . :wink: :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 21:45


lz4ur написа:Здравеите колеги при мен пролбема е решен вчера свалих половината табло поогледах клапите и останових ;клапата топло студено не затваря и смесва възуха .Свалих щангичката от моторчето и на ръка клапата затвори плътно . Удължих щангичката с 3мм ипроблема ми се реши .Сега в купето е топло . :wink: :wink:

Ами тя ако климатроника е оригинале се регулира с едно пластмасово чопче....и при мен след като беше изгоряла клапата и я ремонтирах не затваряше плътно и оттам я наместих - с едно зъбче т.е. 1мм и си легна плътно :)
По принцип отнема време ремонта така че е добре в гараж и на топло при тези температури навън :)
Аз лятото ще разглобявам пак за да облепя клапите да не дрънкат (съвсем тихо се чува като е изгасен климатроника) или ще си купя бас каса :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 52 госта