Golf 3 1.6 AFT/AEK - Как се сменя пистов ремък?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Golf 3 1.6 AFT/AEK - Как се сменя пистов ремък?

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 13:15


Колата е мойта - AFT.Пистовия ми ремък се е сцепил малко напречно и трябва да се смени.Dayco е и е на 37-8 хил км и се е сцепил - само боклуци продават в тая наШта държавица.
Конкретно въпроса ми е - как се блокира автоматичната система за натягане на ремъка,която е на супорта на генератора?
На майстори вече не ходя...Само в супер краен случай.

Последна промяна от andro_ на Вто 30 дек 2008 18:20, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 26 дек 2008 14:14


Супер лесно е отговора - само да знаеш чалъма mhihi
Вземаш 1 ключ звезда, 13 мисля че беше, слагаш го на гайката на болта, който държи ролката, която самонатяга.
Завърташ болта, в посока обратна на натягането и така местиш цялата ролка.
Охлабваш малко ремъка за да може да излезе от ролката и после с отмествания на самия ремък го изкарваш от целия механизъм.
Дотук нищо сложно, слагаш по същия начин новия ремък, като много много много внимаваш долу да влезе идеално по пистите, да не веме после да запалиш и да го сдъвче и да стане чудо ....
После като си го подпъхнал отдолу и на алтернатора, най-накрая закачаш горе на самонатягащата ролка по същия начин.
Сега идва време за тестване - ако имаш имобилайзер, оставяш го включен и въртиш няколко оборота на стартер да видиш дали ремъка е ок.
Проверяваш 1-2 пъти по метода "сигурното си е сигурно" и чак тогава вече може да запалиш :)

Общо взето - работата е макс 5 мин с тестването.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 14:20


lyubobg написа:Супер лесно е отговора - само да знаеш чалъма mhihi
...

И котка се *б* с чалъм mhihi mhihi mhihi
Благодаря за отговора!
Имам аз едно ръководство за ремонт на Гуфъли МК3-ки,ама е малко на руски,там пише,че се навива един болт М8 на специално оставена дупка в това самонатягащо устройство и то отхлабва.Да знаеш нещо по въпроса? Или някой друг? Питам,защото ръководството е за модели преди мойто моторче,ама същия ремък със същото устройство го има :roll: .

Изображение

A?

Последна промяна от andro_ на Пет 26 дек 2008 14:29, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Пет 26 дек 2008 14:26


Ролката която го обтяга е закачена на една стойка . Разхлабвах леко шестограмния болт (мисля че беше номер 6 ) който държи стойката . Отдолу на стойката е болта за натягане . Разхлабвах и него то толкова че да можеш да извадиш ремъка . Запомняш в каква последователност минава през ролките и слагаш новия . Натягаш долния болт така че ремъка да има около 1 см. ход при опъване . Стягаш отново шестограма на стойката . :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 14:54


Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Пет 26 дек 2008 14:58


andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.


На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 15:04


Клиновидния върти и хидравликата :wink: .
Да ясно,че трябва да се свали и той,няма проблеми,ама само ме интересуваше проклетията с авто-натягането.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Пет 26 дек 2008 15:08


andro_ написа: само ме интересуваше проклетията с авто-натягането.


Пружината на алтернатора върши тая работа . Аз моя го сменях скоро ама не запомних как точно се опъваше :oops: Пробвай следното : разхлаби болтовете които държат алтернатора , с една щанга го напъни за да измъкнеш ремъка и да сложиш новия . След това напъваш на обратно и затягаш алтернатора . Моя мисля че така го борих :oops:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 15:12


Пак ходих да гледам и накрая видях - супорта или стойката на пластмасовата ролка се натяга от пружината.В отсрещния на ролката край сигурно има имбус - тъмно е и не усетих шестограм,като за гаечен ключ,значи има имбус.Работата я ясна - як имбусен ключ и стойката се връща.Мерси много за отговорите,като тръгна да сменям (няма да е днес,защото няма откъде да взема качествен ремък) ще щракна някоя снимка да знаят колегите как се сменя.Алтернаторът е закрепен здраво и не участва в опъването.Само ролката опъва.

Обичам немеца,защото е направил всичко толкова просто.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 26 дек 2008 17:59


andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.



Изображение
Печелиш - 1 ден се хванах и си наснимах целия двигател специално за цели като тази :)

При тебе трябва да е като при мене - виж къде сочи стрелката на снимката, е те това е болта за който ти говоря. Просто и лесно го хващаш и го завърташ както казах и отхлабваш ремъка. Не си играеш да натягаш или разтягаш пружини и такива чудесии и си връзващ гащите да не омажеш нещо после :wink:

Бързият написа:
andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.


На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия :wink:

Аз съм с АЕК - посоченият мотор на снимката и имам 2 ремъка :roll:
БТВ - чувал съм че АЕК са били 2 мотора с малки разлики :roll:
Няма нужда да се маха ремъка на хидравликата, за да се смени пистовия

ПС: Ремъка на снимката е на 32 000км, още не е мръднал, не помня каква марка беше - тия 2та ремъка, като ги сменях не съм писал какво и кога, знам само, че беше като купих голфи.

Последна промяна от lyubobg на Пет 26 дек 2008 18:04, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 дек 2008 18:02


lyubobg написа:...

Същото е.
:beer


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 26 дек 2008 18:05


andro_ написа:
lyubobg написа:...

Същото е.
:beer


Айде пиши, като го смениш и МНОГО внимавай с поставянето - това е най-кофтия момент да спестиш някой лев и да направиш нещо за първи път (и последен ) ако не зацепиш ремъка :wink:


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Съб 27 дек 2008 17:04


lyubobg написа:
andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.



Изображение
Печелиш - 1 ден се хванах и си наснимах целия двигател специално за цели като тази :)

При тебе трябва да е като при мене - виж къде сочи стрелката на снимката, е те това е болта за който ти говоря. Просто и лесно го хващаш и го завърташ както казах и отхлабваш ремъка. Не си играеш да натягаш или разтягаш пружини и такива чудесии и си връзващ гащите да не омажеш нещо после :wink:

Бързият написа:
andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража :lol: .
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.


На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия :wink:

Аз съм с АЕК - посоченият мотор на снимката и имам 2 ремъка :roll:
БТВ - чувал съм че АЕК са били 2 мотора с малки разлики :roll:
Няма нужда да се маха ремъка на хидравликата, за да се смени пистовия

ПС: Ремъка на снимката е на 32 000км, още не е мръднал, не помня каква марка беше - тия 2та ремъка, като ги сменях не съм писал какво и кога, знам само, че беше като купих голфи.
Нещо си в грешка колега с развиването на тоя болт няма да постигнеш ништо само ще падне ролката ако го развиш ,натаяга е на пружина и ако не махнеш ремъка на хидравликата не можеш да извадиш пистовия освен ,ако не си фокусник :D


pavelnb
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pavelnb » Съб 27 дек 2008 18:18


Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 27 дек 2008 20:44


cougarAEK написа:Нещо си в грешка колега с развиването на тоя болт няма да постигнеш ништо само ще падне ролката ако го развиш ,натаяга е на пружина и ако не махнеш ремъка на хидравликата не можеш да извадиш пистовия освен ,ако не си фокусник :D


Ако спреш да се смееш малко ще видиш следните неща:
1.Аз карам същия голф и съм си сменил същия ремък по начина по който описвам
2.Не съм казал да се развива болта, а да сложиш ключа върху него и да приложиш усилие в посока обратно на натягането. Това усилие не развива болта, а изтиква ролката в обратната посока така че да извадиш ремъка.
3.На снимката се вижда че няма проблем да излезе пистовия ремък и няма нужда да се сваля ремъка на хидравликата :idea:

pavelnb написа:Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.

Ето и още 1 колега, който го е направил по описания начин.
Бих допълнил само, че няма нужда от френски ключ, а един ключ тип звезда е достатъчен да се хване болта на ролката и така да се отмести.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта