Колата е мойта - AFT.Пистовия ми ремък се е сцепил малко напречно и трябва да се смени.Dayco е и е на 37-8 хил км и се е сцепил - само боклуци продават в тая наШта държавица.
Конкретно въпроса ми е - как се блокира автоматичната система за натягане на ремъка,която е на супорта на генератора?
На майстори вече не ходя...Само в супер краен случай.



Golf 3 1.6 AFT/AEK - Как се сменя пистов ремък?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Golf 3 1.6 AFT/AEK - Как се сменя пистов ремък?
Последна промяна от andro_ на Вто 30 дек 2008 18:20, променено общо 1 път.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Супер лесно е отговора - само да знаеш чалъма
Вземаш 1 ключ звезда, 13 мисля че беше, слагаш го на гайката на болта, който държи ролката, която самонатяга.
Завърташ болта, в посока обратна на натягането и така местиш цялата ролка.
Охлабваш малко ремъка за да може да излезе от ролката и после с отмествания на самия ремък го изкарваш от целия механизъм.
Дотук нищо сложно, слагаш по същия начин новия ремък, като много много много внимаваш долу да влезе идеално по пистите, да не веме после да запалиш и да го сдъвче и да стане чудо ....
После като си го подпъхнал отдолу и на алтернатора, най-накрая закачаш горе на самонатягащата ролка по същия начин.
Сега идва време за тестване - ако имаш имобилайзер, оставяш го включен и въртиш няколко оборота на стартер да видиш дали ремъка е ок.
Проверяваш 1-2 пъти по метода "сигурното си е сигурно" и чак тогава вече може да запалиш
Общо взето - работата е макс 5 мин с тестването.

Вземаш 1 ключ звезда, 13 мисля че беше, слагаш го на гайката на болта, който държи ролката, която самонатяга.
Завърташ болта, в посока обратна на натягането и така местиш цялата ролка.
Охлабваш малко ремъка за да може да излезе от ролката и после с отмествания на самия ремък го изкарваш от целия механизъм.
Дотук нищо сложно, слагаш по същия начин новия ремък, като много много много внимаваш долу да влезе идеално по пистите, да не веме после да запалиш и да го сдъвче и да стане чудо ....
После като си го подпъхнал отдолу и на алтернатора, най-накрая закачаш горе на самонатягащата ролка по същия начин.
Сега идва време за тестване - ако имаш имобилайзер, оставяш го включен и въртиш няколко оборота на стартер да видиш дали ремъка е ок.
Проверяваш 1-2 пъти по метода "сигурното си е сигурно" и чак тогава вече може да запалиш

Общо взето - работата е макс 5 мин с тестването.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
lyubobg написа:Супер лесно е отговора - само да знаеш чалъма
...
И котка се *б* с чалъм



Благодаря за отговора!
Имам аз едно ръководство за ремонт на Гуфъли МК3-ки,ама е малко на руски,там пише,че се навива един болт М8 на специално оставена дупка в това самонатягащо устройство и то отхлабва.Да знаеш нещо по въпроса? Или някой друг? Питам,защото ръководството е за модели преди мойто моторче,ама същия ремък със същото устройство го има

A?
Последна промяна от andro_ на Пет 26 дек 2008 14:29, променено общо 3 пъти.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Ролката която го обтяга е закачена на една стойка . Разхлабвах леко шестограмния болт (мисля че беше номер 6 ) който държи стойката . Отдолу на стойката е болта за натягане . Разхлабвах и него то толкова че да можеш да извадиш ремъка . Запомняш в каква последователност минава през ролките и слагаш новия . Натягаш долния болт така че ремъка да има около 1 см. ход при опъване . Стягаш отново шестограма на стойката . 

- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража.
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.
На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия

- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
andro_ написа: само ме интересуваше проклетията с авто-натягането.
Пружината на алтернатора върши тая работа . Аз моя го сменях скоро ама не запомних как точно се опъваше


-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Пак ходих да гледам и накрая видях - супорта или стойката на пластмасовата ролка се натяга от пружината.В отсрещния на ролката край сигурно има имбус - тъмно е и не усетих шестограм,като за гаечен ключ,значи има имбус.Работата я ясна - як имбусен ключ и стойката се връща.Мерси много за отговорите,като тръгна да сменям (няма да е днес,защото няма откъде да взема качествен ремък) ще щракна някоя снимка да знаят колегите как се сменя.Алтернаторът е закрепен здраво и не участва в опъването.Само ролката опъва.
Обичам немеца,защото е направил всичко толкова просто.
Обичам немеца,защото е направил всичко толкова просто.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража.
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.

Печелиш - 1 ден се хванах и си наснимах целия двигател специално за цели като тази

При тебе трябва да е като при мене - виж къде сочи стрелката на снимката, е те това е болта за който ти говоря. Просто и лесно го хващаш и го завърташ както казах и отхлабваш ремъка. Не си играеш да натягаш или разтягаш пружини и такива чудесии и си връзващ гащите да не омажеш нещо после

Бързият написа:andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража.
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.
На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия
Аз съм с АЕК - посоченият мотор на снимката и имам 2 ремъка

БТВ - чувал съм че АЕК са били 2 мотора с малки разлики

Няма нужда да се маха ремъка на хидравликата, за да се смени пистовия
ПС: Ремъка на снимката е на 32 000км, още не е мръднал, не помня каква марка беше - тия 2та ремъка, като ги сменях не съм писал какво и кога, знам само, че беше като купих голфи.
Последна промяна от lyubobg на Пет 26 дек 2008 18:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Нещо си в грешка колега с развиването на тоя болт няма да постигнеш ништо само ще падне ролката ако го развиш ,натаяга е на пружина и ако не махнеш ремъка на хидравликата не можеш да извадиш пистовия освен ,ако не си фокусникlyubobg написа:andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража.
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.
Печелиш - 1 ден се хванах и си наснимах целия двигател специално за цели като тази
При тебе трябва да е като при мене - виж къде сочи стрелката на снимката, е те това е болта за който ти говоря. Просто и лесно го хващаш и го завърташ както казах и отхлабваш ремъка. Не си играеш да натягаш или разтягаш пружини и такива чудесии и си връзващ гащите да не омажеш нещо послеБързият написа:andro_ написа:Ходих да гледам положението под капака в гаража.
Значи при мен пистовия върти само компресора на климатика и генератора и нищо друго.Има една грозна ролка,която го поддържа.
Няма дупка за навиване на болт или нещо такова.Беше доста тъмно в гаража,не можах да снимам.
На АЕК е 1 ремък който върти всичко (алтернатор ,водна помпа , хидравлика , климатик)
При АФТ са 2 ремъка . Махаш ремъка на хидравликата и тогава вече може да смениш пистовия
Аз съм с АЕК - посоченият мотор на снимката и имам 2 ремъка![]()
БТВ - чувал съм че АЕК са били 2 мотора с малки разлики![]()
Няма нужда да се маха ремъка на хидравликата, за да се смени пистовия
ПС: Ремъка на снимката е на 32 000км, още не е мръднал, не помня каква марка беше - тия 2та ремъка, като ги сменях не съм писал какво и кога, знам само, че беше като купих голфи.

Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
cougarAEK написа:Нещо си в грешка колега с развиването на тоя болт няма да постигнеш ништо само ще падне ролката ако го развиш ,натаяга е на пружина и ако не махнеш ремъка на хидравликата не можеш да извадиш пистовия освен ,ако не си фокусник
Ако спреш да се смееш малко ще видиш следните неща:
1.Аз карам същия голф и съм си сменил същия ремък по начина по който описвам
2.Не съм казал да се развива болта, а да сложиш ключа върху него и да приложиш усилие в посока обратно на натягането. Това усилие не развива болта, а изтиква ролката в обратната посока така че да извадиш ремъка.
3.На снимката се вижда че няма проблем да излезе пистовия ремък и няма нужда да се сваля ремъка на хидравликата

pavelnb написа:Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.
Ето и още 1 колега, който го е направил по описания начин.
Бих допълнил само, че няма нужда от френски ключ, а един ключ тип звезда е достатъчен да се хване болта на ролката и така да се отмести.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 51 госта