Passat B3 парно - проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vicho
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Passat B3 парно - проблем

Мнениеот Vicho » Вто 09 дек 2008 23:07


Имах невероятно парно на пасата но след смяна на 2-та радиатора с нови сега едвам стопля. Първо че бавно се затопля и второ въобще не е толкова топла въздушната струя както преди.
Някакви идеи???




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Вто 09 дек 2008 23:47


Здравей колега.
Ето ти няколко идеи. Неработещ термостат. Имаш въздух в системата. Клапата която регулира студен/топъл въздух е прокъсана. Жилото което дърпа същата клапа не е наред ...


Audi A8
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 22 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Vw Passat , G60 , 1992 г.

Мнениеот Audi A8 » Чет 25 дек 2008 23:41


Трябва да го видя и тогава ще разбера какво е.Ако искаш обади се.


Потребителски аватар
DJMAXPLAY1
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Батак

Имам сащият проблем !!!

Мнениеот DJMAXPLAY1 » Пон 29 дек 2008 20:17


Имам пасат 1.8 моно 90-та година !!! Имаше невероятно парно , но един ден ми се спука един от мъркучите на изпарителя на газта и след този инцидент започнаха проблемите !!! :( Започнах наи напред от обезвъздушаването !!! След туи проверих тази клапа на врътката за топло и студено нямаше проблеми мъркучите, които влизат в радиаторчето на парното са си горещи тепературата на двигателят си е нормална ,но ватре е адски студ и вече немога да му хвана края какво става !!! Антифризът го подмених с нов въпреки , че старият си беше добре ,но му сипах български и доколкото разбрах от тук от там този бг. антифриз ми е запушил радиаторчето :roll: Колеги даите някакви идеи как да се преборя с този проблем !!!


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 29 дек 2008 20:55


проблема е в клапите, или по-точно в ЛИПСВАЩИЯТ дунапрен по тях - от годините е изчезнал, така да се каже :D
И мен ме очаква скоро тази операция - сваляне на таблото и облепване на клапите на парното.


Потребителски аватар
Vicho
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vicho » Пон 29 дек 2008 22:49


Къде са точно клапите? Пак ли трябва цялото табло да се разчаства? Преди около половин години сменях радиаторчето на парното и майстора ми каза че в комплекта вървяло с нещо друго ама не запомних какво. Тъпото е че преди 1-2 месеца смених и големия радиатор. Сега всичко е сменено а умирам от студ в колата :( А до колкото дунапрена .... да летяха ми дунапренчета през духалките преди време... Някой знае ли или да ми препоръча майстор от форума който може да го оправи и кажете колко пари се връзва. Благодаря предварително! ... и наздраве :beer :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 29 дек 2008 22:57


Vicho написа:Къде са точно клапите? Пак ли трябва цялото табло да се разчаства?

Съжалявам, да! :(
Клапите са около вътрешното радиаторче.
Но щом сменяш радиатори на поразия- познай! Преди да накараш колата да спре да надува- пак ще има за смяна...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 23:23


Малко снимков материал няма да ви навреди...като стане зима и тези снимки ги поствам през 2 теми.....а това се ремонтира лятото!!! Щото си е 3 дена работа на студа.
Ето това е готова ремонтирана клапа (само не е облепена) :
Изображение
Като виждате оригинално е на няколко голями дупки покрити с дунапрен....след време дунапрена изгаря и пада...остават само дупките и.......все едно няма клапа....
Поради спецификата на кожуха на отоплителния радиатор за да минава въздуха през него една клапа трябва да му препречи пътя и да го отклони през радиатора и той да го затопли....а като клапата е на дупки все едно да минавате е през вратата а през стената - въздуха не е идиот все пак :)
Та затова малко нитачка и малко алуминиева ламарина и е идеален....само след това си облепете краищата на клапата с нещо понеже иначе лекинко подрънква в корпуса на самото парно.
Иначе ето как се стига до тях :
Изображение
това на снимката също е клапа....дето е с дупките ;) тя управлява въздушния поток към централните духалки....толкова и го управляваше ;)
Успех!


Потребителски аватар
Vicho
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vicho » Пон 29 дек 2008 23:34


Е.... разказахте ми играта :) преди няколко месеца като го видях така разковачен ми стана лошо ... явно пак ще се повтаря операцията :( А преди да го дам за ремонт има ли някакви други възможни причини за проблема ако мога първо тях да изклуча или направо да се прави клапата?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 23:40


По принцип идеята за диарностика от какво е простичка :
-гледаш дали двата маркуча за и от радиаторчето на парното са топли (врели) при загрял двигател....ако са значи през радиторчето циркулира някакво количество течност.....понеже при теб е ново приемаме,че циркулацията е идеална и отдава много топлина.При старо може да има циркулация ама само през част от радиаторчето и да не отдава добре топлината (няма как да го разбереш по принцип).
Та след това правиш така - пускаш колата да вее студ и гледаш колко студено духа.....обръщаш на макс.топло и гледаш - първоначално може да ти извади една порция много топъл въздух (може и не) много за кратко и да почне да духа хладен въздух (малко по-топъл от студеното).Ако се случи така значи си за ремонт на клапите.
По принцип всеки,който разглобява за клапи или за радиаторче прави и двете неща заедно за да не разглобява 2-ри път....явно не си знаел...простено ти е :)
И....това е.Като разглобяваш гледай всичко внимателно.
Ако си с климатроник има един вакуумчета ама пиши да знам дали да ти обеснявам :)
Успех!


Потребителски аватар
Vicho
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vicho » Пон 29 дек 2008 23:50


Не не съм с климатроник. Ще погледна за тия неща дето ми каза. Трябва да се обадя и на майстора да го питам какво ми беше казал като ми сменяше радиаторчето... нещо беше че вървяло в комплект с нещо друго - ама какво беше... не знам.
П.С .. А не може ли да се докопа през централната конзола само???


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 дек 2008 0:08


За да свалиш самото тяло с клапите трябва да го няма таблото.Парното е конструирано така :
две части - лява и дясна.
-дясната съдържа ел.мотора и на версиите с климатик радиатора за климатика и клапата за вътрешна циркулация.Тази част се намира под жабката горе-долу.
-ляватачаст е обекта на твоите мечти и желания - тя започва малко след вентилатора за парното и е хваната със щипки за другата част.В нея се намират всичките клапи и радиаторчето за парното.За да измъкнеш клапите трябва да извадиш цялата тази част,да я разглобиш на две (напречно се цепи на две части от едни щипки) и да изавдиш клапите за да си ги ремонтираш.....без да измъкнеш таблото е нвъзможно.
При кола с климатик/троник се вади едната част отделно (другата няма как понеже трябва да се откачат тръбите на фреона а това не е добре) и се действа така (чупят се две щипки за целта).При кола без клима се свалят и дветет части както са си едно цяло и навън се отцепват една от друга и лявата се разцепва на още 2 за да се измъкнат клапите....точно на това нямам снимки обаче....ама ги имаше в една тема за парното из форума.
доколкото знам и съм виждал с радиаторчето нищо не върви в комплект - просто един радиатор получаваш с кутия и.....толкова.
Успех!


stoian19958
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Мнениеот stoian19958 » Вто 30 дек 2008 13:43


Колега провери ли колата да не надува както ти е писал radotom защото проблема може да е друг.(горнитура)


Потребителски аватар
Vicho
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vicho » Вто 30 дек 2008 17:59


В какъв смисъл да не надува???


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 дек 2008 19:20


Ами колегата radotom предположи,че щом си сменял радиаторчета старите са се спукали....по принцип за да се спукат радиатори има два варианта - или им идва времето или има външна причина.....в повечето случаи причината ако не е някаква външна намеса върху цялостта им е проблем с гарнитурата на главата при което част от сгъстената горивна смес (предимно въздух-а от нея) при такта на сгъстяване на дадения цилиндър (тя гарнитурата прегаря на един цилиндър или между два съседни примерно) се изпуска под налягане в охладителната система (нейните отвори в блока са най-близо до горивната камера) и така създава повишено налягане в охладителната система и се почва - днес радиатор,утре съединиение,други ден нещо друго и така през ден-два-три по нещо докато стане ясен проблема....ако има загуба на антифриз а от никъде не тече проблема е ясен какъв е ама ти не си споменал за нещо такова.
И все пак да попитам - защо смени двата радиатора? Този за парното е разбираемо - нямал си парно.Ама външния за какво си го сменял?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта