Имах невероятно парно на пасата но след смяна на 2-та радиатора с нови сега едвам стопля. Първо че бавно се затопля и второ въобще не е толкова топла въздушната струя както преди.
Някакви идеи???



Passat B3 парно - проблем
- DJMAXPLAY1
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 20:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Батак
Имам сащият проблем !!!
Имам пасат 1.8 моно 90-та година !!! Имаше невероятно парно , но един ден ми се спука един от мъркучите на изпарителя на газта и след този инцидент започнаха проблемите !!!
Започнах наи напред от обезвъздушаването !!! След туи проверих тази клапа на врътката за топло и студено нямаше проблеми мъркучите, които влизат в радиаторчето на парното са си горещи тепературата на двигателят си е нормална ,но ватре е адски студ и вече немога да му хвана края какво става !!! Антифризът го подмених с нов въпреки , че старият си беше добре ,но му сипах български и доколкото разбрах от тук от там този бг. антифриз ми е запушил радиаторчето
Колеги даите някакви идеи как да се преборя с този проблем !!!


- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
- Vicho
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Къде са точно клапите? Пак ли трябва цялото табло да се разчаства? Преди около половин години сменях радиаторчето на парното и майстора ми каза че в комплекта вървяло с нещо друго ама не запомних какво. Тъпото е че преди 1-2 месеца смених и големия радиатор. Сега всичко е сменено а умирам от студ в колата
А до колкото дунапрена .... да летяха ми дунапренчета през духалките преди време... Някой знае ли или да ми препоръча майстор от форума който може да го оправи и кажете колко пари се връзва. Благодаря предварително! ... и наздраве




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко снимков материал няма да ви навреди...като стане зима и тези снимки ги поствам през 2 теми.....а това се ремонтира лятото!!! Щото си е 3 дена работа на студа.
Ето това е готова ремонтирана клапа (само не е облепена) :
Като виждате оригинално е на няколко голями дупки покрити с дунапрен....след време дунапрена изгаря и пада...остават само дупките и.......все едно няма клапа....
Поради спецификата на кожуха на отоплителния радиатор за да минава въздуха през него една клапа трябва да му препречи пътя и да го отклони през радиатора и той да го затопли....а като клапата е на дупки все едно да минавате е през вратата а през стената - въздуха не е идиот все пак
Та затова малко нитачка и малко алуминиева ламарина и е идеален....само след това си облепете краищата на клапата с нещо понеже иначе лекинко подрънква в корпуса на самото парно.
Иначе ето как се стига до тях :
това на снимката също е клапа....дето е с дупките
тя управлява въздушния поток към централните духалки....толкова и го управляваше
Успех!
Ето това е готова ремонтирана клапа (само не е облепена) :
Като виждате оригинално е на няколко голями дупки покрити с дунапрен....след време дунапрена изгаря и пада...остават само дупките и.......все едно няма клапа....
Поради спецификата на кожуха на отоплителния радиатор за да минава въздуха през него една клапа трябва да му препречи пътя и да го отклони през радиатора и той да го затопли....а като клапата е на дупки все едно да минавате е през вратата а през стената - въздуха не е идиот все пак

Та затова малко нитачка и малко алуминиева ламарина и е идеален....само след това си облепете краищата на клапата с нещо понеже иначе лекинко подрънква в корпуса на самото парно.
Иначе ето как се стига до тях :
това на снимката също е клапа....дето е с дупките


Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип идеята за диарностика от какво е простичка :
-гледаш дали двата маркуча за и от радиаторчето на парното са топли (врели) при загрял двигател....ако са значи през радиторчето циркулира някакво количество течност.....понеже при теб е ново приемаме,че циркулацията е идеална и отдава много топлина.При старо може да има циркулация ама само през част от радиаторчето и да не отдава добре топлината (няма как да го разбереш по принцип).
Та след това правиш така - пускаш колата да вее студ и гледаш колко студено духа.....обръщаш на макс.топло и гледаш - първоначално може да ти извади една порция много топъл въздух (може и не) много за кратко и да почне да духа хладен въздух (малко по-топъл от студеното).Ако се случи така значи си за ремонт на клапите.
По принцип всеки,който разглобява за клапи или за радиаторче прави и двете неща заедно за да не разглобява 2-ри път....явно не си знаел...простено ти е
И....това е.Като разглобяваш гледай всичко внимателно.
Ако си с климатроник има един вакуумчета ама пиши да знам дали да ти обеснявам
Успех!
-гледаш дали двата маркуча за и от радиаторчето на парното са топли (врели) при загрял двигател....ако са значи през радиторчето циркулира някакво количество течност.....понеже при теб е ново приемаме,че циркулацията е идеална и отдава много топлина.При старо може да има циркулация ама само през част от радиаторчето и да не отдава добре топлината (няма как да го разбереш по принцип).
Та след това правиш така - пускаш колата да вее студ и гледаш колко студено духа.....обръщаш на макс.топло и гледаш - първоначално може да ти извади една порция много топъл въздух (може и не) много за кратко и да почне да духа хладен въздух (малко по-топъл от студеното).Ако се случи така значи си за ремонт на клапите.
По принцип всеки,който разглобява за клапи или за радиаторче прави и двете неща заедно за да не разглобява 2-ри път....явно не си знаел...простено ти е

И....това е.Като разглобяваш гледай всичко внимателно.
Ако си с климатроник има един вакуумчета ама пиши да знам дали да ти обеснявам

Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За да свалиш самото тяло с клапите трябва да го няма таблото.Парното е конструирано така :
две части - лява и дясна.
-дясната съдържа ел.мотора и на версиите с климатик радиатора за климатика и клапата за вътрешна циркулация.Тази част се намира под жабката горе-долу.
-ляватачаст е обекта на твоите мечти и желания - тя започва малко след вентилатора за парното и е хваната със щипки за другата част.В нея се намират всичките клапи и радиаторчето за парното.За да измъкнеш клапите трябва да извадиш цялата тази част,да я разглобиш на две (напречно се цепи на две части от едни щипки) и да изавдиш клапите за да си ги ремонтираш.....без да измъкнеш таблото е нвъзможно.
При кола с климатик/троник се вади едната част отделно (другата няма как понеже трябва да се откачат тръбите на фреона а това не е добре) и се действа така (чупят се две щипки за целта).При кола без клима се свалят и дветет части както са си едно цяло и навън се отцепват една от друга и лявата се разцепва на още 2 за да се измъкнат клапите....точно на това нямам снимки обаче....ама ги имаше в една тема за парното из форума.
доколкото знам и съм виждал с радиаторчето нищо не върви в комплект - просто един радиатор получаваш с кутия и.....толкова.
Успех!
две части - лява и дясна.
-дясната съдържа ел.мотора и на версиите с климатик радиатора за климатика и клапата за вътрешна циркулация.Тази част се намира под жабката горе-долу.
-ляватачаст е обекта на твоите мечти и желания - тя започва малко след вентилатора за парното и е хваната със щипки за другата част.В нея се намират всичките клапи и радиаторчето за парното.За да измъкнеш клапите трябва да извадиш цялата тази част,да я разглобиш на две (напречно се цепи на две части от едни щипки) и да изавдиш клапите за да си ги ремонтираш.....без да измъкнеш таблото е нвъзможно.
При кола с климатик/троник се вади едната част отделно (другата няма как понеже трябва да се откачат тръбите на фреона а това не е добре) и се действа така (чупят се две щипки за целта).При кола без клима се свалят и дветет части както са си едно цяло и навън се отцепват една от друга и лявата се разцепва на още 2 за да се измъкнат клапите....точно на това нямам снимки обаче....ама ги имаше в една тема за парното из форума.
доколкото знам и съм виждал с радиаторчето нищо не върви в комплект - просто един радиатор получаваш с кутия и.....толкова.
Успех!
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами колегата radotom предположи,че щом си сменял радиаторчета старите са се спукали....по принцип за да се спукат радиатори има два варианта - или им идва времето или има външна причина.....в повечето случаи причината ако не е някаква външна намеса върху цялостта им е проблем с гарнитурата на главата при което част от сгъстената горивна смес (предимно въздух-а от нея) при такта на сгъстяване на дадения цилиндър (тя гарнитурата прегаря на един цилиндър или между два съседни примерно) се изпуска под налягане в охладителната система (нейните отвори в блока са най-близо до горивната камера) и така създава повишено налягане в охладителната система и се почва - днес радиатор,утре съединиение,други ден нещо друго и така през ден-два-три по нещо докато стане ясен проблема....ако има загуба на антифриз а от никъде не тече проблема е ясен какъв е ама ти не си споменал за нещо такова.
И все пак да попитам - защо смени двата радиатора? Този за парното е разбираемо - нямал си парно.Ама външния за какво си го сменял?
И все пак да попитам - защо смени двата радиатора? Този за парното е разбираемо - нямал си парно.Ама външния за какво си го сменял?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта