Температурен датчик - как се сменя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Температурен датчик - как се сменя?

Мнениеот Winner25 » Пон 29 дек 2008 14:52


Оказа се че температурния датчик за входящия въздух дава грешни стойности. При температура 1градус като дърпа топъл въздух показва 31 градуса, а при студен въздух 35. Ако някой знае какви стойности трябва да показва може да замеря и с мултицет. Интересуваме как се сменя и колко струва?
По принцип колата си работи добре. Проблема е че като запаля, след 5 декунди почва да прекъсва и след още 5 се оправя. Възможно ли е това прекъсване да е от много предварение? Предполагам че не е от темп датчик защото го прави и нагаз и на бензин.




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пон 29 дек 2008 16:25


За датчика на моното ли става на въпрос колега?Имаше из форума някъде стоиности ама не мога да ги открия - ако ги скивам ще ти гипусна.....
Иначе и аз го имам тоя проблем ама само на бенз. на газ е супер ам кво ли не гледахме и все си е така...... :cry:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 29 дек 2008 16:45


Ако не бъркам, колегата zfa го беше майсторил нещо неговия ;)
Иначе вървял комплект с дюзата (той там се и намира) и няма да ти хареса цената му! :(


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 29 дек 2008 17:18


За датчика на моното става въпрос. И аз помня че има тема, но не я намерих. За сега не ми създава проблеми само това прекъсване, но едва ли е от него :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 22:56


Да,наскоро го мерих ама....не помня :) Трябва да се поровя да намеря някъде темата или някое лично със тойностите.
Датчика може да си работи а само да прекъсва някое кабелче и оттам да дава някакви контакти съпротивления.
Иначе пробвай да поизчистиш куплнга на моното от масло,мизерия и т.н.....това чудо,което се получава от масло и боклуци има уникално странни електрически характеристики - различни всеки път и много променя показанията на датчика.Хвани един обезмаслител и....действай :)
Иначе аз ще поровя из форума да видя стойностите.
Успех!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 дек 2008 23:06


Ето какво намерих - дават го,че има еднакви показания с този за охладителната течност а именно :
0 градуса - 4.8К до 62К (според мен трябва да е 6.2К ама може и така да трябва да си е - незнам).
20 - 2 - 3 К
30 - 1.6 - 2 К
50 - 700 - 900 ома
80 - 300 - 400 ома
100 - 175 - 225 ома
Това е с което мога да бъда полезен.
Успех!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 30 дек 2008 2:30


Ще почистя буксите и ще замеря какви стойности дава :wink:
Като гледам какви трябва да са стойностите, ако сложа едно допълнително съпротивление може и да си реша проблема. На кои крачета трябва да меря?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 дек 2008 11:54


Ами тук вече информацията е спорна - според руската книжка е между 1 и 4 на куплунга,който е над степ-моторчето.ама на италианска бангия със същия моноблок бяха на 1 и 2 а съм виждал вариант да са и на 3 и 4....с две думи ми е трудно да ти кажа :shock
Ето ти картинката от ръководството :
Изображение


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 01 яну 2009 0:46


zfa159 написа:Ами тук вече информацията е спорна - според руската книжка е между 1 и 4 на куплунга,който е над степ-моторчето.ама на италианска бангия със същия моноблок бяха на 1 и 2 а съм виждал вариант да са и на 3 и 4....с две думи ми е трудно да ти кажа :shock
Ето ти картинката от ръководството :


Не е чак толкова спорно :)
2 от крачетата на куплунга трябва да дават 3-4 ома ( колкото е съпротивлението на бобинката на дюзата ) . Трябва да мериш ДРУГИТЕ две крачета( както каза колегата 1 -- 4 ) , обикновено при тези студове е 5 Кома ( 0 градуса ), като загрее двигателя ( при положение че клапата за топъл въздух ти работи ) пада докъм 1,5 кило.
Общо взето прекъсването може да ти е от този датчик, ама малко вероятно , обикновено като ти е прецакан, ти минава в авариен режим от които ти гори повече. Ако са ти неверни стоиностите, най вероятно се прецакват кабелчетата и с малко поялническа работа може да прекараш нови кабели, руснаците знаят как, виж там.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 01 яну 2009 0:52


cerosina написа:
zfa159 написа:Ами тук вече информацията е спорна - според руската книжка е между 1 и 4 на куплунга,който е над степ-моторчето.ама на италианска бангия със същия моноблок бяха на 1 и 2 а съм виждал вариант да са и на 3 и 4....с две думи ми е трудно да ти кажа :shock
Ето ти картинката от ръководството :


Не е чак толкова спорно :)
2 от крачетата на куплунга трябва да дават 3-4 ома ( колкото е съпротивлението на бобинката на дюзата ) . Трябва да мериш ДРУГИТЕ две крачета( както каза колегата 1 -- 4 ) , обикновено при тези студове е 5 Кома ( 0 градуса ), като загрее двигателя ( при положение че клапата за топъл въздух ти работи ) пада докъм 1,5 кило.
Общо взето прекъсването може да ти е от този датчик, ама малко вероятно , обикновено като ти е прецакан, ти минава в авариен режим от които ти гори повече. Ако са ти неверни стоиностите, най вероятно се прецакват кабелчетата и с малко поялническа работа може да прекараш нови кабели, руснаците знаят как, виж там.

Напълно вярно - аз днес така и така чоплих там и мерих - между двете крайни крачета.Даде ми 2к при горе-долу загряла кола ама с отворен капак при -7 навън.
Ако не показва нищо виж при руснаците - има много теми как се борят с този проблем - прокарват едни медни кабелчета до датчика и работата спи.
При мен дюзата дава около 0.5 ома - бая малко ама....толкова...иначе си работи.
Успех!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 01 яну 2009 21:54


казват, че ако наистина се е повредил този датчик може да се замени с "син" темп. датчик, характеристиките им били сходни.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 10 яну 2009 23:58


Тази вечер реших да видя какви стойности дава датчика. При температура –3 градуса отчете 5,2 ком-а което според мен е горе-долу добре. Мерих на изгасен мотор, но беше добре загрял и би трябвало да е влизал топъл въздух. между средните две крачета (2и4) отчет 1ом. Буксата обаче беше пълна с масло.
Ще я почистя добре и ще видя какво ще покаже :wink:


puhi
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот puhi » Нед 11 яну 2009 9:19


Здравей колега, според Ауто Дата се мерят средните 2 крачета(там са ги кръстили 2 и 3). Показанията трабва да са 1,2 - 1,6 ом. не открих при каква температура, но мисля че при около 20 гр. Найстина данните са за Голф 3 но със същия двигател.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта