



ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
- Автомобил: GOLF 3 TDI
- Двигател: AHU089446
- Местоположение: Берлин-Германия
- Контакти:
ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо
Здравейте.По празниците реших да постегна малко тук там голфа и след сваляне на пистовия ремък попипвах шайбите и ми направи впечетление,че шайбата на вала се върти
при незапален двигател).Направи ми впечеление и съвсем лекото клатушкане на ляво и надясно с милиметър два.Разбира се веднага пуснах търсачката и общо взето ми стана ясно,че се нарича демпферна шайба.Та въпроса ми е дали може да се залепи тази шайба (металната с гумената част) и с какво?Някъде в темите се споменава ,че се лепяло в някои случаи но въпроса е колко ще издържи.Искам да споделя и друг (според мен) симптом,който през последната седмица ми направи впечетление е това , че след като запаля колата след 5-тата секунда +- се чува един шум и постепенно се усилва и заглъхва или нещо зацепва и в последствие се успокоява самия мотор.Първо си мислех, че е от съединителя който ми е тръгнал,но вече се съмнявам в шайбата.За някакви други шумове не мога да кажа т.к.ми свири и лагера на климатика и водната помпа.Дано да съм бил полезен на някого с тази информация,защото в другите теми съм срещал мнение,че този проблем не се среща в последните Голф тройки 96-97.Мотора е 1.9 тди AHU.Въпроса ми е колко мога да карам с този проблем ,че ми престои пътуване към 300км,който е неизбежен и какви последствия може да има по пътя.

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Колега,съжалявам ,но това си е проблем.Ето за какви бели става въпрос,надявам се да се справиш с руския,има доста раздухано за демпферната шайба и в други теми там:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52487
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=62796
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52487
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=62796
- blagi1972
- Мнения: 207
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: ALH
- Местоположение: София
Колега,няма да изкараш много,аз го имах същия проблем.Това,че мени работата на мотора ту зацепва,ту не зацепва се дължи на ангренажното колело,което се намира зад шайбата.Там има една шпонка,която се изяжда от времето.По-добре си купи нова шайба като марковите струват към 150 лева,а ако е ангренажното колело струва 46 лева.Щом пътуването ти е неизбежно карай внимателно и не натискай много.Успех!
@uki, може би има места в БГ - май в Пловдив, където се рециклират, но колко ще изкарат никой не знае.
Имал съм проблем с демпферната шайба, но на А6 C4 2.5 TDI, беше скъсана на места. Майстора ми обясни, че тази шайба много трудно се къса от работа, по-скоро от удар, понеже при A6 C4 е разположена отпред. Също така ми каза, че при скъсване, последствията ще струват доста повече от една шайба. Нови трудно се намират, само оригинални с поръчка, но можеш да си намериш, хубава втора ръка.
След като има скъсване, едва ли някой може да ти каже с точност, колко км ще изкара. Може и 30, а може и 30000км. То ако човек не знае за проблема, ще си кара и въобще няма да му пука, но като знаеш, че е скъсана, работата става друга.
Моят съвет е да си смениш шайбата при първа възможност (ти си преценяш дали нова или втора ръка запазена) и да не се занимаваш с рециклиране на твоята, а до тогава, недей и дава много зор на колицата, по-бавничко карай
Имал съм проблем с демпферната шайба, но на А6 C4 2.5 TDI, беше скъсана на места. Майстора ми обясни, че тази шайба много трудно се къса от работа, по-скоро от удар, понеже при A6 C4 е разположена отпред. Също така ми каза, че при скъсване, последствията ще струват доста повече от една шайба. Нови трудно се намират, само оригинални с поръчка, но можеш да си намериш, хубава втора ръка.
След като има скъсване, едва ли някой може да ти каже с точност, колко км ще изкара. Може и 30, а може и 30000км. То ако човек не знае за проблема, ще си кара и въобще няма да му пука, но като знаеш, че е скъсана, работата става друга.
Моят съвет е да си смениш шайбата при първа възможност (ти си преценяш дали нова или втора ръка запазена) и да не се занимаваш с рециклиране на твоята, а до тогава, недей и дава много зор на колицата, по-бавничко карай

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Шайбата нова е от 170-300лв в зависимост от марката
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... ar&id=3238
Лепенето не ти решава проблема
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... ar&id=3238
Лепенето не ти решава проблема

- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
lrlmodo написа:Шайбата нова е от 170-300лв в зависимост от марката
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... ar&id=3238
Лепенето не ти решава проблема
колега ,в EURO 07 частите не са оргинал - по-евтини са ...синът ми си купи от там тампони с лагера - предни макферсон и не е доволен
mod edit: gr_kanev
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
- Автомобил: GOLF 3 TDI
- Двигател: AHU089446
- Местоположение: Берлин-Германия
- Контакти:
Голфа няма проблем с вървенето все още.Нито придърпва нито забива нито пуши,но внимавам с педала на газта.Съмнява ме лагера на климатика ,че адски ромоли и е причина за отлепването на шайбата можа да е задържало от време на време и да не забравяме и вибрациите.Днес се отбих в ауто плюс и за шайбата ми искаха 240 лв.някаде с поръчка до ден два, но не съм питал за марка и производител. Тази шайба лесно ли се отвива от шайбата на ангренажа разбрах че е закрепен на него и дали е нужен специален инструмент за болтовете.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Четири болта прилепват шайбата към зъбното колело, отвиват се със ключ шестограм....зъбното колело не трябва да отвиваш...възможно е шайбата да се е слепила към зъбното колело от дългата работа и от ръжда и намираш начин да я отлепиш
При мен също имаше ромолене ,чувах го в опъващата пружина на ремъка поради което смених двете втулки в корпуса на алуминиевото тяло през което преминава бастуна но се оказа на противоположния край - водната помпа сега в двигатела нямам никви вредни звуци ...чисто работи.
При мен също имаше ромолене ,чувах го в опъващата пружина на ремъка поради което смених двете втулки в корпуса на алуминиевото тяло през което преминава бастуна но се оказа на противоположния край - водната помпа сега в двигатела нямам никви вредни звуци ...чисто работи.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
- Автомобил: GOLF 3 TDI
- Двигател: AHU089446
- Местоположение: Берлин-Германия
- Контакти:
Re: ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо
Здравейте.Неделя ми монтираха демпферната шайба втора употреба 100 лв. + нов пистов ремък БОШ , аре викам да е ново ,че да пасне с друга шайба и всичко ми струва 160 лв и си тръгнах.Сутринта след като запалих колата забелязах ,че ремъка вибрира между демпферната шайба и климатик.След 5 мин. работа изчезна, но когато превключвам на скорост и подам газ се чува едно като "поооркане" (ако някой е виждал как си трепери опашката гърмяща змия по ТВ разбира се) та същата работа.Старата шайба е от голф 93-94г. незнам точно и като размери са точни и двете шайби,но като външен вид има разминаване.Надявам се да успея да кача снимки и на двете шайби,че ги снимах с телефона, но ако може някой да си каже мнението на какво може да се дължи това вибриране.Старата шайба също беше с 4 отвора и дупка за малко пъпче и като погледна от горната страна на пистовия ремък при запален двигател няма никъкво странично биене и ремъка се изнесе точно в средата на оптяжната ролка,защото с оригиналната разбита шайба беше се изместила към ангренажния и на места стържеше в предпазителя.Само забравих да направя белези на шайбата за да проверявам да ли и то не превърта.
Re: ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо
И на моя голф (ТДИ 96) сутрин като го запаля се чува един шум,който ту се появява,ту спира и това го чувам само при доста студено време.От какво може да е ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта