ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо

Мнениеот uki » Пон 29 дек 2008 22:36


Здравейте.По празниците реших да постегна малко тук там голфа и след сваляне на пистовия ремък попипвах шайбите и ми направи впечетление,че шайбата на вала се върти :( при незапален двигател).Направи ми впечеление и съвсем лекото клатушкане на ляво и надясно с милиметър два.Разбира се веднага пуснах търсачката и общо взето ми стана ясно,че се нарича демпферна шайба.Та въпроса ми е дали може да се залепи тази шайба (металната с гумената част) и с какво?Някъде в темите се споменава ,че се лепяло в някои случаи но въпроса е колко ще издържи.Искам да споделя и друг (според мен) симптом,който през последната седмица ми направи впечетление е това , че след като запаля колата след 5-тата секунда +- се чува един шум и постепенно се усилва и заглъхва или нещо зацепва и в последствие се успокоява самия мотор.Първо си мислех, че е от съединителя който ми е тръгнал,но вече се съмнявам в шайбата.За някакви други шумове не мога да кажа т.к.ми свири и лагера на климатика и водната помпа.Дано да съм бил полезен на някого с тази информация,защото в другите теми съм срещал мнение,че този проблем не се среща в последните Голф тройки 96-97.Мотора е 1.9 тди AHU.Въпроса ми е колко мога да карам с този проблем ,че ми престои пътуване към 300км,който е неизбежен и какви последствия може да има по пътя.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 29 дек 2008 22:56


Колега,съжалявам ,но това си е проблем.Ето за какви бели става въпрос,надявам се да се справиш с руския,има доста раздухано за демпферната шайба и в други теми там:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52487
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=62796


Потребителски аватар
blagi1972
Мнения: 207
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
Автомобил: GOLF 4
Двигател: ALH
Местоположение: София

Мнениеот blagi1972 » Вто 30 дек 2008 0:09


Колега,няма да изкараш много,аз го имах същия проблем.Това,че мени работата на мотора ту зацепва,ту не зацепва се дължи на ангренажното колело,което се намира зад шайбата.Там има една шпонка,която се изяжда от времето.По-добре си купи нова шайба като марковите струват към 150 лева,а ако е ангренажното колело струва 46 лева.Щом пътуването ти е неизбежно карай внимателно и не натискай много.Успех!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 30 дек 2008 4:15


@uki, може би има места в БГ - май в Пловдив, където се рециклират, но колко ще изкарат никой не знае.

Имал съм проблем с демпферната шайба, но на А6 C4 2.5 TDI, беше скъсана на места. Майстора ми обясни, че тази шайба много трудно се къса от работа, по-скоро от удар, понеже при A6 C4 е разположена отпред. Също така ми каза, че при скъсване, последствията ще струват доста повече от една шайба. Нови трудно се намират, само оригинални с поръчка, но можеш да си намериш, хубава втора ръка.

След като има скъсване, едва ли някой може да ти каже с точност, колко км ще изкара. Може и 30, а може и 30000км. То ако човек не знае за проблема, ще си кара и въобще няма да му пука, но като знаеш, че е скъсана, работата става друга.

Моят съвет е да си смениш шайбата при първа възможност (ти си преценяш дали нова или втора ръка запазена) и да не се занимаваш с рециклиране на твоята, а до тогава, недей и дава много зор на колицата, по-бавничко карай :)


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 30 дек 2008 8:43


ООООххххххх лииии,
как боли тази демпферна шайба- 640 лв в магазина с ДДС.

Като я смениш ще разбереш че свиренето идва от нея ,а не от климатика или водната помпа,но това е друга бира.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 30 дек 2008 8:47


blagi1972 написа:...По-добре си купи нова шайба като марковите струват към 150 лева,а ако е ангренажното колело струва 46 лева....!


Тази нова шайба!?!? за такива пари ?!?!?!

Ако е шпонката на ангренажното колело или самото то или колянов вал няма да зацепва изобщо(няма да пали).


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Вто 30 дек 2008 10:51


и аз съм чувал , тази шайба струва някъде около 700 лв. ...тъй като и мойта и предстои смяна.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 30 дек 2008 12:12


Шайбата нова е от 170-300лв в зависимост от марката
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... ar&id=3238
Лепенето не ти решава проблема :wink:


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Вто 30 дек 2008 19:06


Аз на скоро я смених с италианска взех я за 240лв. с отстъпката ще видим колко ще изкара за сега всичко е ок по-добре е от рециклираната определено която ме изкара малко повече от година !
mod edit: gr_kanev


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Вто 30 дек 2008 19:40


lrlmodo написа:Шайбата нова е от 170-300лв в зависимост от марката
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... ar&id=3238
Лепенето не ти решава проблема :wink:


колега ,в EURO 07 частите не са оргинал - по-евтини са ...синът ми си купи от там тампони с лагера - предни макферсон и не е доволен
mod edit: gr_kanev


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Вто 30 дек 2008 20:53


Колега аз и в друга тема съм казвал, че от Евро07, купувам вече само пластмасови части, останалите не стават за нищо :?


uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Мнениеот uki » Вто 30 дек 2008 23:41


Голфа няма проблем с вървенето все още.Нито придърпва нито забива нито пуши,но внимавам с педала на газта.Съмнява ме лагера на климатика ,че адски ромоли и е причина за отлепването на шайбата можа да е задържало от време на време и да не забравяме и вибрациите.Днес се отбих в ауто плюс и за шайбата ми искаха 240 лв.някаде с поръчка до ден два, но не съм питал за марка и производител. Тази шайба лесно ли се отвива от шайбата на ангренажа разбрах че е закрепен на него и дали е нужен специален инструмент за болтовете.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Сря 31 дек 2008 5:55


Четири болта прилепват шайбата към зъбното колело, отвиват се със ключ шестограм....зъбното колело не трябва да отвиваш...възможно е шайбата да се е слепила към зъбното колело от дългата работа и от ръжда и намираш начин да я отлепиш

При мен също имаше ромолене ,чувах го в опъващата пружина на ремъка поради което смених двете втулки в корпуса на алуминиевото тяло през което преминава бастуна но се оказа на противоположния край - водната помпа сега в двигатела нямам никви вредни звуци ...чисто работи.


uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Re: ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо

Мнениеот uki » Чет 15 яну 2009 16:54


Здравейте.Неделя ми монтираха демпферната шайба втора употреба 100 лв. + нов пистов ремък БОШ , аре викам да е ново ,че да пасне с друга шайба и всичко ми струва 160 лв и си тръгнах.Сутринта след като запалих колата забелязах ,че ремъка вибрира между демпферната шайба и климатик.След 5 мин. работа изчезна, но когато превключвам на скорост и подам газ се чува едно като "поооркане" (ако някой е виждал как си трепери опашката гърмяща змия по ТВ разбира се) та същата работа.Старата шайба е от голф 93-94г. незнам точно и като размери са точни и двете шайби,но като външен вид има разминаване.Надявам се да успея да кача снимки и на двете шайби,че ги снимах с телефона, но ако може някой да си каже мнението на какво може да се дължи това вибриране.Старата шайба също беше с 4 отвора и дупка за малко пъпче и като погледна от горната страна на пистовия ремък при запален двигател няма никъкво странично биене и ремъка се изнесе точно в средата на оптяжната ролка,защото с оригиналната разбита шайба беше се изместила към ангренажния и на места стържеше в предпазителя.Само забравих да направя белези на шайбата за да проверявам да ли и то не превърта.


Потребителски аватар
ortiz
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: ТДИ 96г. демпферна шайба моля за инфо

Мнениеот ortiz » Чет 15 яну 2009 17:23


И на моя голф (ТДИ 96) сутрин като го запаля се чува един шум,който ту се появява,ту спира и това го чувам само при доста студено време.От какво може да е ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта