Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 07 дек 2008 18:00


Привет колеги!
Търся съвет - вчера след дълъг път на магистрала със 120-140 км/ч забелязах капки масло по задницата на комбито - след като отворих капака на мотора видях сериозно омасляване по картера, започващо от основата на тръбичката за щеката за проверка нивото на маслото.
Колата е от гаража - 1,8 моно ABS мотор.
Веднага проверих дали "духа" от щеката - на загрят мотор на средни обороти извадих щеката - не духа или поне е незабележимо, нямам загуба на мощност, колата си върви чудесно, без странни шумове и/или загуба на мощност и т.н..
Проверих за запушени маслоуловители - добре са.
От какъв зор може да е това? и двата маслоуловители на маслени пари - и този в кутийката на блока и този в капака на главата, че и тръбата от картера са чисти, вместо маркуча към моното имам брийдър (филтърче)
Върпроса ми е дали е от скапано уплътнение на тръбичката за щеката или от по-сериозно нещо като сегменти, макар че не вее през щеката...?!?!?
Какво да правя?
Благодаря на всички за мненията и съветите!

Последна промяна от dimitarpetrov на Нед 12 апр 2009 20:54, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 07 дек 2008 18:13


Щом не духа през щеката- значи се е измъкнала тръбичката. Може би от вибрации.
На предния ми Г2 беше се случило подобно нещо. Само е набита в отвора.
Аз лично я извадих, обезмаслих, намазах много леко със силикон (така, че да няма никакъв шанс да попадне силикон към маслото) и с леко чукче си я набих обратно.
Заспа!


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 07 дек 2008 18:40


Радо, това го забелязах в Пловдив (майна :D ) и веднага съжалих че ти нямам телефона за бърза "спявка" по случая....
Относна ши%№ната тръбичка - изглежда си набита до края, опитах се да я размърдам с клещи да я извадя - не излезе, м@мка и и тръбичка - как да я извадя и да я наклепам със силикон?!?!
В интерес на истината, от известно време гледам че имаше масълце около нея, отделно че се омаслявам около делкото (предполагам че е от това, че вала на делкото ми е с луфт и маслото минава нагоре...)
Както и да е, кажи как да я извадя без да осер@ нещо?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 07 дек 2008 22:54


Амии... тя мойта излезе неприятно лесно... :dontknow:
Само я дръпнах с клещите и беше вън! По спомен- има едно валцовано като пръстен, издадено навън, което служи като ограничител до къде да влезе, но може и да бъркам.
А там за делкото прегледай как е семеринга, че Хол-датчика не се разбирал много с масълцето.

Относно телефона: 0898/796 386 ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 08 дек 2008 15:00


При мен взе да омаслява там като се запуши тръбата за картерните газове от блока дето минава чак горе до моноблока.....отпуших я...доста гняс изчистих и....няма проблеми....а впреки това не ми духаше през щеката преди да я изчистя - няма логика ама....факт.
Успех!


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 09 дек 2008 18:39


Радо - мерси за телефона.
Относно теча - свалих кутийката на блока и я изчистих хубаво, измих блока и ще следя за резултата, който ще постна тука после.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 29 дек 2008 20:51


Както обещах - Ъп - след около 1000 км след като си почистих тръболяците за маслените пари проблеми няма, язво това е бил проблема.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Пон 29 дек 2008 21:46


Тази кутийка, лесно ли се сваля, гарнитури някакви...,
защото и аз съм запланувал профилактично да я почистя, ама ме е страх да не наакам работата.

До сега съм я чистил през тръбичката с пръст, колкото мога и определено има мърсотия.
За сега нямам проблеми, ама все пак искам да я изчистя хубаво.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 30 дек 2008 20:04


VW_forever написа:Тази кутийка, лесно ли се сваля, гарнитури някакви...,


На ABS мотора е лесно - 2 болчета на тръбичката, 1 фиба дето влиза тръбата в кутията и 4 болта на самата кутия. Има 1 О-пръстен на тръбата и гумена гарнитура на самата кутия - и двете уплътнения при мен минаха само с миене с топла вода и кухненски обезмаслител Меглио (електриково-зелено-прозрачния :D ). С Меглиото изчистих и кутийката и тръбата - направо върши чудеса. После сглобих и така.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 04 фев 2009 13:26


Такааа, явно проблема се е решил само временно...
Скоро сменях масло и си беше нормално всичко.
Днеска пак гледам под колата - капки масло.
Дигам капака - мазно около щеката и най-вече около делкото и самото делко - зверски омаслено - масло се беше стекло чак по скоростната кутия та до земята.
Делкото ми от отдавна беше омаслено но сега вече нещата стават сериозни.
Измъкнах щеката и на работещ двигател доближих цигара - съвсем слабо издухва дима, на ръка не се усеща но се виждат малки капчици масло как подскачат в тръбичката на щеката.
Ауспуха не ми е омаслен и не пуши като от горяло масло.
Имам Газова уредба от 12-15 000 км.
Въпроси:
1. Делкото ми е с луфт откакто взех колата - явно е за ремонт - ремонтира ли се или да търся ново/втора употреба и евентуално цени ако знаете.
2. Каква диагностика да напрая относно изправността на сегментите, пак повтарям – едва се усеща духане през щеката, нямам загуба на мощност.
3. Други идеи?


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 09 фев 2009 19:05


Хора, дайте мнения и съвети....
Чудя се какво да правя за да ми е правилна диагнозата преди да почна да разглобявам....


Потребителски аватар
kriss4
Мнения: 176
Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот kriss4 » Пон 09 фев 2009 19:25


колега и на мен от доста време ми тече масло през делкото и в един сервиз ми казаха,че имало семеринг в самото делко и от него било.


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот stanev11 » Пон 09 фев 2009 20:48


на самото делко ,точно където влиза в блока има една широка част,на нея има гумен О-пръстен или нещо подобно на семеринг,сигурно много се е спекъл и затова пропуска масло.Това важи ако маслото тече точно от мястото където влиза делкото в блока,а вече ако тече през капачката на делкото ,проблема е сериозен,само с друго се лекува.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот VW_forever » Пон 09 фев 2009 21:03


@dimitarpetrov, не зная каква е връзката между теча на масло от делкото и компресията, но ако желаеш да я мериш, имам един файл на руски е "Диагностика на ДВГ чрез измерване на компресия...", ако имаш желание дай ПК да ти я пратя.
Лично на мен до сега не ми е трябвал, но си го пазя ей така- за всеки случай.
Относно луфта..., съседа знам, че ходи нещо втулки да му правят заради този луфт и каза че разликата е огромна, особено на газ, но доколкото разбрах този луфт влияе повече на центровката, отколкото на каквото и да е било друго.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот MITKO_DVD » Пон 09 фев 2009 21:23


stanev11 написа:на самото делко ,точно където влиза в блока има една широка част,на нея има гумен О-пръстен или нещо подобно на семеринг,сигурно много се е спекъл и затова пропуска масло.Това важи ако маслото тече точно от мястото където влиза делкото в блока,а вече ако тече през капачката на делкото ,проблема е сериозен,само с друго се лекува.

Ей това е правилното според мен и при мен е така вече от около 20к км. някъде и си карам няма проблем ,но при мен не тече само е омаслено така е и около щеката в края на пластмсата :Mr Green Fun



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта