


Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!
Привет колеги!
Търся съвет - вчера след дълъг път на магистрала със 120-140 км/ч забелязах капки масло по задницата на комбито - след като отворих капака на мотора видях сериозно омасляване по картера, започващо от основата на тръбичката за щеката за проверка нивото на маслото.
Колата е от гаража - 1,8 моно ABS мотор.
Веднага проверих дали "духа" от щеката - на загрят мотор на средни обороти извадих щеката - не духа или поне е незабележимо, нямам загуба на мощност, колата си върви чудесно, без странни шумове и/или загуба на мощност и т.н..
Проверих за запушени маслоуловители - добре са.
От какъв зор може да е това? и двата маслоуловители на маслени пари - и този в кутийката на блока и този в капака на главата, че и тръбата от картера са чисти, вместо маркуча към моното имам брийдър (филтърче)
Върпроса ми е дали е от скапано уплътнение на тръбичката за щеката или от по-сериозно нещо като сегменти, макар че не вее през щеката...?!?!?
Какво да правя?
Благодаря на всички за мненията и съветите!
Търся съвет - вчера след дълъг път на магистрала със 120-140 км/ч забелязах капки масло по задницата на комбито - след като отворих капака на мотора видях сериозно омасляване по картера, започващо от основата на тръбичката за щеката за проверка нивото на маслото.
Колата е от гаража - 1,8 моно ABS мотор.
Веднага проверих дали "духа" от щеката - на загрят мотор на средни обороти извадих щеката - не духа или поне е незабележимо, нямам загуба на мощност, колата си върви чудесно, без странни шумове и/или загуба на мощност и т.н..
Проверих за запушени маслоуловители - добре са.
От какъв зор може да е това? и двата маслоуловители на маслени пари - и този в кутийката на блока и този в капака на главата, че и тръбата от картера са чисти, вместо маркуча към моното имам брийдър (филтърче)
Върпроса ми е дали е от скапано уплътнение на тръбичката за щеката или от по-сериозно нещо като сегменти, макар че не вее през щеката...?!?!?
Какво да правя?
Благодаря на всички за мненията и съветите!
Последна промяна от dimitarpetrov на Нед 12 апр 2009 20:54, променено общо 4 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Щом не духа през щеката- значи се е измъкнала тръбичката. Може би от вибрации.
На предния ми Г2 беше се случило подобно нещо. Само е набита в отвора.
Аз лично я извадих, обезмаслих, намазах много леко със силикон (така, че да няма никакъв шанс да попадне силикон към маслото) и с леко чукче си я набих обратно.
Заспа!
На предния ми Г2 беше се случило подобно нещо. Само е набита в отвора.
Аз лично я извадих, обезмаслих, намазах много леко със силикон (така, че да няма никакъв шанс да попадне силикон към маслото) и с леко чукче си я набих обратно.
Заспа!
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Радо, това го забелязах в Пловдив (майна
) и веднага съжалих че ти нямам телефона за бърза "спявка" по случая....
Относна ши%№ната тръбичка - изглежда си набита до края, опитах се да я размърдам с клещи да я извадя - не излезе, м@мка и и тръбичка - как да я извадя и да я наклепам със силикон?!?!
В интерес на истината, от известно време гледам че имаше масълце около нея, отделно че се омаслявам около делкото (предполагам че е от това, че вала на делкото ми е с луфт и маслото минава нагоре...)
Както и да е, кажи как да я извадя без да осер@ нещо?

Относна ши%№ната тръбичка - изглежда си набита до края, опитах се да я размърдам с клещи да я извадя - не излезе, м@мка и и тръбичка - как да я извадя и да я наклепам със силикон?!?!
В интерес на истината, от известно време гледам че имаше масълце около нея, отделно че се омаслявам около делкото (предполагам че е от това, че вала на делкото ми е с луфт и маслото минава нагоре...)
Както и да е, кажи как да я извадя без да осер@ нещо?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Амии... тя мойта излезе неприятно лесно...
Само я дръпнах с клещите и беше вън! По спомен- има едно валцовано като пръстен, издадено навън, което служи като ограничител до къде да влезе, но може и да бъркам.
А там за делкото прегледай как е семеринга, че Хол-датчика не се разбирал много с масълцето.
Относно телефона: 0898/796 386

Само я дръпнах с клещите и беше вън! По спомен- има едно валцовано като пръстен, издадено навън, което служи като ограничител до къде да влезе, но може и да бъркам.
А там за делкото прегледай как е семеринга, че Хол-датчика не се разбирал много с масълцето.
Относно телефона: 0898/796 386

- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
VW_forever написа:Тази кутийка, лесно ли се сваля, гарнитури някакви...,
На ABS мотора е лесно - 2 болчета на тръбичката, 1 фиба дето влиза тръбата в кутията и 4 болта на самата кутия. Има 1 О-пръстен на тръбата и гумена гарнитура на самата кутия - и двете уплътнения при мен минаха само с миене с топла вода и кухненски обезмаслител Меглио (електриково-зелено-прозрачния

- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка
Такааа, явно проблема се е решил само временно...
Скоро сменях масло и си беше нормално всичко.
Днеска пак гледам под колата - капки масло.
Дигам капака - мазно около щеката и най-вече около делкото и самото делко - зверски омаслено - масло се беше стекло чак по скоростната кутия та до земята.
Делкото ми от отдавна беше омаслено но сега вече нещата стават сериозни.
Измъкнах щеката и на работещ двигател доближих цигара - съвсем слабо издухва дима, на ръка не се усеща но се виждат малки капчици масло как подскачат в тръбичката на щеката.
Ауспуха не ми е омаслен и не пуши като от горяло масло.
Имам Газова уредба от 12-15 000 км.
Въпроси:
1. Делкото ми е с луфт откакто взех колата - явно е за ремонт - ремонтира ли се или да търся ново/втора употреба и евентуално цени ако знаете.
2. Каква диагностика да напрая относно изправността на сегментите, пак повтарям – едва се усеща духане през щеката, нямам загуба на мощност.
3. Други идеи?
Скоро сменях масло и си беше нормално всичко.
Днеска пак гледам под колата - капки масло.
Дигам капака - мазно около щеката и най-вече около делкото и самото делко - зверски омаслено - масло се беше стекло чак по скоростната кутия та до земята.
Делкото ми от отдавна беше омаслено но сега вече нещата стават сериозни.
Измъкнах щеката и на работещ двигател доближих цигара - съвсем слабо издухва дима, на ръка не се усеща но се виждат малки капчици масло как подскачат в тръбичката на щеката.
Ауспуха не ми е омаслен и не пуши като от горяло масло.
Имам Газова уредба от 12-15 000 км.
Въпроси:
1. Делкото ми е с луфт откакто взех колата - явно е за ремонт - ремонтира ли се или да търся ново/втора употреба и евентуално цени ако знаете.
2. Каква диагностика да напрая относно изправността на сегментите, пак повтарям – едва се усеща духане през щеката, нямам загуба на мощност.
3. Други идеи?
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
Хора, дайте мнения и съвети....
Чудя се какво да правя за да ми е правилна диагнозата преди да почна да разглобявам....
Чудя се какво да правя за да ми е правилна диагнозата преди да почна да разглобявам....
- kriss4
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
колега и на мен от доста време ми тече масло през делкото и в един сервиз ми казаха,че имало семеринг в самото делко и от него било.
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
на самото делко ,точно където влиза в блока има една широка част,на нея има гумен О-пръстен или нещо подобно на семеринг,сигурно много се е спекъл и затова пропуска масло.Това важи ако маслото тече точно от мястото където влиза делкото в блока,а вече ако тече през капачката на делкото ,проблема е сериозен,само с друго се лекува.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
@dimitarpetrov, не зная каква е връзката между теча на масло от делкото и компресията, но ако желаеш да я мериш, имам един файл на руски е "Диагностика на ДВГ чрез измерване на компресия...", ако имаш желание дай ПК да ти я пратя.
Лично на мен до сега не ми е трябвал, но си го пазя ей така- за всеки случай.
Относно луфта..., съседа знам, че ходи нещо втулки да му правят заради този луфт и каза че разликата е огромна, особено на газ, но доколкото разбрах този луфт влияе повече на центровката, отколкото на каквото и да е било друго.
Лично на мен до сега не ми е трябвал, но си го пазя ей така- за всеки случай.
Относно луфта..., съседа знам, че ходи нещо втулки да му правят заради този луфт и каза че разликата е огромна, особено на газ, но доколкото разбрах този луфт влияе повече на центровката, отколкото на каквото и да е било друго.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
stanev11 написа:на самото делко ,точно където влиза в блока има една широка част,на нея има гумен О-пръстен или нещо подобно на семеринг,сигурно много се е спекъл и затова пропуска масло.Това важи ако маслото тече точно от мястото където влиза делкото в блока,а вече ако тече през капачката на делкото ,проблема е сериозен,само с друго се лекува.
Ей това е правилното според мен и при мен е така вече от около 20к км. някъде и си карам няма проблем ,но при мен не тече само е омаслено така е и около щеката в края на пластмсата

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта