Бoбина и комутатор ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
xP_NiRee
Мнения: 559
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 15:43
Автомобил:
Двигател:

Бoбина и комутатор ?

Мнениеот xP_NiRee » Съб 03 яну 2009 2:48


Значи един път сменях бубинка с комутатор. Тази вечер както си карах и на едно крастовище колата изгасна и повече не можа да запали (нито на газ нито на бензин) и ме довежда на мисълта че пак бубинка трябва да сменям. За новата година нов късмет ... та искам да попитам бубината и комутатора от 1.8 ли трябва да е че да го сложа на моя Голф или от всякакъв става ? И съм я оставил пред един блок дано да си намеря здрава количката :cry:

Последна промяна от xP_NiRee на Съб 03 яну 2009 14:42, променено общо 1 път.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 10:06


На Г3 - всички бобини+комутатори са взаимозаменяеми.
Принципно има 2 модела - на едните комутаторът е запоен за бобината,на другия модел може да се свали,като се отвъртят 2 гайки,но иначе са еднакви.


Потребителски аватар
xP_NiRee
Мнения: 559
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 15:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот xP_NiRee » Съб 03 яну 2009 13:37


Днес купих, сложих я и като тръгнах да въртя да видя дали ще запали на акумулатора не му се пускаше ток ;) и го сложих да се зарежда, ще видя като го сложа дали ще запали пущината :?


borooo
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 22:46
Автомобил: голф 4 tdi
Двигател: ahf

Мнениеот borooo » Съб 03 яну 2009 19:24


xP_NiRee написа:Днес купих, сложих я и като тръгнах да въртя да видя дали ще запали на акумулатора не му се пускаше ток ;) и го сложих да се зарежда, ще видя като го сложа дали ще запали пущината :?


Колега на каква цена я взе бобината.нова ли е или втора употреба


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бoбина и комутатор ?

Мнениеот peyu » Нед 04 яну 2009 10:04


xP_NiRee написа:.. Тази вечер както си карах и на едно крастовище колата изгасна и повече не можа да запали (нито на газ нито на бензин)..
Точно това стана и при мен вчера,
1.6 карбуратор-рф газ(lovato)/бензин. Ток има свещите дават искра, но не пали. Също забелязах че са черни на полюсите (3 полюсни са)
Какъв би могъл да е проблема? Комутатор (надали все пак има ток) ? Прехвърлил ангренажен ремък?
:No


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Нед 04 яну 2009 11:00


Ток има свещите дават искра, но не пали. Също забелязах че са черни на полюсите
правилно ли да разбираме ,че в свещите прескача искра ? във всички свещи или с някаква друга без да се свалят тези от мотора? защото ,ако е така се тръгва в друга посока :
- горива
информирай ни докъде си стигнал.


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот peyu » Нед 04 яну 2009 11:23


rudoni написа: Ток има свещите дават искра, но не пали. Също забелязах че са черни на полюсите
правилно ли да разбираме ,че в свещите прескача искра ? във всички свещи или с някаква друга без да се свалят тези от мотора? защото ,ако е така се тръгва в друга посока :
- горива
информирай ни докъде си стигнал.

Ами смъквах ги от двигателя и дават искра!
гориво:
-ГАЗ имах около 10литра в бутилката заредих още 20
-Бензин имах около 15литра и заредих още 10
заредих преди да ида на работа, а проблема възникна след работа на пък към вкъщи. Имам изминати около 15километра след зареждането!
Възможно ли е да е нещо в самия карбуратор?
( забелязах нещо подобно като че ми свършва газта нали се сещате когато подавате газ, а колата забива нос. Но все пак бях с почти пълна бутилка.. Дори и да е свършила/изтекла или не знам какво, защо не иска да пали на бензин? :cry: )

edit: п.п. аз лично мисля че може да е от ангренажния ремък да се е охлабил и да е прескочил с малко. Видях няколко потвърждаващи тезата ми постове на колегата dobrin
dobrin написа:Ако са объркали зацепването на ремъка - напълно възможно. Липса на мощност? Трудно палене?

dobrin написа:Напълно е възможно да се прецака нещо, ако центровката бяга с много ... Ако е така, нямаше да пали изобщо.

От скоро палеше трудно и наистина имаше липса на мощност.. тия дни почивам и мисля да му пръсна китарата и да видя ремъка! Като установя причината за проблемното палене ще споделя.


Потребителски аватар
xP_NiRee
Мнения: 559
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 15:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот xP_NiRee » Нед 04 яну 2009 15:38


borooo написа:
xP_NiRee написа:Днес купих, сложих я и като тръгнах да въртя да видя дали ще запали на акумулатора не му се пускаше ток ;) и го сложих да се зарежда, ще видя като го сложа дали ще запали пущината :?


Колега на каква цена я взе бобината.нова ли е или втора употреба

Взех я от Морга понеже предпочитам от там да си купя отколкото турските боклуци ! 50 лева бобина+комутатор за 2-ри път сменям. Заредих акумулатора за 6 часа закачих го и завъртях ключа и бръмна :D доволен съм щото имах възможност да се порадвам на пресния сняг ;) Успех и на вас дано скоро да отстраните проблемите :wink:


Потребителски аватар
valka
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valka » Нед 04 яну 2009 17:18


И аз имах проблем с гаснене на колата. Купих делко втора ръка с датчика на Хол дето давал същите симптоми като си заминавал, смених свещите, бензиновия филтър. Купих и чистак бърсак нова бобина (бабуна) заедно с комутатора. И пак ми гаснеше колата.
След тримесечни мъки, диагностики, гадатели, колата даже 1 месец седеше при един познат майстор аджеба да си покаже...най-накрая на 23 декември се предаде. Оказа се, че бензиновата помпа ми е правила проблеми.
Имайте я и нея в предвид!

За колегата дето питаше за цена на комутатор и бобина...Аз моята я взех нова, Beru за 98 лева. Имаше и по-евтини. :wink:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Нед 04 яну 2009 22:18


xP_NiRee написа:
borooo написа:
xP_NiRee написа:Днес купих, сложих я и като тръгнах да въртя да видя дали ще запали на акумулатора не му се пускаше ток ;) и го сложих да се зарежда, ще видя като го сложа дали ще запали пущината :?


Колега на каква цена я взе бобината.нова ли е или втора употреба

Взех я от Морга понеже предпочитам от там да си купя отколкото турските боклуци ! 50 лева бобина+комутатор за 2-ри път сменям. Заредих акумулатора за 6 часа закачих го и завъртях ключа и бръмна :D доволен съм щото имах възможност да се порадвам на пресния сняг ;) Успех и на вас дано скоро да отстраните проблемите :wink:


вярно ,че е проблем бобината на Г 3 ! аз ги заменям с по старите модели от преди 15-20 години . преправям само комутатора. в по-старите /цилиндричните/ има охладително масло и работят по- дълго, докато в новите заради икономии на материал или друго изолацията между намотките е много тънка и от там при загряване бързо избиват !
вярно , не се връзват с интериора на моторния отсек но са вечни ! няма рекламации! :D :oops: :)


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот peyu » Пон 05 яну 2009 22:34


Днес се рових под капака ... НЕ е ангренажния ремък :( единствено бобината и комутатора не съм сменил ..
утре мисля да го направя и ще напиша резултата :dontknow: :077:

едит:
Смених комутатора и бобината, но резултат нямаше. В крайна сметка смених всички кабели от бобината и дистрибуторната капачка, целия комплект и се оправи проблема ми.Имаше искра и преди, но явно е била слаба.. после пляскаше искри да убие човек :twisted:

Благодаря на всички помогнали!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта