ESP система за стабилност

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пон 05 яну 2009 13:36


soto73 написа:...В книжката към автомобила е написано ясно,че ESP-то не действа при сняг,дъжд и мокър път!Тогава е по-добре да се изключи!...

това е интересно, защото много противоречи на демонстрацията от линка ... моят опит показва, че кола с вкл ESP е много по-стабилна на сняг от колкото с изкл.

Един въпрос, БМВ имат ли ESP ? същото име ли носи, ASR с какво се отличава ?




Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Пон 05 яну 2009 13:52


soto73 - колега в дълбока заблуда си! Изобщо измислянето на самата система ESP е да ти ПОМАГА в сняг, дъжд и неразумно шофиране, а не да се изключва тогава!
ESP може да се изключи умишлено , когато караш с малка скорост зимата в коловози от сняг или при подобни условия, при които опитен шофьор може да изведе колата без ESP да я спъва.

VWGT при БМВ тази система се казва DSC. ASR е система против буксуване, обикновено се монтира при по-мощни двигатели (и всички нови дизели) където въртящия момент е голям и трудно тръгваш без въртене на гуми , особено с ръчни скорости.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Пон 05 яну 2009 14:00


VWGT написа:Един въпрос, БМВ имат ли ESP ? същото име ли носи, ASR с какво се отличава ?


Имат, но каква точно абревиатура използват незнам. ASR е блокаж на диференциала (система против боксуване), казано на кратко TC - Traction control.

edit:

май ме изпревариха :oops:


Потребителски аватар
soto73
Мнения: 397
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
Двигател: CRLB 2015
Местоположение: Мадрид/Ямбол
Контакти:

Мнениеот soto73 » Пон 05 яну 2009 14:16


jungleboy написа:soto73 - колега в дълбока заблуда си! Изобщо измислянето на самата система ESP е да ти ПОМАГА в сняг, дъжд и неразумно шофиране, а не да се изключва тогава!
ESP може да се изключи умишлено , когато караш с малка скорост зимата в коловози от сняг или при подобни условия, при които опитен шофьор може да изведе колата без ESP да я спъва.

Може,не споря!След малко ще проверя!И ако пише така ще го преснимам :wink:


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Мнениеот hooligans » Пон 05 яну 2009 15:43


soto73 написа:Привет и от мен колеги!В книжката към автомобила е написано ясно,че ESP-то не действа при сняг,дъжд и мокър път!Тогава е по-добре да се изключи!И както каза един от колегите по-горе ESP-то е постоянно включено!Изключва се при натискане на бутона :wink:

за сснега и дъжда са пълни глупости , че не работи....
главното му приложение е на тези 3 метереологични фактори :)


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosy » Пон 05 яну 2009 15:48


Аз бях забравил, че имам есп до вчера когато задника на голфа се фръцна на една страна, светна някаква лапма и някаква сила си прибра дупето й където трябва :roll:
Страшна работа е тази система, горещо я препоръчвам :!:


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пон 05 яну 2009 16:01


morfei1 написа:... ASR е блокаж на диференциала (система против боксуване), казано на кратко TC - Traction control.
...


ASR не е блокаж на диференциала, а е регулиране приплъзването на задвижването

Код: Избери всички

ASR = Anti-Schlupf Regelung (немски език); Anti-Slip Regulation – Система срещу пребоксуване, т.е. противоплъзгаща система (Когато колесен датчик на антиблокиращата система на спирачките ABS подаде сигнал, че колелото боксува, ASR намалява теглителната сила посредством намаляване на подаваното гориво и при необходимост задържа/спира същото боксуващо колело. Системата може едновременно да задържа/спира повече колела.)


Код: Избери всички

За обичайните днес високи въртящи моменти на двигателите, регулирането на приплъзване на задвижването предлага повече комфорт и сигурност, особено върху пътища с различно сцепление или хлъзгави такива. Регулирането на приплъзването дава възможност, без буксуващи колела или странични отклонения, хармонично протичане на потеглянето и ускоряването в целия скоростен обхват.
Регулирането на приплъзването на задвижването функционира само заедно с електронен газ-педал (Е-Gas) и използва сензорите за оборотите на колелата на антиблокиращата система (АВS). Повишат ли се изведнъж оборотите на задвижващо колело (приплъзване), системата се намесва в управлението на двигателя, намалява мощността му и препятства този ефект.
Регулирането на приплъзването осигурява следене на пътя и стабилност на движението във времето на ускоряването за целия обхват на скоростта и подкрепя по този начин активната сигурност. Допълнително се намалява износването на гумите. Задействането на регулирането на приплъзването се показва от мигаща контролна лампа, намираща се в комбиниран инструмент. Регулирането на приплъзването включва електронния диференциал (EDS) и е съставна част на електронната стабилизираща програма (ESP). Деактивирането на регулирането на приплъзването е възможно чрез ESP-ключа.


а блокировката на диференциала, или по-точно електронната блокировка с която се бъркаш се използва, ако пребуксува едното задвижващо колело. Тогава системата блокира диференциала и предава въртящ момент на по-бавно движещото се колело до изравняване на оборотите на двете. Съкращенията използвани за тази система са EDL = Electronic Differential Lock
EDS = Elektronische Differencial Sperre – Електронна блокировка на диференциала

Тракшън контрола (TC, ETC) е система подобна на ASR, но освен че ограничава въртящия момент, тя си играе и със спирачките, по което прилича на ESP
STC = Stability and Traction Control (Предотвратяване на боксуването при потегляне и по време на движение. При потегляне антиблокиращата система на спирачките ABS задържа/спира боксуващото колело. При движение с голяма скорост през локва се получава аквапланинг, т.е. едното или двете водещи колела губят сцепление и започват да въртят с по-голяма скорост. Тогава STC за няколко милисекунди намалява теглителната сила на двигателя чрез постепенно намаляване на подаваното гориво, докато се възстанови сцеплението на водещите колелета.)

а ето и възможно най-краткото разбираемо описание и на ESP
ESP = Electronic Stability Program - Електронна стабилизираща програма (Когато при движение в завой с голяма скорост се изгуби контрол върху управлението на автомобила заради инерционни сили, стабилизиращата програма ESP задържа/спира дадено колело с цел незабавно възстановяване на желаната траектория за движение, първоначално зададена от волана. С други думи стабилизиращата програма предизвиква еквивалентно завъртане на автомобила в противоположна посока на посоката на поднасянето. Така се компенсира нежелано поднасяне в завой заради грешка на водача.)


Потребителски аватар
soto73
Мнения: 397
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
Двигател: CRLB 2015
Местоположение: Мадрид/Ямбол
Контакти:

Мнениеот soto73 » Пон 05 яну 2009 16:19


Значи преснимах с телефона страницата и ето какво пише!Поне аз си го превеждам така,че е добре ESP-то да се изключва при пресен сняг,когато колата се движи с вериги или при мека почва!Последното нещо не мога да си го преведа :oops: !Надявам се че в книжката за устройство не пишат глупости
Solo en casos exepcionales en los que se requere un mayor deslizamiento es preferible desconectar el sistema!
Por ejemplo:
-en la conduccion con cadenas
-en la conduccion sobre nieve virgen o sobre piso blando
-para desastascar el coche en vaiven
Превод:
Само в изключителни случаи, когато това се изисква допълнителна нестабилност е за предпочитане да се изключва система!
Например:
Шофиране-с вериги
-Шофиране по девствените сняг или от земята меки
отлепен в колата-vaiven
Изображение


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 05 яну 2009 16:22


Е да де, къде видя да пише да се изключва при мокро, хлъзгаво, снежно време???


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 05 яну 2009 16:34


Да, точно така е, само в изключителни случаи е ОК да се изключи ЕСП системата. И те са описани тези случаи, но никъде не пише да се изключва при дъжд, сняг и подобни условия.


Потребителски аватар
soto73
Мнения: 397
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
Двигател: CRLB 2015
Местоположение: Мадрид/Ямбол
Контакти:

Мнениеот soto73 » Пон 05 яну 2009 16:35


Kalin72 написа:Е да де, къде видя да пише да се изключва при мокро, хлъзгаво, снежно време???

Еми това как си го превеждаш колега:Solo en casos exepcionales en los que se requere un mayor deslizamiento es preferible desconectar el sistema!
ПРЕВОД:Само в изключителни случаи, когато това се изисква при допълнителна нестабилност е за предпочитане да се изключва системата!
Това имах предвид!Не,че като завали и да я изключваме :wink:


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kok12 » Пон 05 яну 2009 16:44


Четох четох и нищо непрочетох за EDL - electronic differential lock. Ето тази система кара някои коли да не буксуват по-малко или пребуксиват повече. Ето тази система я имат много по-малко коли,а и най-вече тези с по-малкото стандартни екстри към автомобила. Прочетох няколко доста грешни мнения относно ESP/ABS/.
Моя лично има ABS/ASR/EDL,където ASR при някои колеги е ESP,което си е на практика едно и също нещо. Това е за стабилизация на задния мост на автомобила и евентуални негови поднасяния. АBS всички го знаем и както споменах по-горе остана и EDL което наистина си е много голяма полза особено сега в тея снегове.
Лично снощи в 23.00 се прибрах от Банско,където доста ми се наложи да изпреварвам,където това помага доста.Действието му е да прехвърля на въртеливия момент на едно от задвижващите колела при превъртане на колело.
Поздрави


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Пон 05 яну 2009 17:55


ASR и ESP НЕ е едно и също нещо. ESP е по-сложна програма и служи за стабилизиране на колата по зададената траектория от волана (остава управляема и укротява поднасянето). ESP съдържа в себе си ASR. Софтуерът на ESP е по-сложен , но не знам дали системата освен софтуер включва и допълнителни компоненти спрямо ASR или е само допълнително управление на спирачките и подаването на гориво.

Да си подкрепя тезата... според теб защо примерно при новите Шкоди Октавия (имам наблюдение върху цените) ASR е сериино а за ESP доплащаш още близо 1000 лв ? :)


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Пон 05 яну 2009 18:55




Потребителски аватар
toschomacher
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот toschomacher » Пон 05 яну 2009 21:33


Така си е колеги, днес пробвах без да натискам нищо (когато не свети никаква лампа) и наистина така вече ми се включи ТС и лампичката премигна. Т.е. всичко работи както трябва. А когато го изключа и лампата свети постоянно и колата поднесе само пюлка че е отчело поднасяне, но не се намесва изглежда и ТС не работи. Само ABSа работи тогава.
Вече случаят е изяснен с ESP системата.
За да работи ESP системата трябва лампичката да не свети постоянно. Тя се включва тогава когато системата сработва и докато работи (обикновенно премигва и пюлка). Ако се натисне копчето и лампата започва да свети постоянно не помага а само предупреждава
Благодаря на колегите



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта