Б3 1.8 МИ проблеми с оборотите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Б3 1.8 МИ проблеми с оборотите

Мнениеот suba » Вто 06 яну 2009 18:52


Здравейте колеги.От известно време се тормозя с пасата на шефа ми и немога да го нагодя.Колата е 1.8 моно инжекция,88г (от първите),преддполагам,че е RP.
Проблема е следният
1-когато е студен двигателя много трудно се форсира и работи много не стабилно.Малко да загрее и върви на пушка
2-понякога започва да се форсира на газ (2500 оборота) а като минеш на бензин изгасва.
Жълтата лампа за самодиагностика не свети (работи си иначе),смених уплътненията на дюзата (защото пропускаха и реших,че я дави) и нищо.Всички вакуми са здрави.Въздушния филтър е нов.
Възможно ли е потенциометъра да дава грешки но да не свети лампата за самодиагностика? :hmmmm




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 19:07


По-скоро се касае за грешка - и моя като е студен на бензин гаснеше а на газ работеше добре.след ресет на комп-а се оправи за доста дълго време.
Иначе този потенциометър се казва TPS (ТПС) и той ако не работ ефекта ще е същия и на топло и на студено.На газ няма да има проблема понеже газовата не я интересува показанието му (при този двигател).
Иначе гледал ли си датчика при дюзата за температурата на входящия въздух в моноинжекцион-а? Мериш с един уред между двете крайни пинчета (1-во и 4-то) на куплунга за моното какво съпротивление има.ако е безкрайно датчика не работи.В тези студове трябва да е около 3-4к....на загрял мотор трябва да е значително по-ниско ама колко точно зависи от тепературата на въздуха (между 200 ома и 1к).
Другия вариант е датчика за температурата на охлаждащата течност - той е отделен и се намира на тройника на главата.Подава сигнал на комп-а кога колата е под 40 градуса и кога над за да изменя горивната смес и оборотите.
Друго не се сещам.
Успех!


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Вто 06 яну 2009 19:18


На газ няма да има проблема понеже газовата не я интересува показанието му (при този двигател).


Ако не се бъркам TPC-то не управлява ли стъпковото моторче :gruebel
Забравих да кажа че,датчика за антифриза го смених с нов
Утре ще проверя този на въздуха и ще пиша какво става
Преди време ми бяха казали как да вкарам компютъра в режим за диагностика.За моя пасат знам как е
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=122954&sid=8835e817a2686a208dc54f57d0d94c97
ама,тоя няма тест букса и някъде се даваше на маса и жълтата лампа започва да мига кодове.Някой знаели как беше врътката

Последна промяна от suba на Вто 06 яну 2009 19:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 19:26


И е така и не е така.ТПС-а подава информация на ЕКУ-то в какво положение се намира дроселовата клапа и представлява два потенциометъра - единия беше до мисля 24 градуса а другия след тях нагоре.
ЕКУ-то обработва информацията от ТПС-а и преценява какво да прави.Стъпковото моторче се управлява от много фактори - показание на ламбда сондата за горивната смес,показание на ТПС-а за положението на клапата,бутончето на върха на стъпковото моторче ,което отчита дали си пуснал педала на газта или не си,оборотите на двигателя и т.н.
Реално стъпковото моторче корегира оборотите според преценката на ЕКУ-то а тя зависи от много неща - показанията на датчиците за температура,ТПС-а,бутончето на предната част на степ.мотора,ламбда сондата,оборотите на двигателя и т.н.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с оборотие Б3 1.8 МИ

Мнениеот Danny boy » Вто 06 яну 2009 19:30


suba написа:Здравейте колеги.От известно време се тормозя с пасата на шефа ми и немога да го нагодя.Колата е 1.8 моно инжекция,88г (от първите),преддполагам,че е RP.
Проблема е следният
1-когато е студен двигателя много трудно се форсира и работи много не стабилно.Малко да загрее и върви на пушка
2-понякога започва да се форсира на газ (2500 оборота) а като минеш на бензин изгасва.
Жълтата лампа за самодиагностика не свети (работи си иначе),смених уплътненията на дюзата (защото пропускаха и реших,че я дави) и нищо.Всички вакуми са здрави.Въздушния филтър е нов.
Възможно ли е потенциометъра да дава грешки но да не свети лампата за самодиагностика? :hmmmm

и на газ и на бензин ли го прави този номер?Дюзата като я свали що не я изчисти на ултразвук?Сигурно и бензиновата помпа ти работи когато си на газ?
Потенциметъра ме съмнява изведнъж да почне мизерии.Смени синия датчик за компира,проери подгряването на таралежа.Провери палеца и дистрибуторната да не са нагорели,кабелите как са?


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Вто 06 яну 2009 19:36


И е така и не е така.ТПС-а подава информация на ЕКУ-то в какво положение се намира дроселовата клапа и представлява два потенциометъра - единия беше до мисля 24 градуса а другия след тях нагоре.
ЕКУ-то обработва информацията от ТПС-а и преценява какво да прави.Стъпковото моторче се управлява от много фактори - показание на ламбда сондата за горивната смес,показание на ТПС-а за положението на клапата,бутончето на върха на стъпковото моторче ,което отчита дали си пуснал педала на газта или не си,оборотите на двигателя и т.н.
Реално стъпковото моторче корегира оборотите според преценката на ЕКУ-то а тя зависи от много неща - показанията на датчиците за температура,ТПС-а,бутончето на предната част на степ.мотора,ламбда сондата,оборотите на двигателя и т.н.

Мерси за подробното обяснение колега ама аз май неправелно зададох въпроса.Мисълта ми беше.че ако TPC влияе на стъпковото моторче,което от своя страна влияе на притока на въздух в двигателя как така на газ TPC не важи.Не се заяждам колега,просто ми е интересно,щото при моя двигател 2Е TPC указва влияние и на газ и на бензин


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Вто 06 яну 2009 19:44


и на газ и на бензин ли го прави този номер?Дюзата като я свали що не я изчисти на ултразвук?Сигурно и бензиновата помпа ти работи когато си на газ?
Потенциметъра ме съмнява изведнъж да почне мизерии.Смени синия датчик за компира,проери подгряването на таралежа.Провери палеца и дистрибуторната да не са нагорели,кабелите как са?


Ина газ и на бензин си е едно и също палене.
Притока на бензин се спира от дюзата,така,че помпата си баца постоянно
Съмнява ме от кабелите и капачката да се форсира на газ,ама ще ги прегледам пак.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 06 яну 2009 19:52


При моноинжекционите не се контролира постъпващото количество въздух/нямат дебитомер/Там играе продължителността на впръскване на гориво през дюзата.ТПС би трябвало да следи положението на дросела и да свирка на компа да го коригира ако избяга от заложените гранични стойности на отваряне на дроселовата клапа за празен ход.ТПС не ти играе при газ,търси проблема по запалителната система,щоми на газ е същата мизерия.
Хващам бас ще се форсира на газ когато прехвърлиш още докато е студена колата или като запалиш на газ.При мене също е така,като постегна врътките няма проблем.

Последна промяна от Danny boy на Вто 06 яну 2009 19:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 19:55


Е аз веднага ще ти обесня...знам,че не се заяждаш а че просто ти е интересно и ще ти обесня доколкото съм запознат.
При моноинжекциона степ моторчето реално просто подпира дроселната клапа (може да я отваря или затваря непряко) и това е всичко,което прави.
Ето и как действа - моторчето има едно ключе отпред на предната си част ,където се опира джувката (не съм сигурен за правописа на тази дума :) ) на дроселната клапа.
Така се получава следното :
палиш колата и ЕКУ-то гледа какво е положението на датчиците за температурата и подава сигнал към степ моторчето да отвори дроселната клапа докато стигне желаните от ЕКУ-то обороти.Тогава то се размърдва и я бута колкото е нужно за целта.След това ти подаваш газ от педала - издърпваш джувката от предната част на моторчето и бутончето сработва - очита,че си подал газ и моторчето се измества малко напред и си седи така и чака....като пуснеш педала джувката се връща и опира на моторчето - сработва бутончето и ЕКУ-то разбира,че си пуснал педала....тогава моторчето започва да затваря дроселната клапа докато оборотите паднат на желаните от ЕКУ-то (затова на някои коли при газ задържа на около 2000 оборота понеже ЕКУ-то не командва адекватно моторчето).
Като загрее колата ЕКУ-то гледа датчиците и регулира отново оборотите (реално степ моторчето е част от смукача на колата понеже отваря повече дроселната клапа при студен двигател по команда от ЕКУ-то).
Оттук нататък вече ТПС-а се ползва за да може ЕКУ-то да преценява горе-долу колко е отворена клапата за да подава адекватно гориво дюзата и за други подобни процеси.
Реално на газ степ моторчето практически не прави нищо конкретно защото :
-изпарителя поддържа постоянно подаване на гориво заради вакуума,който създава входящия въздух в колектора и подава константно някакво гориво.
-дроселната клапа има ограничител (винтче),което не позволява моторчето да затвори клапата докрай или по-точно под някакъв минимум (при мен този минимум са около 50 оборота под празния ми ход на загряла кола без натоварване).
Така степ моторчето на газ може да промени празния ход надолу с около и не повече от 50-тина оборота (ако е правилно регулирано всичко) и може само да ги увеличава колкото иска.
И....това е всичко.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Вто 06 яну 2009 20:01


Мерси за TPCто колеги.Сега вече знам :006:


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблеми с оборотие Б3 1.8 МИ

Мнениеот kr1s0 » Вто 06 яну 2009 22:17


suba написа:Здравейте колеги.От известно време се тормозя с пасата на шефа ми и немога да го нагодя.Колата е 1.8 моно инжекция,88г (от първите),преддполагам,че е RP.
Проблема е следният
1-когато е студен двигателя много трудно се форсира и работи много не стабилно.Малко да загрее и върви на пушка
2-понякога започва да се форсира на газ (2500 оборота) а като минеш на бензин изгасва.
Жълтата лампа за самодиагностика не свети (работи си иначе),смених уплътненията на дюзата (защото пропускаха и реших,че я дави) и нищо.Всички вакуми са здрави.Въздушния филтър е нов.
Възможно ли е потенциометъра да дава грешки но да не свети лампата за самодиагностика? :hmmmm



Колега на баща ми правеше същото.Взехме силикон от черните (не знам дали говори нещо) за високи температури е сигурно и намазахме уплътнението въпреки всичко и мненията , че и без силикона щяло да стане-не стана ! след работата със силикона ЧУДО стана :wink:

успех!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 07 яну 2009 0:00


zfa159 написа: (затова на някои коли при газ задържа на около 2000 оборота понеже ЕКУ-то не командва адекватно моторчето).


А не си ли забелязал, че когато си на място го няма това задържане около 2000 оборота. А когато си в движение се появява. И колкото е по-голяма скоростта толкова повече задържа, докато не намалиш и после пак се нормализира. А защо - :dontknow:


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Мнениеот dispatch » Сря 07 яну 2009 23:17


Изчетох темата и мога да кажа, че всеки един от проблемите ми се е случвал и до сега с резет на ЕКУ-то всеки път са се оправяли нещата...
Интересното при мен (не знам при вас дали е така) е, че ефекта от натрупаните грешки се задълбочава с времето ако не резетна ЕКУ-то, т.е. първо по-бавно падат оборотите от 2000 надолу (говорим по-бавно от нормалното и то на газ), после задържат на 2000 за ок. 30-40 сек. и включвам 5-та за да паднат под 2000 и паднат ли да речем на 1500 надолу става нормално, всякаш проблемна е зоната около 2000; следващия етап е когато залепва на 2000 и 5-та да включвам да ги докарам на 1000 тя сама си се форсира и пак застава на 2000. Последния етап до който съм стигал е когато вече под 2500 не мога да ги докарам, при което същото почва да го прави и на бензин (когато е топла), а при студен двигател на бензин си пали както нормално от четвърт без газ и веднага гасне, а с подаване на газ си се форсира, но пусна ли газта веднага гасне все едно съм дръпнал кулунга на степ-мотора.
Друго интересно, е че докато беше топло времето по-рядко ми се налагаше да резетвам ЕКУ-то, а сега като стана студено по-бързо трупа грешки, а също и времето за чистене на грешки - при топло време и 5 мин. без ток му е достатъчно, а сега му трябва поне час... е*а ли ма'аму защо....

:офф От скоро минавам повече от 100км. с 10 лева и тея проблеми лесно ги преглъщам... :applause:

Питам: Ако извадя и затапя мъркучето на вакуума, който управлява клапата на въздуха (топъл/студен), какво ще стане с работата на мотора на бензин; ще има ли някаква промяна и ако има каква ще е тя?


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Чет 08 яну 2009 19:12


Компютъра сме го чистили 3 пъти и пак няма ефект

Питам: Ако извадя и затапя мъркучето на вакуума, който управлява клапата на въздуха (топъл/студен), какво ще стане с работата на мотора на бензин; ще има ли някаква промяна и ако има каква ще е тя?


Абсолютно никаква промяна няма да има
В смисъл,че няма да излъжеш ЕБУ-то ,че е лято.Щом ти трупа непрекъснато грешки може някой датчик да е откъчен или по-скоро да има слаба маса.Хубаво е да провериш двата температурни датчика(въздух,охлаждаща течност)


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Чет 08 яну 2009 19:42


Колега, защо не помислиш за т.нар. устройство дебитомер.Много често при колите на газ от детонациите той заяжда в определено положение и колата не работи добре особено на бензин.Освен евентуални механични проблеми,дебитомера подлежи на реглаж,но това трябва да го напрви само човек много наясно с инжекциона.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта