пасат б3: температурен датчик за въздух? + Проблеми сутрин..

Техническа и сервизна информация за Passat
dazdan
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

пасат б3: температурен датчик за въздух? + Проблеми сутрин..

Мнениеот dazdan » Съб 10 яну 2009 12:56


пасат б3
1.8 ми
ABS
92г
Има ли датчик за температура на входящия въздух?
Ако е да. Къде се намира, как се проверява дали работи коректно.
Проблемът е всяка сутрин след като запаля, докато загрее колата пуши яко черно. Оборти почват да падата и стигар до 200-300(все едно се дави). След като загрее няма проблеми. Това го прави зимата. Лятото - не.
Карам на газ колата. Паля я на бензин. За две седници харчи около 15 литра бензин само от палене сутрин и вечер(по 1 път за 4-5 мин) през останалото време се пали на газ.

Нови свещи, кабели, датчика на охладителната течност, ламбдат работи .
Четох много и различни теми и не знам какво да правя.




Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Съб 10 яну 2009 13:32


черния дим значи много богата смес тоест повече бензин отколкото трябва и като е студена се дави.може да преобогатява сместа от датчика за темп. на охл. течност (за компютъра ) не за показанието на таблото ако е прецакан.Може да я преобогатява от разнлабена пружина на дебитомер-а (ако имаш такъв) аз съм с ижекция и имам не знам моното дали има дебитомер.А ниските обороти може да са следствие от пълвоначалното давене а може да са и от неработещ стъпков мотор.Не мисля , датчика за въздуха оказва толкова голямо значение,че чак да я дави.Но датчика за темп. на охл. течност (за компютъра )може да го направи.Аз съм патил от тези проблеми със същите симптоми за това ги пиша.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Съб 10 яну 2009 13:47


Иди на диагностика.
Иначе температурен датчик на водата .
Стъпковото моторче мисля че не е проблем в случая.
Ламбдата сигурен ли си че работи ?
Да ли не трупа компа грешки? Рестартирай го.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Съб 10 яну 2009 13:52


niviat написа:Стъпковото моторче мисля че не е проблем в случая.


стъпковото го споменах защото моето е изгоряло и като я запаля седи на около 400-500 оборота и аха да загасне и ми се налага да я даржа с леко натиснат педал на газта 5-6 мин докато стопли малко и тогава задържа 800-850 оборота.


dazdan
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dazdan » Съб 10 яну 2009 14:04


стъпковото моторче го смених лятото.
След рестарт на компютъра - положението е същото.
С VAG-COM показва че ламбдата работи.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Съб 10 яну 2009 14:18


дебитомер имаш ли?

мойта се давеше от него пружината беше се отпуснала много и в началото се почна с падане на оборотите малко по малко, продължи с все по трудно палене и като запали все пак, смарди на бензин все едно го изкарва течен през ауспух-а и на края свърши с бензин в маслото и невъзможност да запали въобще и смрад на суров бензин.После майстор натягане на пружината правене на газовете на ново и пак всичко беше ок.Но при теб дано е прецакан тем.датчик а не дебитомера (ако имаш такъв)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 10 яну 2009 14:55


Дебитомер няма! Датчика е разположен в близост до инжектора.Изведен е на буксата за инжектора на 1 и 4 пин(2 и 3 са за инжектора).Може да има прекъснат проводник до датчка-на съпротивление ще показва над 100 К Ом.


jojo-g
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 07 май 2007 9:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jojo-g » Съб 10 яну 2009 16:59


Я дайте акъл за същия проблем, само че при карбураторен двигател 1.6.
Кой от трите датчика отпред на пластмасовата тройка трябва да проверя?
И ако препоръчате майстор дето може да я свърши тая работа ще сте златни. Говорим за София или Пловдив като райони за майсторите.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 10 яну 2009 18:32


Провери си червеният датчик-на студено трябва да е затворен контакт(0 Ом),а след 60гр да е отворен контакт(безкрайност).


puhi
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот puhi » Съб 10 яну 2009 20:49


Според мен проблемът е в температурния датчик. Ивам същия проблем но освен че много пуши и не иска да се форсира. (Пасат В3, 1,8 двиг. ABS) Реших проблема отчасти като сложих датчик за дизелов двигател който е с по-ниско съпротивление. В Ауто Дата какво трябва да бъде съпротивлинието на датчика (има схема къде се мери) при 20 и повече градуси. За съжаление не отхрих данни колко трябва да е при отрицателни температури. С повишаване на температурата съпротивлението намалява. Колкото е по високо съпротивлението толкова по -богата е сместта. За бензинови двигатели съпротивлението при 20 гр. трябва да е 2250-3000 ома.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 47 госта