Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот The Red Guy » Съб 17 яну 2009 2:49


Мерива 1.7 cdti 101 к.с.
+ сравнително евтина поддръжка за сравнително нов автмобил - ролки ина и ремъци лемфьордер - 360 лв., масло мобил 5/40+ 4 филтъра мале 175 лв. Два комплекта накладки Jurid и дискове пак такива (предни задни) - 130+280 лв. Амортисьор - Сакс-Буге - 98 лв. и мога да си копна цялата таблица за 1 г.
+нисък разход - с много задръствания и много дълго - 6.1 за всичкия й пробег в мене, като на дълго - Русе-София да речем с алпин дизел или там летния му еквивалент 100-110 км/ч - 5.2-5.3 на сто. Изключително пъргав двигател, много добре се разгръща между 70 и 140.
+здраво окачване - определено.....
+много място вътре - задните седалки падат в пода и става като фургон, няма товарен ръб и можеш без проблемно да слагаш много неща. Тройно дъно - има място за всякакви боклуци.
+много леко управление, меки педали, отлични спирачки.
+качествена изработка на седалките
-ниска предна броня
-евтинее пластмасата - тва вече е за маниаци, иначе е поносимо "евтина"
-егр клапан, който се пълни на 60-70 к км със саждички и чистенето му струва 130 лв.
-дървено окачване, по-меко е от на голфа (2-3) :)
-"притенциозна" е към нафта от тубата :P, затова й мойта се движи само с алпин.
-някои части се чакат на доставка от по 7-10 дни, което си е гадно... Не е като при VW или Мерцедес - всичко да се намира почти веднага. Не е толкова разпространен модел.
Иначе маховици, дюзи и всякакви такива са си скъпи като на всеки комън-реъл.




Потребителски аватар
draculas
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 8:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белово
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот draculas » Съб 17 яну 2009 11:51


ГОЛФ 3 GTI

+-ове
Приятна за каране
Удобна за паркиране
Хубаво ускорение

--си
Огромен разход
Крайно неудобен интериор(2врат е все пак..)
Чупливи машинки за ел.стъкла.


Потребителски аватар
ADJ
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 02 окт 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот ADJ » Съб 17 яну 2009 12:29


Първата ми кола- мазда 626 хечбек 88 година карборатор ако не се лъжа 115 коня,2000 кубика.Предимства- голяма кола ,хубава возия и доста бърза.Рекорда ми е 140 км. на втора,бях млад и див :D Беше пълен ел. пакет.Недостатъци- нямаше клима ,скъпа подръжка,скъпи части.Стартера ми се повреди непоправимо и когато ми обявиха цена от 700лв. се принудих да я продам.Интересното беше,че я купи човека дето аз е купих от него.Продадох му я така без стартер и на същтите пари дето я купих,явно доста си я обичал човека :shock Втората ми кола е голфа от гаража.Какво да кажа за него:1,6,75 коня и калпавия за много хора АБУ мотор.Предимства лично за мен здрав двигател, не е бегачка ,но когато се налага да покажа мусколи при изпреварвания учудващо добре се справя.За три години откакто имам колата съм похарчил около 4000 лв за ремонти и глезотийки(не си измислям)лети джанти 15-ки, нови зимни и летни гуми, газова и музика и куп ремонти.Какво ли не се чупи по тая кола.То не бяха хидравлична помпа,рейка,окачване, не ми се изрежда повече пък и не е за тая тема.Само прославутото АБУ никога не ме е предавало.Минуси:-скапания шибидах,скърцащите кори на вратите,няма клима,слабо окачване макар,че го подсилих допълнително със стабилизираща щанга и........друго не се сещтам


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот Дашо » Съб 17 яну 2009 13:03


Аз имам сериозен опит с моя Голф 3
Имах малки проблеми по двигателя :twisted:
с изключение на това съм доволен и от разхода и от подръжката (за 4 години само съм му сменял маслото,ремъци и филтри)Возията не му беше от най-добрите,но всичко се промени когато му сложих спортни пружини-от тогава колата ми е като лагерница :banghead: :D


Потребителски аватар
Insect
Мнения: 1602
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 23:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот Insect » Съб 17 яну 2009 13:50


Голф II 1.6EZ
+ двигателя е перфектен и за 1г. съм сменял само консумативи
- всичко останало ;) (но това е следствие от лоша поддръжка и малоУмни майстори)

Голф IV 2.3 VR5
+ много бърз мотор
+ много добро окачване
+ интериора няма равен (поне седалките и волана)
- дръжките на вратите и разни други детайли по интериора са от някаква доста гадна гума и се драскат лесно)
- 15/100 разход градско (карах го в периода когато бензина беше 2.60 :smackbum )

Голф V TDi
+ перфектен мотор
+ много малък разход
+ добро окачване (поне по добро от на четворката)
+ по интериора всичко е барнато много добре
- задните седалки са отвратителни! Неудобни, ниски и твърди! Що годе широко е отзад, но с комфорта са се изложили много)

Някой ако търси допълнителна информация за тези коли - да ми пише, ще се радвам да помогна :)


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот forski » Съб 17 яну 2009 16:35


Golf-4 1.9TDI AGR
Плюсове:
+ Прост и здрав мотор(не е помпа дюза) непретенциозен и лесен за подръжка.
+ Турбото не е с променлива геометрия.
+ Мотора е пъргав и тегли добре при катерене
+ икономичен
+ здраво окачване
+ стабилен в завоите особенно с 16 цолови джанти и гуми на 205 :twisted:
+ добра обща визия(интериор екстериор)
+ Удобни седалки
+ Силно парно
+ Добро оборудване

Минуси
- Скъпа подръжка (за народен автомобил)
- Шумен дизел (За 11 000лв. си купих трактор :evil: )
- Твърда возия чак дразни
- Скърцащи елементи в купето(врати,табло :evil: :evil: )
- Повечето елементи в купето са напръскани с някаква черна гнус на която вече и е дошло времето и се бели.
- Предните седалки се разлуфтват
- Купето идва тясно за по едри хора( особенно отзд)
- Щипките на ел.прозорците се чупят
- След 90/100км.шум в купето предизвикан от въздушната струя отвън

Ако сега трябваше да си купувам кола щях да гледам по-добре какво купувам!!!
За високата цена на която се търгуват и подържат тези автомобили мисля че трябва да предлагат малко повече от това което получаваме всъщност,особенно дразнещи са шумовете в купето които каквото и да правиш не можеш да отстраниш,смяна на щипки и т.н. са само временно спасение.Лошо напасване на елементите в купето и използвани евтини материали.

Последна промяна от forski на Съб 17 яну 2009 21:42, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот StS » Съб 17 яну 2009 19:30


Голф 2 РФ 88


+ Изключително лесен за подръжка
+ Много ефтини части /за съжаление с времето се намират все по трудно/
+ Здрава и качествена изработка
+ Двигателя е относително тих и икономичен.
+ Много здраво окачване
+ Лесно се газифицира/безпроблемно/
+ Данък, застраховки и други такси - изключително малки. /10лв данък/

- шумен след 90км/ч в купето
- твърдо вози
- проблеми с зумера за маслото и копчето на фаровете /почти всеки голф от серията има този заводски дефект/
- Не особено комфортен за дълги патувания, относително малък багажник.
- Ниско ниво на оборудване
- проблем с ключалките /и вечния проблем с ел.стъклата ако модела има такива/

Класика..
За времето си - най-доброто в класа. Съотношение цена/качество - отлично. :beer


Потребителски аватар
Jovani
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 28 апр 2008 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот Jovani » Съб 17 яну 2009 20:06


Здравейте на всички, темата ми се струва полезна, затова и аз ще напиша. Тъй като основната ми работа е шофьор имам досег до много и различни автомобили, затова ще напиша впечатления от личните ми коли, след това от служебните, който карам по често, и най-накрая ще изброя тези, които съм карал за кратко (до 3000км), ако някой има някакво питане да казва на драго сърце ще помогна с каквото мога.

Започвам с първата ми кола: Москвич 21412Д 1.5 бензин и газ изминати с него около 40000км
Наследен от баща ми - набор 1985г.
Като всяко едно соц. возило плюсовете са малко а минусите много, затова ще бъда кратък.
+ очудващо маневрен, и много лек волан, за кола без хидравлика.
+ лесен за поддръжка, евтини консумативи и части.
+ здрави ламарини
- много харчи
- слаб двигател, особено на газ
- шумен
- отзад пространството за краката на пътниците е малко
- чести повреди
- липсва каквато и да е аеродинамика, което се усеща много особено при скорости над 110.
- и т.н. повечето сме минали през ладите и москвичите и до болка са ни известни техните недостатъци
затова спирам до тук. А и съм почти сигурен че никой няма да си купи скоро Москвич.

Следва.... Пасат Б3 1.6ТД+И (SB) 80к.с 1990г. Изминати с него около 100000км
Това е колата която съм карал най-много и ми е най на сърце, първата ми кола, купена от мен с мой пари.
Обичам си я, и още се качвам да я покарам отвреме навреме.
Като цяло много здрав автомобил с много плюсове и малко минуси.
+ Много здрава, както окачването така и двигателя.
+ Икономична, около 7/100 градско и под 5/100 извън града (естествено с нормално каране)
+ Точно този мотор, благодарение на турбото и интеркулера е доста еластичен за малкия си обем. Доста пъргав и приятен за каране.
+ Здрави ламарини, още е с оригиналната боя и има съвсем малко ръжда и то на места където е имала удар.
+ Огромно вътрешно пространство, както и огромен багажник. Колата е седан и никога не съм изпитвал затруднение с липсата на място за багаж.
+ Евтини части, както нови така и втора употреба.
- макар и малко ги има. Единия от тях е че пластмасата на таблото изгаря, и се чупи особено при решетките за парното. Съчетано с вибрациите на дизеловия мотор
това води до неприятно скърцане
- тапицерията на тавана се саморазлепи (това може да е проблем само при мен, нямам наблюдения)
- доста шумен мотор
- пак пластмасата, копчетата за управление на парното съм ги сменял два пъти.

От Пасат пак на Пасат, само че този път Б5.5 1.9ТДИ (AVF) 130к.с. 2002г. Седан Хайлайн
След като съм толкова доволен от Б3-ката нямаше как да не си купя пак Пасат.
Започвам направо с плюсовете а те са много.
+ Много ми харесва дизайна, за кола на 7-8 години си изглежда доста съвременно.
+ Големия въртящ момент прави колата много пъргава, въпреки голямото купе
+ Като казах голямото купе. Достатъчно място както отпред така и отзад, за мое учудване обаче е по тесен от Б3
+ Типичния за Пасат огромен багажник
+ 6 степенната скоростна кутия сваля много разхода на дълъг път.
+ много устойчиво поведение на пътя, скоростта не се усеща.
+ сигурност: 8те въздушни възглавници + ЕСП, АБС, АСР и т.н.
+ Изключителен комфорт вътре, особено с кожения салон.
+ още доста който няма да изброявам.
- високия разход, особено софииско градско е над 10, понякога и 12 особено в голямото задръстване
- скъпите нови части, втора употреба почти няма
- вози малко твърдо особено със 17" гуми
- чупливо предно окачване, (това само по слух) за 20000км с мойта още не се е проявил такъв проблем.
- скърцащите кори на вратите, много дразнят особено когато е толкова добре шумоизолирано купето.
- пласмасовите детайли в купето се лющят (характерен проблем за всички модели на ФВ от този период)
- шумен двигател.
- Друго не се сещам, въпреки че сигурно има, като цяло съм много доволен от колата.

Така след като приключих личните ще кажа и за служебните:

Ауди А4 1.8 125к.с. 1997г.
Дали защото е от първите бройки от този модел или просто защото цял живот е била служебна, впечатленията ми не са много добри,
но като цяло го отдавам на това че този който я е карал преди мен е бил недобросъвестен :)
+ Много устойчива при високи скорости и в завой.
+ Здраво купе - въпреки множеството леки чуквания, няма избила ръжда.
+ Удобни седалки, и като цяло вози доста комфортно.
+ Здрав двигател, за 100000км който аз съм му навъртял почти не са правени ремонти по двигателя, а се кара като служебна кола :)
+ Доста пъргава особено във високите обороти (над 3500).
- Трудна за газификация - въпреки множеството настройки в сервиза неможаха да я направят да върви еднакво добре и на газ и на бензин.
- Високия разход, както на газ така и на бензин
- Слаба предница, за 100000км има два почти цялостни ремонта, т.е. почти цялостна подмяна на предното окачване.
- Малко място за краката на пътниците отзад.
- Малък багажник, особено с газовата вътре.

Рено Меган 1.9ДЦИ 120к.с. 2002г. хетджбек
Така настоящата ми постоянна служебна кола, Какво да ви кажа изключително грозен автомобил :)
Направо ше започна с + и -
+ Много пъргав и здрав мотор, особено в лекото купе на мегана, по светофарите се опъвам на доста по мощни коли
+ Много приятна за каране- лек волан, лек съединител, леки скорости.
+ Комфортни полуспортни седалки.
+ За малкото си купе вътре е изключително просторно дори и отзад.
+ Вози доста меко, което май си е характерно за френските коли.
До тук с плюсовете, сега минусите който не са малко :)
- Големия тежък двигател отпред и лекото купе, я правят доста нестабилна особено при високи скорости и на хлъзгав път, доста пъти ме е подвеждала и съм бил на косъм да я изпусна
- Цялото купе е пластмасово, а пластмасата е от рециклирани кофички за кисело мляко :) т.е. много нискокачествена изработка на детайлите, скърцат, щипките се чупят, волана се рони, а е само на 160000км
- Много голям разход, градско 13/100 си ги удря за норматив
- много къси първа и втора, имам чувството че някой ден ще я подкарам на трета като автоматик, големия въртящ момент ще ми позволи със сигурност :)
- грозния външен вид, особено отзад (чудех се в плюсовете или в минусите да е това с дизайна) :) Никой не очаква нещо толкова грозно да върви така :)

Май приключих с колите който съм карал най-много. Ще изброя какво друго съм карал за кратко, но няма да казвам плюсове и минуси защото за пробег под 3000км каквото и да кажа сигурно няма да е много обективно.

Карал съм още:
Пежо 307 1.6 бензин
Тойота Корола версо 2.2 Д4Д
Тойота Корола версо 1.8 бензин
Рено Канго 1.9Д
Тойота Корола 1.8 бензин
Крайслер Вояджър дизел някакъв
Джип Гранд Чероки 3.7 бензин
КИА Соренто 3.5 бензин
Форд експедишън 5.7 бензин

Дано не съм пропуснал някоя с последните имам навъртяни по около 1000-3000км с всяка. Така че все пак ако имате въпроси за тях питайте. Ще бъда щастлив ако мога да помогна с нещо. :)


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот kusho » Нед 18 яну 2009 22:37


amonik написа:Венто:

+ изключително удобни седалки от плюш, все едно съм вкъщи на фотйоила.
+ ефтина поддръжка, майстори и 4асти колкото искаш
+ супер големи спирачни дискове отпред, => много добри спирачки
+ ненормално голям багажник, досега никога не ми се е налагало някоя чанта или нещо друго да се налага да стои в купето, поради препълване на багажника
+ много удобно табло и прибори
+ масивни врати и цялостно усещане за масивност в интериора. много мразя коли с врати дебели колкото е дебелината на затвореният ми лаптоп.
+ добро серво,
+ добри фарове
+ разход на 1.9 тд градско 7, извънградско 5 при 90-110
+ стабилна и маневрена
+ здраво окачване, но и меко возене, легналите полицаии не се усещат
+ добро качество на двигател, ламарини и т.н.
+ данък 17 кинта
+ парното и климатика действат светкавично
+добър баланс между разход/кола за града и кола за дълги пътувания

- не много добре шумоизолирано купе. отвън звука е като на голф 5 SDI вътре обаче си се чува доста
- по бавно ускорение в баир в предвид голямото купе и само 75-те кончета

Колегата се е объркал и писал за друга кола!
Вентото:
- стабилна и маневрена, ама друг път. В завой е Икарус
- шумоизолацията МНОГО зле
- ламарините нямат нищо общо с на джетата - склонност към ръжда и без да е имало удари
- задната броня само изглежда масивна, липсва метална греда отдолу и не поема и разпределя равномерно ударите към купето. Резултат-багажника поема ударите

+ БАГАЖНИК с главно Б
+ друг "+" няма.

Последна промяна от kusho на Пон 13 апр 2009 9:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
asuan
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот asuan » Пон 19 яну 2009 10:39


forski написа:Golf-4 1.9TDI AGR
Плюсове:
+ Прост и здрав мотор(не е помпа дюза) непретенциозен и лесен за подръжка.
+ Турбото не е с променлива геометрия.
+ Мотора е пъргав и тегли добре при катерене
+ икономичен
+ здраво окачване
+ стабилен в завоите особенно с 16 цолови джанти и гуми на 205 :twisted:
+ добра обща визия(интериор екстериор)
+ Удобни седалки
+ Силно парно
+ Добро оборудване

Минуси
- Скъпа подръжка (за народен автомобил)
- Шумен дизел (За 11 000лв. си купих трактор :evil: )
- Твърда возия чак дразни
- Скърцащи елементи в купето(врати,табло :evil: :evil: )
- Повечето елементи в купето са напръскани с някаква черна гнус на която вече и е дошло времето и се бели.
- Предните седалки се разлуфтват
- Купето идва тясно за по едри хора( особенно отзд)
- Щипките на ел.прозорците се чупят
- След 90/100км.шум в купето предизвикан от въздушната струя отвън

Ако сега трябваше да си купувам кола щях да гледам по-добре какво купувам!!!
За високата цена на която се търгуват и подържат тези автомобили мисля че трябва да предлагат малко повече от това което получаваме всъщност,особенно дразнещи са шумовете в купето които каквото и да правиш не можеш да отстраниш,смяна на щипки и т.н. са само временно спасение.Лошо напасване на елементите в купето и използвани евтини материали.
Все едно аз съм го писал. Абсолютно същите недостатъци са и при мен. Колата е същата(Golf ІV AGR- 1998г) :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот parno » Пон 19 яну 2009 11:57


Голф 2ка с механична инжекция.

+ добра антикорозионна защита
+ здрав мотор
+ силно парно

- всичко друго по колата.


Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот Luper » Пон 19 яну 2009 13:03


VW Lupo 1.0 (2001г.)

+ симпатичен външен вид
+ изключително компактна кола
+ стабилност в завои
+ завидна маневреност и лесно управление
+ удобни и с възможност за всякакви настройки предни седалки
+ много пъргав двигател, сравнително безшумен при по-ниски скорости
+ семпло и интуитивно табло

- вратите са много големи и тежки, лесно увисват и хлътват надолу
- по книжка колата е за 4ма души и седалката отзад е разделена на две, т.е. освен на теория и на практика е почти невъзможно да се возят 3ма отзад
- съвсем нормално за подобен клас кола, возията не е мека
- багажник почти липсва
- при по-високи скорости (над 90) двигателят става шумен
- малък резервоар - 34л
- сравнително висок разход в града около 7,5 :|

Типично градска кола, перфектна маневреност и управление! Не става за по-дълъг път, за което говори и особено малкият резервоар - верно че разходът извън града спада до 5л, ама чак па толко икономия...


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот radi_nrj » Вто 20 яну 2009 14:00


Golf III CL 1.4 ABD 92г.

+ много здрав мотор.
+ икономична (градско 7 - 12 на 100, извънградско 5 - 7 на 100, всичко зависи от десния крак).
+ много пъргав на старт (тежи само 950кг.)
+ ефтина поддръжка
+ колата е като лего и позволява на човек с елементарни технически познания да прави всякакви подобрения по нея.


- абсолютно никаквата мощност на мотора (60кс, а има вариант 55кс за щастие моята е 60) като види баир и му става лошо.
- на 90km/h умира геройски и спира да набира.
- има само една екстра (ел. люк) и тя не работи.
- развива максимална мощност при 5200 оборота в минута и след тях нема никой, а мотора работи до 6200. Това предполага, че 5-та - 3-та при 110-120km/h няма да те изкара от ситуация.
- няма климатик (добре, че няма).
- липсва хидравлика.

Golf III Variant CL 1.9TD AAZ

+ Елементарен мотор
+ Добре набира в ниските (не се усеща много турбо лаг)
+ Возията е много по добра от тази на хечбека
+ Задницата е много по стабилна от тази на хечбека
+ Добър въртяш момент

- Каточели идва малко тежичка за този мотор
- мотора е доста шумен и вибрира
- както всеки друг CL сипсва всякаква шумо изолация по купето
- AAZ не е толкова икономичен колкото другите си събратя
- Малка мощност
- Твърде къси скорости - Карането по магистрала не особено приатно при положение, че 120км/ч са над 3100об/мин където мотора става доста гласовит.

Последна промяна от radi_nrj на Нед 07 фев 2010 21:58, променено общо 1 път.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот myrshavija » Вто 20 яну 2009 15:08


Първата ми кола:
бензинов Г2 1.3 1986 55кс
Фирмена кола, "скъсана" от каране, с почти напълно разпаднала се тапицерия на шофьорската седалка. Самолет в сравнение с ладичката на приятел, която беше 60 и няколко коня. Скоро след запознаването и с Бг пътищата смених задните амортисьори. Изключително непретенциозна кола с нисък разход и евтина поддръжка. Баща ми все още я кара и се опитва да разбере колко дълго може да изкара без да се сменя или ремонтира нищо по нея. Което го докара до ремонт на двигателя :mrgreen:

бензинов Г2 1.3 NZ 1990 55кс
Ходих до Германия да си я купя. Беше на около 210к км. Била е общинска кола, имаше следи от радиостанция. В Германия смених само масло и карах до Бг с над 4к оборота през цялото време - около 140км/ч на 4-та. След Видин се разтропа предницата - шарнир, оказа се, че съм карал с напомпени на почти 3 атмосфери гуми, кой да погледне :banghead: . Разходът на гориво за пътуването беше 6.5л. Изключително непретенциозна и здрава кола - сменял съм само дреболии за двете години, през които я карах. Много по-добра от първата - с лети 14ки, доста по-стабилно окачване, оборотомер, ел. часовник на таблото, седалки тип Рекаро ... ех, колко екстри :mrgreen:

Роди ни се дъщеря и багажникът на ГоУфо се оказа малък. Купих си седан с огромен багажник:
бензинов Кадет 1.8 E18NV 1987 84кс
Най-невървящият 1.8 в историята на Опел, лети 13ки, изкърпен, невероятно запазен, с невероятната екстра ЛЮК :mrgreen: . Купен от първи собственик в Германия за 1000 марки, когато първият ми Голф струваше 150. Вторият собственик беше бащата на жена ми, който отново я гледаше в гараж като писано яйце. Отново много здрава и непретенциозна кола. Сложих обикновена газова и карах почти за без пари. Кадетът имаше само един недостатък - изобщо не ме кефеше, особено след втория Голф, който беше удобен и лесен за каране, което не може да се каже за Кадета - със седалките така и не свикнах, управлението не ми харесваше, малките, леки, почти хартиени врати - почти два пъти по-леки от тези на двуврат Голф. А скоростният лост като на Москвич, с който обикалях цялото купе просто ме съсипваше. Спирачките бяха леко зле - голямо натискане падаше. Бях тръгнал да търся от Кадет след 90-та, защото се оказа, че всички преди 90-та са с лоши спирачки - после сменили модела като несполучлив. Продадох го в ПЕРФЕКТНО състояние за 1500лв през 2007ма ...

когато започна моята одисея с Пасатите. Смених работата, изтеглих заем с идеята да си купя Ауди 100 Ц4 - мечтаната кола. Истински кораб. Обиколих доста, но все попадах на разни изтърбушени или невървящи кошници и започнах да се отчайвам. Докато един ден не седнах в
бензинов Пасат Б3 2.0 2Е 1992 комби 115кс
и усетих, че това е моята кола. Пасна ми на гъза, на стила на каране и се отказах от Ауди. "Засега", както си мислех тогава. Ел. стъкла, климатик, АБС, централно, аларма, газова, 115кс - какво би могъл да иска човек от една кола след като е карал Опел Кадет? Много просто - да не се разваля. Това беше най-голямата развалина, която съм имал. Правих хидравлика, климатик, клапите на парното, бензинова помпа смених, кабели, свещи, капачка, гуми купих, втори комплект джанти, управлението на ел.стъклата смених, централното правеше проблеми - скъсана тръбичка, някакъв клапан за газовата сменях, регулатор на налягането на бензин смених, че беше заварен умишлено от предния собственик - мърляч. Смесваше ми газ и бензин по едно време заради този регулатор - преобогатена смес и вървеж само с газ до дупка и гаснене в ниските обороти. Гърмеше редовно и съответно изкривих дебитомера и го смених. Един мухльо "майстор" в Слатина ми уби акумулатора след две пълни разреждания, докато беше при него в сервиза. Сигурен съм, че много от нещата вече не помня. Тогава се запознах с Никси и разбрах какво означава да имаш доверие на човека, който ти прави колата. Предполагам, сега е моментът да му благодаря още веднъж и да кажа "Никси е ГОЛЯМ". И при Ваското ходих тогава - все имаше защо и тогава разбрах, че ФВ форумът е секта, която може да те спаси и в най-трудния момент. Около шест месеца след купуването бях дал още 3-4к лв за тоя барутник, който накрая продадох за 2500. И въпреки всички неприятности, тази кола ме накара да се влюбя в Б3ката - вървеше(когато реши), спираше, даже АБСът проработи след малко игра с поялника по жиците на компютъра. Беше широка, удобна и не ми пукаше дали ще мина през дупка или ще я ожуля някъде. И когато най-после реших да се отърва от нея, знаех каква ще бъде следващата ми кола:

бензинов Пасат Б3 1.8 PB 1989 комби 112кс
Отново МНОГО гледана кола. С газ, ел.стъкла, климатик, спортни седалки, централно ... и почти нищо за правене. Смених задните пружини, смених компресора и изпарителя на климатика и карах ... Нито веднъж не гръмна газовата, почти нищо не се е разваляло на тази кола. Имаше само един проблем. Вървежът изобщо не можеше да се равни с 2Ето. Разлика само 3кс, а във вървежа - от земята до небето. Като спънато магаре беше. Труп в ниските обороти, леко се събуждаше около 4к оборота и след 5к се увеличаваше само бученето на мотора. С всеки изминат ден се депресирах все повече. Започнах да се оглеждам за друг мотор, защото установих, че здравото купе и шаси са по-трудни за намиране и правене, отколкото мотора. Докато един ден Никси не каза "продават един Пасат, искаш ли да отидем да го видим?". Е, отидохме, видяхме го и го купих:

бензинов Пасат Б3 1.8 PG 1993 комби синхро 160кс
На вид не ми хареса - бял, тапицерията по-смотана от PB-то ми, с тъмни стъкла, което никога не съм харесвал. Но се качих да го покарам :banana . И бях впечатлен. После - както винаги - прехвърляне, консумативи, 4 диска, скоро амортисьори и пружини, гуми, джанти ... все разходи. Ще ходя тия дни при Сумиста за датчиците на климатроника да сменя ...

Май се отплеснах :mrgreen:
Накратко, недостатъци, които важат за всички пасати(Б3), които съм имал:
- пластмасите по таблото са много чупливи и трудно се намират, особено рамката около радиото.
- дунапрените на клапите изгарят рано или късно и трябва да се сменят/залепят.
- окачването е малко меко за моя вкус - комфортно е, но бих предпочел повече стабилност.
- АБСът е по-скоро източник на проблеми, отколкото полезна система - прекъсват се кабелите и започва да прави глупости, бъгав компютър съм имал ...накратко - не струва
- климатикът - по-старите са с R12, което може да се окаже проблем при пълнене
- моторчето на задната чистачка - 2 развалени от 3 общо. Май не струват.
- пластмасата под предната броня се чупи лесно, но пък е евтина.
- за моделите с климатик - в жегите на място или в задръстване с включен климатик колата се опитва да прегрява, трябва да се следи. В движение такъв проблем няма. Почистване на радиаторите казват, че оправя този проблем, но е трудно демонтирането и не съм опитвал - едното ми око е винаги в стрелката на температурата.Направих и това упражнение за луди, но нямаше полза при мен - колата пак си загрява на място или ако араш бавно с пуснат климатроник
- конкретно моят (PG) гори много - над 10/100 извънградско и маслото загрява доста, ако го караш над 4000об/мин - обмислям поставяне на маслен радиатор

- клапата за външен/вътрешен въздух вечно запича и не работи - и на трите.
- кофти фарове - и с релета пак не светят добре. Фаровете с лупи са скъпи и се намират трудно.
за друго сега не се сещам, ще допиша, ако се сетя.

Прдимствата:
- МНОГО удобна кола.
- ОГРОМНО пространство за пътниците отзад - няма друга кола в този клас с толкова място отзад.
- доста голям багажник с доста място за тъпчене на дреболии - по калниците и при резервната гума.
- чудесна видимост от мястото на шофьора. Във всички посоки.
- здрава, евтини части, лесно се намират, сравнително лесно се ремонтира (само да няма кардан, ако питате Никси :mrgreen: )

Сега накратко за опита ми с други коли - служебни:
бензинов Ситроен Ксантия 1.8 199х г
Комфортна и удобна за каране кола. Регулируемото окачване е голяма глезотия, особено, когато единственото място за паркиране е на висок бордюр. Представа нямам как е поддръжката, шефът казваше, че е поносима. Вероятно е така, защото купи още два след първия. Готина кола.
дизелов Ситроен Ксара Пикасо 2.0HDI 200х г
От позицията на пътник - шумна, проветрива откъм вратите, с ужасно неудобни задни седалки кола - изобщо не ми хареса.
бензинова Фабия 1.2 3цил хечбек 2006 г
Ужасна кола с ужасен мотор. Малък багажник, неудобни седалки и ... споменах ли вече УЖАСНИЯ мотор? За градско става, ако си мазохист. За извънградско - НЕ. Няма изпреварване с тази кола. Много лека и АБСът се включва за щяло и нещяло - няма спиране, ако успееш да я засилиш.
дизелова Фабия 1.4TDI 3цил хечбек 2007 г
Върви доста повече от бензиновата, много шумна, в ниските обороти почти не върви, но пък в средните е като самолет. По-тежкият мотор прави спирането доста по-лесно. Иначе купето е същото - съкс. С чип става около 100кс, вдига 200 и пуши като 3 икаруса :mrgreen:
дизелова Октавия2 1.9TDI PD 105кс 2008 г
Приятна за каране кола с ОГРОМЕН багажник, за сметка на задните седалки, където е по-скоро тясно. На размери иначе е горе-долу колкото Пасат Б5, те и на външен вид си приличат. Определено не е на базата на Г4, както първата Октавия. Моторът е малко слаб според мен, 2.0ТДИ/140кс би бил много по-подходящ или 1.8Т. Вози комфортно и е доста стабилна. Седалките са прилични. Огромна предна колона, зад която, както каза Добрин, обичат да се крият пешеходци. Постоянно трябва да надничам зад нея. Липсата на аудиовход на радиото ме изненада неприятно. Двигателят е отново доста шумен. Особено в сравнение с дизелите на Пежо. Автоматичното управление на клапата за студен/топъл въздух е много приятна екстра - зиме и лете е на 22 градуса, а си играя само със скоростта на вентилатора.

Препоръка за бъдещите собственици на Б3:
- моторът да е с вентилаторче или поне 2.0 - по-слабите не са готини за каране :mrgreen:

Стига ви толкова - който е успял да прочете всичко това получава бира от мен на някоя дружбенска среща. :beer

Последна промяна от myrshavija на Съб 22 авг 2009 6:53, променено общо 6 пъти.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Автомобилите, които караме - предимства, недостатъци, съвети

Мнениеот dobrin » Вто 20 яну 2009 15:12


Голф 2 GTD, 1985г., 1.6 TD, 72 к.с.
Предимства - евтина поддръжка, много здрав /на 19 години автомобилът беше с оригинални предни амортесьори!!!/, икономичен /карам само дизели/, достатъчно мощен за нормално придвижване /с турбина, 72 к.с./, балансиран автомобил, достатъчно място за багаж.
Недостатъци - липса на удобства с електронно потекло. Рядко се намират дизелови модели със серво, климатик и ел.стъкла, за отопление на огледала да не говорим. Няма каквито и да е асистенти от сорта на ЕСП и т.н., няма Airbag. В повечето случаи е на много години и километри, както беше моя, и се нуждае от постоянна поддръжка и подмяна на амортизирани части. Но пък са евтини.

Голф 3 GTD, 1993г., 1,9 TD AAZ, 75 к.с., и 1997г., 1.9 TDI, AHU, 90 к.с.
Предимства - удобен, здрав, икономичен, евтин за поддръжка, доста по-сигурен от двойката - АБС, Airbag, деформационни зони. Доволно мощен що се каса е до 90 к.с., особено 110 к.с. двигателя AFN е супер вариант. Място за багаж доволно, малко повече от двойката. Държи цена.
Недостатъци - първата ми тройка имаше проблеми с ръждата на задната врата. AAZ двигателя на първата тройка - не толкова мощен, по-висок разход от по-мощния TDI, освен това и проблем с демпферната шайба и шпонката на коляновия вал. Шибидах - счупени водачи. Ел. стъклата са им болка - оправях две от тях. Наложи са смяна на кондензера /радиаторчето/ на климатика.

Рено Лагуна 1, втора фаза, 2000г., 1.9 dCi - 110 к.с

Предимства - комфортен, климатроник, добра музика, много място за багаж - 450 литра! Намират се на добра цена. Мощен. Добър разход. Частите са на нормални цени, но има и някои от тях, които струват направо баснословни суми.
Недостатъци - клечки за зъби се чупят по-трудно от това! Електрониката под всякаква критика. Всякакви хидравлични системи - помпи на съединителя, усилвател на волана, спирачна система. И това само за три месеца.

Пасат Б 5.5, 2002г., 1.9 TDI, AVB, 101 к.с., автоматик
Предимства - лукс и комфорт - кожа, подгряване на седалки, климатроник, невероятна визия, поне за мен. Солидна изработка - дори на 6 години, нямаше нещо да скърца вътре в купето по табло и т.н. Огромен багажник - 470 литра. Всякакви системи за сигурност - ESP, ABS, 6 Airbag. Място достатъчно както на първия, така и за пътуващи на втория ред седалки. Стабилно и комфортно поведение на пътя. Добър двигател.
Недостатъци - сравнително по-скъпа поддръжка. Скоростната кутия имаше проблеми понякога с потеглянето, получаваха се тласъци. Висок разход в града - 12/100! Но държа да отбележа, че въпреки всичко, това е автомобилът, който е моя фаворит от всичко, което съм притежавал!

Тойота Рав4, 2008г., 2.2 D4D, 136 к.с.
Предимства - широк и удобен автомобил, с прекрасна видимост поради високото положение на водача спрямо пътя. Много място за багаж. Многофункционално подреждане на вътрешното пространство чрез подвижния втори ред седалки. Мощен двигател. Интуитивно разположени уреди и копчета на таблото. Перфектна уредба с чейнджър и МП3. Много места за всякави дреболии. Маневрен и стабилен. Ниво на сигурност от висок клас - всякакви пасивни и активни системи, 10 Airbag. Нов!
Недостатъци - неприятна мъртва зона зад лявата колонка на предното стъкло - при ляв завой "гълта" пешеходците и трябва повече внимание! Вентилаторът на парното просвирва при ниски температури. Слабости в превключването на скоростите - синхронизатор ли ще е, съединител ли, не знам, просто са си така. От както съм я взел, почти всеки ден се случва да изхърка поне един път при превключване.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hooligan_sk, zueka1 и 61 госта