Здравейте на всички, темата ми се струва полезна, затова и аз ще напиша. Тъй като основната ми работа е шофьор имам досег до много и различни автомобили, затова ще напиша впечатления от личните ми коли, след това от служебните, който карам по често, и най-накрая ще изброя тези, които съм карал за кратко (до 3000км), ако някой има някакво питане да казва на драго сърце ще помогна с каквото мога.
Започвам с първата ми кола: Москвич 21412Д 1.5 бензин и газ изминати с него около 40000км
Наследен от баща ми - набор 1985г.
Като всяко едно соц. возило плюсовете са малко а минусите много, затова ще бъда кратък.
+ очудващо маневрен, и много лек волан, за кола без хидравлика.
+ лесен за поддръжка, евтини консумативи и части.
+ здрави ламарини
- много харчи
- слаб двигател, особено на газ
- шумен
- отзад пространството за краката на пътниците е малко
- чести повреди
- липсва каквато и да е аеродинамика, което се усеща много особено при скорости над 110.
- и т.н. повечето сме минали през ладите и москвичите и до болка са ни известни техните недостатъци
затова спирам до тук. А и съм почти сигурен че никой няма да си купи скоро Москвич.
Следва.... Пасат Б3 1.6ТД+И (SB) 80к.с 1990г. Изминати с него около 100000км
Това е колата която съм карал най-много и ми е най на сърце, първата ми кола, купена от мен с мой пари.
Обичам си я, и още се качвам да я покарам отвреме навреме.
Като цяло много здрав автомобил с много плюсове и малко минуси.
+ Много здрава, както окачването така и двигателя.
+ Икономична, около 7/100 градско и под 5/100 извън града (естествено с нормално каране)
+ Точно този мотор, благодарение на турбото и интеркулера е доста еластичен за малкия си обем. Доста пъргав и приятен за каране.
+ Здрави ламарини, още е с оригиналната боя и има съвсем малко ръжда и то на места където е имала удар.
+ Огромно вътрешно пространство, както и огромен багажник. Колата е седан и никога не съм изпитвал затруднение с липсата на място за багаж.
+ Евтини части, както нови така и втора употреба.
- макар и малко ги има. Единия от тях е че пластмасата на таблото изгаря, и се чупи особено при решетките за парното. Съчетано с вибрациите на дизеловия мотор
това води до неприятно скърцане
- тапицерията на тавана се саморазлепи (това може да е проблем само при мен, нямам наблюдения)
- доста шумен мотор
- пак пластмасата, копчетата за управление на парното съм ги сменял два пъти.
От Пасат пак на Пасат, само че този път Б5.5 1.9ТДИ (AVF) 130к.с. 2002г. Седан Хайлайн
След като съм толкова доволен от Б3-ката нямаше как да не си купя пак Пасат.
Започвам направо с плюсовете а те са много.
+ Много ми харесва дизайна, за кола на 7-8 години си изглежда доста съвременно.
+ Големия въртящ момент прави колата много пъргава, въпреки голямото купе
+ Като казах голямото купе. Достатъчно място както отпред така и отзад, за мое учудване обаче е по тесен от Б3
+ Типичния за Пасат огромен багажник
+ 6 степенната скоростна кутия сваля много разхода на дълъг път.
+ много устойчиво поведение на пътя, скоростта не се усеща.
+ сигурност: 8те въздушни възглавници + ЕСП, АБС, АСР и т.н.
+ Изключителен комфорт вътре, особено с кожения салон.
+ още доста който няма да изброявам.
- високия разход, особено софииско градско е над 10, понякога и 12 особено в голямото задръстване
- скъпите нови части, втора употреба почти няма
- вози малко твърдо особено със 17" гуми
- чупливо предно окачване, (това само по слух) за 20000км с мойта още не се е проявил такъв проблем.
- скърцащите кори на вратите, много дразнят особено когато е толкова добре шумоизолирано купето.
- пласмасовите детайли в купето се лющят (характерен проблем за всички модели на ФВ от този период)
- шумен двигател.
- Друго не се сещам, въпреки че сигурно има, като цяло съм много доволен от колата.
Така след като приключих личните ще кажа и за служебните:
Ауди А4 1.8 125к.с. 1997г.
Дали защото е от първите бройки от този модел или просто защото цял живот е била служебна, впечатленията ми не са много добри,
но като цяло го отдавам на това че този който я е карал преди мен е бил недобросъвестен

+ Много устойчива при високи скорости и в завой.
+ Здраво купе - въпреки множеството леки чуквания, няма избила ръжда.
+ Удобни седалки, и като цяло вози доста комфортно.
+ Здрав двигател, за 100000км който аз съм му навъртял почти не са правени ремонти по двигателя, а се кара като служебна кола

+ Доста пъргава особено във високите обороти (над 3500).
- Трудна за газификация - въпреки множеството настройки в сервиза неможаха да я направят да върви еднакво добре и на газ и на бензин.
- Високия разход, както на газ така и на бензин
- Слаба предница, за 100000км има два почти цялостни ремонта, т.е. почти цялостна подмяна на предното окачване.
- Малко място за краката на пътниците отзад.
- Малък багажник, особено с газовата вътре.
Рено Меган 1.9ДЦИ 120к.с. 2002г. хетджбек
Така настоящата ми постоянна служебна кола, Какво да ви кажа изключително грозен автомобил

Направо ше започна с + и -
+ Много пъргав и здрав мотор, особено в лекото купе на мегана, по светофарите се опъвам на доста по мощни коли
+ Много приятна за каране- лек волан, лек съединител, леки скорости.
+ Комфортни полуспортни седалки.
+ За малкото си купе вътре е изключително просторно дори и отзад.
+ Вози доста меко, което май си е характерно за френските коли.
До тук с плюсовете, сега минусите който не са малко

- Големия тежък двигател отпред и лекото купе, я правят доста нестабилна особено при високи скорости и на хлъзгав път, доста пъти ме е подвеждала и съм бил на косъм да я изпусна
- Цялото купе е пластмасово, а пластмасата е от рециклирани кофички за кисело мляко

т.е. много нискокачествена изработка на детайлите, скърцат, щипките се чупят, волана се рони, а е само на 160000км
- Много голям разход, градско 13/100 си ги удря за норматив
- много къси първа и втора, имам чувството че някой ден ще я подкарам на трета като автоматик, големия въртящ момент ще ми позволи със сигурност

- грозния външен вид, особено отзад (чудех се в плюсовете или в минусите да е това с дизайна)

Никой не очаква нещо толкова грозно да върви така

Май приключих с колите който съм карал най-много. Ще изброя какво друго съм карал за кратко, но няма да казвам плюсове и минуси защото за пробег под 3000км каквото и да кажа сигурно няма да е много обективно.
Карал съм още:
Пежо 307 1.6 бензин
Тойота Корола версо 2.2 Д4Д
Тойота Корола версо 1.8 бензин
Рено Канго 1.9Д
Тойота Корола 1.8 бензин
Крайслер Вояджър дизел някакъв
Джип Гранд Чероки 3.7 бензин
КИА Соренто 3.5 бензин
Форд експедишън 5.7 бензин
Дано не съм пропуснал някоя с последните имам навъртяни по около 1000-3000км с всяка. Така че все пак ако имате въпроси за тях питайте. Ще бъда щастлив ако мога да помогна с нещо.
