
Фолксваген и надеждност при скорост?
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Булид от Ф1 има мн по-лошо челно съпротивление от един обикновен спортен автомобил.Това се дължи на откритите гуми(създават големи зафихряния).
По "Живот на скорост" даваха за Опел Калибра - и до днес тя си остава с невероятно добро челно съпротивление(не помня цифрата).
Една позната има Голф 3 1.8 АБС и като ме вози в него с 120 имам чувството, че е доста нестабилен.Аз с Пасата като карам с 120 ми е перфектно.Не съм се возил в GTi, но гаранция ще има разлика.
По "Живот на скорост" даваха за Опел Калибра - и до днес тя си остава с невероятно добро челно съпротивление(не помня цифрата).
Една позната има Голф 3 1.8 АБС и като ме вози в него с 120 имам чувството, че е доста нестабилен.Аз с Пасата като карам с 120 ми е перфектно.Не съм се возил в GTi, но гаранция ще има разлика.

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
bobcho написа:Булид от Ф1 има мн по-лошо челно съпротивление от един обикновен спортен автомобил.Това се дължи на откритите гуми(създават големи зафихряния).
Открите гуми увеличават коеф. на челно сепротивление (драг) Cx, но не са те единствената причина за високия Cx при Ф1 болидите.
Високо съпротивление идва от множеството аеродинамични елементи като: споилери, дифузюри, дефлектори и техния ъгъл на атака спряно въздушния поток. Целта е голям натиск, който може да се постигне чрез тези елементи.
Отделно това високо съпротивление се търси от инженерите с цел да се създаде натиск и колата да може да се управлява по-добре, да спира по-добре и да е по-стабилна.
Добрата аеродинамика се различава от лошата, по това, че създава по-голям натиск на единца повърхност при едно и също съпротивление от лошата. Целта е да се създаде максимална сила на притискане при минимално съпротивление.
Щом са оставили гумите открити значи това е най-удачния вариант и отделно функцията на предното крило е точно за това да разделя, оформя и насочва въздушния поток към останалите аеродинамични компоненти на "колата"
Иначе нормален Г3 не е особено стабилен при висока скорост, това е нормално при хечбеците просто нямат толкова обтекаема форма колкото седаните. Мен ме е страх да вдигам с скорости от рода на 190-200км/ч особено със зимни гуми. Предполагам, че със спортно окачване и хубави летни гуми няма да се усеща толкова.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
При булидите от Ф1 се търсят оптимални настроики за всяко състезание.Колата за всяка отделна писта е с различни настройки.
Ако вземем за пример пистата Монца.Там се търси механично прилепяне и затова задното крило е само с един хоризонтален елемент.
На Хунгароринг елементите са 3, защото там е нужно аеродинамичното прилепяне( и са под определен градус, а не почти хоризонтални)
За Голф според мен всичко си зависи от окачване, джанти и гуми.
Според мен специално при Голф играе голяма роля и късото междуосие.
Ако вземем за пример пистата Монца.Там се търси механично прилепяне и затова задното крило е само с един хоризонтален елемент.
На Хунгароринг елементите са 3, защото там е нужно аеродинамичното прилепяне( и са под определен градус, а не почти хоризонтални)
За Голф според мен всичко си зависи от окачване, джанти и гуми.
Според мен специално при Голф играе голяма роля и късото междуосие.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За моя Голф конкретно след 160км/ч не се чувствам добре.
Иначе за Ф1 поназнайвам и се интересувам от много отдавна, нищо ново не ми казваш с тези настройки.
Естествено, че на стария Хокенхайм, ако сложи десет елемента на задното крило с голям ъгъл на атака няма да може да вдигне 360км/ч, а колата ще бъде много стабилна, но бавна.
Не знам дали знаеш, но също така се използват и предни гуми с различна широчина именно заради тяхното съпротивление, колкото са по тънки толкова по-висока ще е макс.скорост и на по-малко странично ускорение и скорост в завой ще може да издържи колата.
За отделните писти се променя и разпределението на масите и цялостния баланс на автомобила. Има едни фолфрамови плочи точно под пилолта на дъното на болида те също се пипат.
Дори размера на радиаторите при различните писти е различен (климат, скорост), защото и те създават голям драг.
За окачването няма смисъл да се споменава там параметрите за настроики са страшно много (не ми инсталирана Ф1 на ЕА за да ги изредя всичките)
Преводните числа на скоростите и диференциала също оказват влияние в/у ускорени и макс.скорост.
Друго не се сещам допълвай, ако ти идва нещо друго, от което зависи скороста и стабилността.
Иначе за Ф1 поназнайвам и се интересувам от много отдавна, нищо ново не ми казваш с тези настройки.
Естествено, че на стария Хокенхайм, ако сложи десет елемента на задното крило с голям ъгъл на атака няма да може да вдигне 360км/ч, а колата ще бъде много стабилна, но бавна.
Не знам дали знаеш, но също така се използват и предни гуми с различна широчина именно заради тяхното съпротивление, колкото са по тънки толкова по-висока ще е макс.скорост и на по-малко странично ускорение и скорост в завой ще може да издържи колата.
За отделните писти се променя и разпределението на масите и цялостния баланс на автомобила. Има едни фолфрамови плочи точно под пилолта на дъното на болида те също се пипат.
Дори размера на радиаторите при различните писти е различен (климат, скорост), защото и те създават голям драг.
За окачването няма смисъл да се споменава там параметрите за настроики са страшно много (не ми инсталирана Ф1 на ЕА за да ги изредя всичките)
Преводните числа на скоростите и диференциала също оказват влияние в/у ускорени и макс.скорост.
Друго не се сещам допълвай, ако ти идва нещо друго, от което зависи скороста и стабилността.
- Kingpin
- Мнения: 2020
- Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пловдив
Аз лично като карам с 200 и махна от скорост все едно набивам спирачка, уж мойта предна броня е пунтаж от на S2
Но пък откъм стабилност не се оплаквам, моя поне си седи на пътя и няма намерения да излиза от него дори и при 200+
Не знам, може би е заради окачването
Иначе Голф2 като цяло си е доста скаран с аеродинамиките 






- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
на голфа повече от 140-150 са му много...
Поне и що се отнася до нашите магистрали...
Апо отношение на спортните модели.. ГТИ и други.. там нещата са подобрени малко, но това подобрение, ще се усети в завои /по-нисък център на тежестта/
А високата скорост при тях само създава изкуствено усещане за залепеност за пътя, по простата причина, че при тази скорост аеродинамиката е ужасяващо ефективна, за разлика от самото окачване...
това е моето мнение...
да не говорим, че при страничен вятър друго освен тегло не те спасява...
Поне и що се отнася до нашите магистрали...
Апо отношение на спортните модели.. ГТИ и други.. там нещата са подобрени малко, но това подобрение, ще се усети в завои /по-нисък център на тежестта/
А високата скорост при тях само създава изкуствено усещане за залепеност за пътя, по простата причина, че при тази скорост аеродинамиката е ужасяващо ефективна, за разлика от самото окачване...
това е моето мнение...
да не говорим, че при страничен вятър друго освен тегло не те спасява...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
И аз съм на мнението на Вили. Не съм доволен от стабилността на Голфо3ката. Не седи стабилно в завй, въпреки ,че всичко по ходова част и окачване е наре.
За сведение коеф. на аеродинамичност на самолет 155 е 0,29
И седи залепена на пътя и при скорости над 200.Н завои не поддава наникъде.но е по-дълга и по-ниска от Голфа.
За сведение коеф. на аеродинамичност на самолет 155 е 0,29

И седи залепена на пътя и при скорости над 200.Н завои не поддава наникъде.но е по-дълга и по-ниска от Голфа.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта