Има ли филтър за климатика на Голф 3 1.9ТД?-решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Нед 19 фев 2006 0:31


Търсачката е голяма технология да знаеш :!: :!: :!:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=1307




Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Нед 19 фев 2006 11:00


Както казва колегата, търсачката е голяма работа... Но за да те улесня:

Филтърът е 15 - 20 лв. Във всеки по-сериозен магазин имат каталози на фирмите, чиито филтри предлагат. В повечето каталози (даже и на UFI) има схеми за смяната на тези филтри за почти всички марки и модели автомобили. В сравнение с други марки (Рено например), схемата за смяна при Г3 се запомня от един поглед.

1. От страната на пътника махаш до средата гуменото уплътнение, което обхваща двете пластмаси под предното стъкло. Гумата е откъм двигателя, не откъм стъклото.
2. В съединението на двата детайла (по средата) има пластмасов плъзгач, който ги държи заедно - плъзваш го надясно.
3. Отвиваш 4 бр. пластмасови тапи с подходяща кръстата отвертка. Моите ги смених с други от моргата - така се бяха изяли... Навити са в правоъгълни пластмасови +гащи+, чиито +крачоли+ при затягане съответно се разтварят. Натисни леко пластмасата близо до тапата и опъвайки развивай, ако отвертки вече не ловят. Излизат заедно с щипките (гащите), когато +крачолите+ им са се посъбрали при развиването.
4. Пластмасовия детайл пред пътника се вади с леко извиване - самия му край при калника е трошлив при по-грубо отношение.
5. Открива се правоъгълна пластмасова рамка с филтъра. Има две щипки от към Вас - полека - те също са трошливи при грубост. Вадите рамката с филтъра.
6. Гледате за стрелка на новия филтър и го слагате вместо стария. По нататък - по обратен ред. Дано да съм Ви бил полезен...

П.П. Сега погледнах снимките, които си направил - на прав път си, прочети написаното по-горе - надявам се, че няма да имаш трудности.


Потребителски аватар
Deputata
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 фев 2006 0:23
Автомобил: VW Golf3 1900 TD
Двигател: AAZ 1994
Местоположение: Троян
Контакти:

Мнениеот Deputata » Нед 19 фев 2006 20:39


Браво пич! Това се казва работа като за неграмотни! И аз така си мислех че е но си е друго консулта с човек който го е правил. Вече го видях моя филтър.Плаче за смяна.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пон 20 фев 2006 10:07


За смяната го дават заедно с маслото - 1 г. или 10 000 км. - което дойде първо. Може и да е погрешно, но аз го смених заедно с въздушния и горивния - т.е. - малко по-рядко, и пак е сравнително бял.

За кратко при пускането на вентилацията от всички стари коли с климатик замирисва гадно. Някъде си се задържала вода /конденз/ и зеленясвала. Било нормално. Бъркало се от към купето /вентилацията/ и се почиствало, имало и специални спрейове с много дълги тръбички за целта. Не съм го правил и не знам доколко помага.

Имало и друг филтър - за кондензата във фреона - да го суши, ако не се лъжа. Представлява черен цилиндър, малко по-голям от бобина /от старите/, при мен е монтиран до питата на радиатора отляво пред пътника. Също го дават да се сменя често /заедно с този за въздуха в купето/, въпреки, че ресурсът му бил много повече. Дори и по-съвестните европейци не го сменяли съвсем редовно. Италиянците най-често не го пипали въобще /те често и други работи не пипат въобще по колите си/. Та този филтър ако се скапе /ставало сравн. рядко/ доста бели правел с климатика. Тази пролет мисля и него да сменям - към 40 лв. бил филтъра + още толкова за пълнене на климатика и за труд. Такива ми ти работи...

Някой друг да са му разказвали майстори за такива неща? Интересно ми е дали не са ме засилили в ракитака, върбалака, оркестъра и др. такива хубави места?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пон 20 фев 2006 12:48


а кой е този поленов филтър и къде седи, този за купето ли е или е друг


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 20 фев 2006 14:35


На Белисимата не съм виждал такъв филтър за фреона на видно място / ама то кое ли при нея е на видно и достъпно място?/
Обаче е препоръчително да се дозареди климата с фреон защото ,ако намалее заминава компресорът.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 20 фев 2006 17:00


В този филтър( ресивър се казва още) за фреона има едни малки топчета и финна цедка.Тези топченца обират влагата, а цедката боклуците.

По каталози го дават всяка година да се проверява фреона, а на две години да се сменява филтъра.Фреона изчезва през мъркучите и гумените уплътнения на системата(не е като при хладилник навсякъде с медни тръби и заварки)До 100 грама на година е нормално.Стане ли по голяма загубата, значи има пропускане от някъде и трябва да се отстрани иначе само се дават грешни пари.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пон 20 фев 2006 21:21


Да, VWGT, поленовия е този за въздуха в купето.

Мерси, bobcho! Това е важно да се знае.


Потребителски аватар
Bratt
Drivers wanted
Мнения: 2441
Регистриран на: Пон 01 ное 2004 10:37
Автомобил: MKII
Двигател: EZhko
Местоположение: София

Мнениеот Bratt » Вто 21 фев 2006 9:42


bobcho написа:.....По каталози го дават всяка година да се проверява фреона, а на две години да се сменява филтъра....

май ще трябва да ми погледнеш 'ладилника, майсторе :)
Не съм сменявал никви филтри откакто съм го взел (3 години вече)...
лепиха ми радиатУра, кримпваха ми един маркуч, че пускаше фреон и т'ва е...
та...да не 'земе да се бастиса нещо и летото да ми е жега :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 21 фев 2006 10:17


bratt щом бачка хладилника не се притеснявай.

Тия сервизни интервали ги написах, защото съм ги чел някъде.По големите сервизи ги сменяват, но ....
Остава си личния избор според мен дали да се сменява филтър и фреон.

Нека не забравяме, че цялото удоволствие ще излезне от 150 до 200лв.Зависи от типа фреон и колко е нова колата.

Градски препоръчвам ти като "цъфнат теменужките" да идеш само да ти замерят налягането на фреона да се види ако е избегало нещо.


Потребителски аватар
Deputata
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 фев 2006 0:23
Автомобил: VW Golf3 1900 TD
Двигател: AAZ 1994
Местоположение: Троян
Контакти:

Мнениеот Deputata » Вто 21 фев 2006 19:01


Днес севтосах климатика за тази година.Ей то друга България? Моят засега духа студено сигурно още не е изтекъл фреона? Някой знае ли с колко се дига разхода при ползване на климатик? Моето е нафта.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Вто 21 фев 2006 20:42


При мен - между 1 л /навън/ и 1.5 л /в града/ на 100 км., като май зависи и от това къде съм сипал бенз. Колата е Г 3 1.6 ABU 75 к.с. През лятото на градско само с по-спортно каране прехвърлям 10л/100км. с вкл. климатик. Лошото при нас е, че разстоянията са относително къси - така е разположен града. Колата примерно е седяла на слънце, вътре е над 50 градуса, волана не е за пипане. Палиш, пускаш климатика /дигаш стъклата/ и тъкмо се пооправи температурата - гаси, пристигнахме... Извън града съм най-доволен, че колата е с климатик.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 21 фев 2006 23:03


Има доста разширена тема точно за разхода при включен климатик. Моля ползвай търсачката.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 43 госта