http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=1307
Има ли филтър за климатика на Голф 3 1.9ТД?-решено
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Както казва колегата, търсачката е голяма работа... Но за да те улесня:
Филтърът е 15 - 20 лв. Във всеки по-сериозен магазин имат каталози на фирмите, чиито филтри предлагат. В повечето каталози (даже и на UFI) има схеми за смяната на тези филтри за почти всички марки и модели автомобили. В сравнение с други марки (Рено например), схемата за смяна при Г3 се запомня от един поглед.
1. От страната на пътника махаш до средата гуменото уплътнение, което обхваща двете пластмаси под предното стъкло. Гумата е откъм двигателя, не откъм стъклото.
2. В съединението на двата детайла (по средата) има пластмасов плъзгач, който ги държи заедно - плъзваш го надясно.
3. Отвиваш 4 бр. пластмасови тапи с подходяща кръстата отвертка. Моите ги смених с други от моргата - така се бяха изяли... Навити са в правоъгълни пластмасови +гащи+, чиито +крачоли+ при затягане съответно се разтварят. Натисни леко пластмасата близо до тапата и опъвайки развивай, ако отвертки вече не ловят. Излизат заедно с щипките (гащите), когато +крачолите+ им са се посъбрали при развиването.
4. Пластмасовия детайл пред пътника се вади с леко извиване - самия му край при калника е трошлив при по-грубо отношение.
5. Открива се правоъгълна пластмасова рамка с филтъра. Има две щипки от към Вас - полека - те също са трошливи при грубост. Вадите рамката с филтъра.
6. Гледате за стрелка на новия филтър и го слагате вместо стария. По нататък - по обратен ред. Дано да съм Ви бил полезен...
П.П. Сега погледнах снимките, които си направил - на прав път си, прочети написаното по-горе - надявам се, че няма да имаш трудности.
Филтърът е 15 - 20 лв. Във всеки по-сериозен магазин имат каталози на фирмите, чиито филтри предлагат. В повечето каталози (даже и на UFI) има схеми за смяната на тези филтри за почти всички марки и модели автомобили. В сравнение с други марки (Рено например), схемата за смяна при Г3 се запомня от един поглед.
1. От страната на пътника махаш до средата гуменото уплътнение, което обхваща двете пластмаси под предното стъкло. Гумата е откъм двигателя, не откъм стъклото.
2. В съединението на двата детайла (по средата) има пластмасов плъзгач, който ги държи заедно - плъзваш го надясно.
3. Отвиваш 4 бр. пластмасови тапи с подходяща кръстата отвертка. Моите ги смених с други от моргата - така се бяха изяли... Навити са в правоъгълни пластмасови +гащи+, чиито +крачоли+ при затягане съответно се разтварят. Натисни леко пластмасата близо до тапата и опъвайки развивай, ако отвертки вече не ловят. Излизат заедно с щипките (гащите), когато +крачолите+ им са се посъбрали при развиването.
4. Пластмасовия детайл пред пътника се вади с леко извиване - самия му край при калника е трошлив при по-грубо отношение.
5. Открива се правоъгълна пластмасова рамка с филтъра. Има две щипки от към Вас - полека - те също са трошливи при грубост. Вадите рамката с филтъра.
6. Гледате за стрелка на новия филтър и го слагате вместо стария. По нататък - по обратен ред. Дано да съм Ви бил полезен...
П.П. Сега погледнах снимките, които си направил - на прав път си, прочети написаното по-горе - надявам се, че няма да имаш трудности.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
За смяната го дават заедно с маслото - 1 г. или 10 000 км. - което дойде първо. Може и да е погрешно, но аз го смених заедно с въздушния и горивния - т.е. - малко по-рядко, и пак е сравнително бял.
За кратко при пускането на вентилацията от всички стари коли с климатик замирисва гадно. Някъде си се задържала вода /конденз/ и зеленясвала. Било нормално. Бъркало се от към купето /вентилацията/ и се почиствало, имало и специални спрейове с много дълги тръбички за целта. Не съм го правил и не знам доколко помага.
Имало и друг филтър - за кондензата във фреона - да го суши, ако не се лъжа. Представлява черен цилиндър, малко по-голям от бобина /от старите/, при мен е монтиран до питата на радиатора отляво пред пътника. Също го дават да се сменя често /заедно с този за въздуха в купето/, въпреки, че ресурсът му бил много повече. Дори и по-съвестните европейци не го сменяли съвсем редовно. Италиянците най-често не го пипали въобще /те често и други работи не пипат въобще по колите си/. Та този филтър ако се скапе /ставало сравн. рядко/ доста бели правел с климатика. Тази пролет мисля и него да сменям - към 40 лв. бил филтъра + още толкова за пълнене на климатика и за труд. Такива ми ти работи...
Някой друг да са му разказвали майстори за такива неща? Интересно ми е дали не са ме засилили в ракитака, върбалака, оркестъра и др. такива хубави места?
За кратко при пускането на вентилацията от всички стари коли с климатик замирисва гадно. Някъде си се задържала вода /конденз/ и зеленясвала. Било нормално. Бъркало се от към купето /вентилацията/ и се почиствало, имало и специални спрейове с много дълги тръбички за целта. Не съм го правил и не знам доколко помага.
Имало и друг филтър - за кондензата във фреона - да го суши, ако не се лъжа. Представлява черен цилиндър, малко по-голям от бобина /от старите/, при мен е монтиран до питата на радиатора отляво пред пътника. Също го дават да се сменя често /заедно с този за въздуха в купето/, въпреки, че ресурсът му бил много повече. Дори и по-съвестните европейци не го сменяли съвсем редовно. Италиянците най-често не го пипали въобще /те често и други работи не пипат въобще по колите си/. Та този филтър ако се скапе /ставало сравн. рядко/ доста бели правел с климатика. Тази пролет мисля и него да сменям - към 40 лв. бил филтъра + още толкова за пълнене на климатика и за труд. Такива ми ти работи...
Някой друг да са му разказвали майстори за такива неща? Интересно ми е дали не са ме засилили в ракитака, върбалака, оркестъра и др. такива хубави места?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
В този филтър( ресивър се казва още) за фреона има едни малки топчета и финна цедка.Тези топченца обират влагата, а цедката боклуците.
По каталози го дават всяка година да се проверява фреона, а на две години да се сменява филтъра.Фреона изчезва през мъркучите и гумените уплътнения на системата(не е като при хладилник навсякъде с медни тръби и заварки)До 100 грама на година е нормално.Стане ли по голяма загубата, значи има пропускане от някъде и трябва да се отстрани иначе само се дават грешни пари.
По каталози го дават всяка година да се проверява фреона, а на две години да се сменява филтъра.Фреона изчезва през мъркучите и гумените уплътнения на системата(не е като при хладилник навсякъде с медни тръби и заварки)До 100 грама на година е нормално.Стане ли по голяма загубата, значи има пропускане от някъде и трябва да се отстрани иначе само се дават грешни пари.
- Bratt
- Drivers wanted
- Мнения: 2443
- Регистриран на: Пон 01 ное 2004 10:37
- Автомобил: MKII
- Двигател: EZhko
- Местоположение: София
bobcho написа:.....По каталози го дават всяка година да се проверява фреона, а на две години да се сменява филтъра....
май ще трябва да ми погледнеш 'ладилника, майсторе
Не съм сменявал никви филтри откакто съм го взел (3 години вече)...
лепиха ми радиатУра, кримпваха ми един маркуч, че пускаше фреон и т'ва е...
та...да не 'земе да се бастиса нещо и летото да ми е жега
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
bratt щом бачка хладилника не се притеснявай.
Тия сервизни интервали ги написах, защото съм ги чел някъде.По големите сервизи ги сменяват, но ....
Остава си личния избор според мен дали да се сменява филтър и фреон.
Нека не забравяме, че цялото удоволствие ще излезне от 150 до 200лв.Зависи от типа фреон и колко е нова колата.
Градски препоръчвам ти като "цъфнат теменужките" да идеш само да ти замерят налягането на фреона да се види ако е избегало нещо.
Тия сервизни интервали ги написах, защото съм ги чел някъде.По големите сервизи ги сменяват, но ....
Остава си личния избор според мен дали да се сменява филтър и фреон.
Нека не забравяме, че цялото удоволствие ще излезне от 150 до 200лв.Зависи от типа фреон и колко е нова колата.
Градски препоръчвам ти като "цъфнат теменужките" да идеш само да ти замерят налягането на фреона да се види ако е избегало нещо.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
При мен - между 1 л /навън/ и 1.5 л /в града/ на 100 км., като май зависи и от това къде съм сипал бенз. Колата е Г 3 1.6 ABU 75 к.с. През лятото на градско само с по-спортно каране прехвърлям 10л/100км. с вкл. климатик. Лошото при нас е, че разстоянията са относително къси - така е разположен града. Колата примерно е седяла на слънце, вътре е над 50 градуса, волана не е за пипане. Палиш, пускаш климатика /дигаш стъклата/ и тъкмо се пооправи температурата - гаси, пристигнахме... Извън града съм най-доволен, че колата е с климатик.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта

