налягане на маслото 0,5bar/800оборота и 2bar/2000. OK?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

налягане на маслото 0,5bar/800оборота и 2bar/2000. OK?

Мнениеот tad » Сря 22 фев 2006 17:40


от известно време ми се активира зумера, когато загрее колата(golf 2 GTi, PB мотор). Случва се около проблемните 2000 оборота, като подам газ се оправя. Ходих на маистор и измерихме тези стоиности:
- 0,5 бара на празен ход(около 800 оборота)
- 2 бара при 2000 оборота
- максимума беше около 3,5 бара над 3000 оборота
замерването го направихме при загрял двигател (около 90 градуса)
също така и лампата на маслото премигва на празен ход(това би трябвало да става ако налягането спадне под 0,3 бара, а то е 0,5 на празен ход).
направо да се побърка човек.
колата е на 250000 км и затова я карам с минерално масло(Мобил 1 15W40) .
Ако някои има опит моля да помогне. И въпроса ми е нормални ли са тези налягания които дава помпата?




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 22 фев 2006 18:07


не не са нормални.. ужасяващо ниски са.
на празен е нормално да държи> 1.5 бар. прави му сметка..
двигател на истински 200 000 ще държи 2 бар.

възможни причини:
-Всмукател на маслената помпа откачен или счупен /абе не му знам името, ама е една труба, и засмуква от дъното на картера/
-Заминала маслена помпа - по-малко вероятно
-износени основни и/или биелни лагери - много вероятно
-износен разпр. вал /чак пък толкоз/
-изключително шибано масло... не е изключено но проблема явно не е почнал от раз... :(

Отваряй картера ако искаш, и виж в кво състояние е маслената помпа..
за лагерите има допуски ама не знам как се гледат и какво...

отправни точки
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%EC%E5%F0

добре дошъл :)

//ей тоз Vastop пак ме издебна по бели гащи

Последна промяна от wili98 на Сря 22 фев 2006 18:14, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 22 фев 2006 18:09


wili98 написа:ся остава да кажеш, че си с 1.3, или 1.1 :(

tad написа:golf 2 GTi, PB мотор


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Сря 22 фев 2006 18:59


благодаря момчета, очертава се яко ръсене на кинти на някои щастлив маистор :). ще влиза в бокса наи скоро време.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 22 фев 2006 19:40


tad написа:благодаря момчета, очертава се яко ръсене на кинти на някои щастлив маистор :). ще влиза в бокса наи скоро време.

Чак пък яко. Комплект биелни лагери Glyco 28 лв, към 20 лв гарнитура и 25лв за 2 часа труд. Ако е помпата обаче става поне 300 лв по-дебело.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 23 фев 2006 0:11


като се сменят биелни лагери, вала не отива ли за шлайф?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 23 фев 2006 0:16


Не е задължително. Мери се и се гледат допуските


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Чет 23 фев 2006 10:41


yossarian ти ме успокои, ако не е помпата де :)

а в каква последователност да започна да оправям?
лагери, датчици помпа?
мисълта ми е да не започна в последователност в която да оправя и здрави неща? надявам се че разбирате какво попитам?


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Пет 24 фев 2006 14:29


а колко трябва да е налягането на маслената помпата?
Някой знае ли?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 25 фев 2006 14:34


На 5,5 клапана трябва да изключи


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Сря 01 мар 2006 11:07


момчета смених маслената помпата и всичко си дойде на мястото, покарах доста време из София и зумера не се включи нито веднъж :). Дори в големите задръствания беше вдигнала 100 градуса и издържа теста. Ще ви напиша стоиностите на налягането на (новата)маслена помпа:
- на празен ход - 1,1 бара
- на 2000 оборота - 3 бара
- високи обороти над 4000 - 4 бара и малко отгоре, може би клапана изключва на 4,5 бара.
(или поне толкова ние измерихме с манометъра :)

това е положението, благодаря на всички и дано и на други да сме помогнали.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 01 мар 2006 11:43


значи си позакърпил работата...
Ама определено вяно не е от помпата агубата на налягане...

Очаквай го ако го узориш на някой дълъг баир, да светне пак :)

при мен стойностите бяха почти идентични..

Я кажи с какво се раздели за маслената помпа?


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Пон 06 мар 2006 10:10


помпата струва 85 лева, казаха ми някво датско менте
оригиналната помпа - 240 лв
FEBI - 170 лв
най - евтината беше някакво китайско менте за 78 лв
и 40 лв труд

ако питате мен всички части са ментета в бг, просто някои са по скъпи :)


tad
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tad » Пет 17 мар 2006 11:15


проблема пак се прояви :(
зумера си свири, лампата на маслото си мига и така
явно проблема не е от маслената помпа, щото е нова.
Като ми замериха налягането след като смениха помпата явно мотора не е бил добре загрял или и аз не знам какво е станало. Сега ходих пак да ми го замерят(96 и нагоре градуса) и налягането е същото както и преди да ми сменят помпата :(. набутване една помпа с 2 думи.

слушаха мотора и казаха че работи перфектно, не се чува тракане, хлопане. и според маисторите дори и да има износен лагер налягането не може да падне толкова много. Опитвам се да изключа основни и биелни лагери, щото като смениха помпата отвориха един биелен лагер и си беше като нов, никакво износване.

не вярвам да е от маслото, щото и преди да го сменя с това с което съм в момента си го правеше проблема.

датчика работи добре, защото около 100 градуса налягането пада под 1.8 бара над 2000 оборота и е нормално да не затвори контактите си и така схемата регистрира проблем и включва зумера.

Някой ако се сеща откъде може да губи толкова налягане на маслото нека пише. благодаря


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 17 мар 2006 22:31


Търсачка - лагери (основни, биелни)
търсачка - междинен вал
Хайде започни с това - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=7923
пак почвам да се правя на човека-търсачка



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта