Бензин Къде и какъв???
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Да се включа и аз с един бърз въпрос - някой правил ли е равносметка, като разход, какво излиза при каране с 95 и със 100 октана бензин? Имам предвид сегашните цени. В момента карам с 95, но преди два месеца карах основно със 100 октанов и ми се струва, че разхода ми беше по-малък. Мисълта ми е, дали не излиза по-евтино (или равно като разход) да се кара с по-добър бензин от 95.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Посвещавам този дълъг пост на ВЕЧНАТА тема за горивата. Нейното безсмъртие е възможно само в нашата мила родина България.
От около година наливам бензин само от OMV. Преди това наливах от Shell, но там ме дразнеха с вечния диалог:
– Добър ден! 95 за десет лева моля.
– Добър ден! А да Ви предложа V-Power?
– Не, не искам. Благодаря! Сложете 95.
– Но разликата е само …. стотинки!
–
– ОК, ОК… 95.
И това се повтаряше при ВСЯКО зареждане, НЕЗАВИСИМО на коя бензиностанция.
Аз принципно съм търпелив. В началото обяснявах, че на дълъг път нямам нищо против, но тук в града на къси разстояния… просто няма смисъл. И така от десетия път започнах да се дразня, а към двадесетия – прекратих взаимоотношенията с Shell.
Но да се върнем към OMV. Както вече споменах, от около една година зареждах САМО И ЕДИНСТВЕНО от OMV, предимно по софийските бензиностанции. В една друга тема описах проблем със запалването при –10°C. Щателната проверка от моя страна на всичко, което може да се провери с наличните ми подръчни средства не показа никакви дефекти. Междувременно при следващото затопляне на времето автомобилът си палеше без проблем. Не се усъмних в горивото, защото втора зима с бензина от OMV не съм имал проблеми.
Продължих да я дебна при различни температури и в очакване на малко свободно време, за да я закарам на диагностика. Никакви проблеми.
Докато една нощ ми се наложи спешно да пътувам от Видин за София. Налях 13 l 95 (естествено от OMV) и потеглих към 0.30 часа. Беше кучешки студ – 15-20°C под нулата. След около 4-5 km усетих как автомобилът постепенно започна да губи мощност, а след още толкова километри започна да прекъсва моментно, което се изразяваше в силно и неприятно придърпване и тресене на двигателя. Спрях и се опитах да диагностицирам (доколкото времето и условията ми позволяваха) проблема, но не установих никакви видими дефеки в работата на горивната и запалителната системи. Времето ме притискаше и продължих към София, като симптомите продължиха да се появяват с различна интензивност и честота по време на целия път. На влизане в София резервоарът беше почти празен и заредих още 10 l бензин 95 отново от бензиностанция на OMV. Какво беше учудването ми, когато само след 3-4 km, малко преди да пристигна в квартала, където живея, проблемът “изчезна” също толкова внезапно, както се беше и появил. И двигателят възвърна предишния си нормален режим на работа, без прекъсване, но с леко повишени обороти на празен ход.
На другия ден след моето пътуване реших да направя един по-обстоен преглед на двигателя. Какво беше учудването ми, когато свалих запалителните свещи. Въпреки че са използвани вече около 10000 km, повърхнините на електродите и керамичния изолатор бяха АБСОЛЮТНО ЧИСТИ, БЕЗ НИКАКЪВ НАГАР. Свещите изглеждаха като нови, сякаш току що извадени от опаковката. При нормална експлоатация на технически изправен двигател с гориво бензин, по електродите трябва да остава отложен тънък слой нагар със светлокафяв цвят. Такива ненормално чисти свещи могат да означават само едно – НАЛИЧИЕ НА ВОДА В ЦИЛИНДРИТЕ. А откъде се е взела тази вода?
Тъй като времето през нощта беше студено с отризателни температури, а пътищата сухи (не съм газил реки), единствения логичен отговор на въпроса по-горе е: от горивото заредено от бензиностанцията на OMV – Видин.
Макар водата да е по-тежка от бензина, при едно недупостимо обемно съотношение с бензина в резервоара на автомобила, в съчетание с лошото състояние на пътищата в Северозападна България (силно клатене на автомобила), съществува реална възможност вода засмукана от горивната помпа да се нагнети в инжекторните дюзи, откъдето под формата на пара да навлезе в горивната камера на цилиндрите.
Въпреки това закарах автомобила за диагностичен преглед на горивната и запалителната системи в оторизиран сервиз на BOSCH, където се потвърди неговото отлично техническо състояние.
За жалост се потвърди и моето подозрение за причините, на които се дължаха проблемите с моя автомобил в продължение на по-малко от месец, а именно – съдържание на вода в бензина значиелно превишаващо допустимите норми.
Между другото вследствие на “почистването от вътре” (благодарение на OMV), оборотите на празен ход се бяха увеличили малко сами и в сервиза ги върнаха с помоща на стробоскопа в нормалните им граници. А двигателят започна да работи изключително тихо и стабилно, с онова познато на всички вас и специфично само за двигателите на VW “мъркане”.
Въпреки “щастливата” развръзка на събитията, познавачите знаят, че при определени обстоятелства наличието на вода в цилиндрите може да се превърне в доволно голям проблем. За моя радост, всичко приключи благополучно.
Вече повече от месец наливам от Лукойл и засега (включително и в последните свирепи студове) не съм имал проблеми. Ако и те се издънят… НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ КЪДЕ ДА ЗАРЕЖДАМ.
От около година наливам бензин само от OMV. Преди това наливах от Shell, но там ме дразнеха с вечния диалог:
– Добър ден! 95 за десет лева моля.
– Добър ден! А да Ви предложа V-Power?
– Не, не искам. Благодаря! Сложете 95.
– Но разликата е само …. стотинки!
–

– ОК, ОК… 95.
И това се повтаряше при ВСЯКО зареждане, НЕЗАВИСИМО на коя бензиностанция.
Аз принципно съм търпелив. В началото обяснявах, че на дълъг път нямам нищо против, но тук в града на къси разстояния… просто няма смисъл. И така от десетия път започнах да се дразня, а към двадесетия – прекратих взаимоотношенията с Shell.
Но да се върнем към OMV. Както вече споменах, от около една година зареждах САМО И ЕДИНСТВЕНО от OMV, предимно по софийските бензиностанции. В една друга тема описах проблем със запалването при –10°C. Щателната проверка от моя страна на всичко, което може да се провери с наличните ми подръчни средства не показа никакви дефекти. Междувременно при следващото затопляне на времето автомобилът си палеше без проблем. Не се усъмних в горивото, защото втора зима с бензина от OMV не съм имал проблеми.
Продължих да я дебна при различни температури и в очакване на малко свободно време, за да я закарам на диагностика. Никакви проблеми.
Докато една нощ ми се наложи спешно да пътувам от Видин за София. Налях 13 l 95 (естествено от OMV) и потеглих към 0.30 часа. Беше кучешки студ – 15-20°C под нулата. След около 4-5 km усетих как автомобилът постепенно започна да губи мощност, а след още толкова километри започна да прекъсва моментно, което се изразяваше в силно и неприятно придърпване и тресене на двигателя. Спрях и се опитах да диагностицирам (доколкото времето и условията ми позволяваха) проблема, но не установих никакви видими дефеки в работата на горивната и запалителната системи. Времето ме притискаше и продължих към София, като симптомите продължиха да се появяват с различна интензивност и честота по време на целия път. На влизане в София резервоарът беше почти празен и заредих още 10 l бензин 95 отново от бензиностанция на OMV. Какво беше учудването ми, когато само след 3-4 km, малко преди да пристигна в квартала, където живея, проблемът “изчезна” също толкова внезапно, както се беше и появил. И двигателят възвърна предишния си нормален режим на работа, без прекъсване, но с леко повишени обороти на празен ход.
На другия ден след моето пътуване реших да направя един по-обстоен преглед на двигателя. Какво беше учудването ми, когато свалих запалителните свещи. Въпреки че са използвани вече около 10000 km, повърхнините на електродите и керамичния изолатор бяха АБСОЛЮТНО ЧИСТИ, БЕЗ НИКАКЪВ НАГАР. Свещите изглеждаха като нови, сякаш току що извадени от опаковката. При нормална експлоатация на технически изправен двигател с гориво бензин, по електродите трябва да остава отложен тънък слой нагар със светлокафяв цвят. Такива ненормално чисти свещи могат да означават само едно – НАЛИЧИЕ НА ВОДА В ЦИЛИНДРИТЕ. А откъде се е взела тази вода?
Тъй като времето през нощта беше студено с отризателни температури, а пътищата сухи (не съм газил реки), единствения логичен отговор на въпроса по-горе е: от горивото заредено от бензиностанцията на OMV – Видин.
Макар водата да е по-тежка от бензина, при едно недупостимо обемно съотношение с бензина в резервоара на автомобила, в съчетание с лошото състояние на пътищата в Северозападна България (силно клатене на автомобила), съществува реална възможност вода засмукана от горивната помпа да се нагнети в инжекторните дюзи, откъдето под формата на пара да навлезе в горивната камера на цилиндрите.
Въпреки това закарах автомобила за диагностичен преглед на горивната и запалителната системи в оторизиран сервиз на BOSCH, където се потвърди неговото отлично техническо състояние.
За жалост се потвърди и моето подозрение за причините, на които се дължаха проблемите с моя автомобил в продължение на по-малко от месец, а именно – съдържание на вода в бензина значиелно превишаващо допустимите норми.
Между другото вследствие на “почистването от вътре” (благодарение на OMV), оборотите на празен ход се бяха увеличили малко сами и в сервиза ги върнаха с помоща на стробоскопа в нормалните им граници. А двигателят започна да работи изключително тихо и стабилно, с онова познато на всички вас и специфично само за двигателите на VW “мъркане”.
Въпреки “щастливата” развръзка на събитията, познавачите знаят, че при определени обстоятелства наличието на вода в цилиндрите може да се превърне в доволно голям проблем. За моя радост, всичко приключи благополучно.
Вече повече от месец наливам от Лукойл и засега (включително и в последните свирепи студове) не съм имал проблеми. Ако и те се издънят… НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ КЪДЕ ДА ЗАРЕЖДАМ.
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
От средата са декември 2005 г.досега карам Пасата/1.8ABS// и Голфа/1.6ABU/с OMV 100 окт.и съм доволен от това гориво.Колите вървят осезаемо по-добре,по-еластични са и малко по-икономични/икономията се усеща само на извърградско/.Разликата в цената не е чак толкова голяма - примерно аз зареждам обикновено през ден-два за по 20 лв. и за тези пари разликата между 95 и 100 окт.е малко под литър,така че според мен си заслужава да се кара със 100 окт.бенц на ОМВ.
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Като си купих колата преди няколко месеца Голф2 1.3i зареждах от ОМВ 95 веднъж дваж. След това реших да видя как е с 92. Оказа се чувствително по-добре(колата ми никога не е прекъсвала просто ускоряваше по-добре), на следващото зареждане обаче бензина беше зле след това пробвах пак 95 и никаква разлика с предишния скапан 92. След това(преди 2 месеца) почнах да зареждам 92 от една бинзиностанцийка с 10 ст под ОМВ и бензина си е съвсем същия.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 21 окт 2006 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Лукоила и тои не струва вече.Две зареждания подред на 95 и колата има чувствителна промяна в динамиката ,ама кам по-лошо!Заредих в ОМВ същия и си се оправи. За съжеление чета че и от тях има оплаквания , досега не е съм имал проблеми с техните горива ,та ако и те се издънят незнам какво ми остава!!! 

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Татко ми цял живот зарежда от Петрол и е доволен.
Аз опитах с Шел,карал съм само с Racing (когато бензина беше над 2 лв,предпочитах да зареждам Racing),после карах с V-Power...От Шел съм най-недоволен,защото от партида до партида имаше голяма разлика във вървежа на колата (беше Форд) и ги заразях съвсем.Започнах да зареждам от ОМВ - от тях като че ли нямам кой знае какви оплаквания,обаче Голфи върви еднакво с най-скъпия и с нормалния 95,така,че изборът ми е 95.Зареждам чат-пат и от Лукойл - доволен съм.В момента карам с 95,предимно от Лукойл,по-рядко от Петрол.Засега нямам оплаквания.
Един-единствен път сложих на Форд-елата А91 и беше толкова зле,че си казах повече да не си правя експерименти....
Аз опитах с Шел,карал съм само с Racing (когато бензина беше над 2 лв,предпочитах да зареждам Racing),после карах с V-Power...От Шел съм най-недоволен,защото от партида до партида имаше голяма разлика във вървежа на колата (беше Форд) и ги заразях съвсем.Започнах да зареждам от ОМВ - от тях като че ли нямам кой знае какви оплаквания,обаче Голфи върви еднакво с най-скъпия и с нормалния 95,така,че изборът ми е 95.Зареждам чат-пат и от Лукойл - доволен съм.В момента карам с 95,предимно от Лукойл,по-рядко от Петрол.Засега нямам оплаквания.
Един-единствен път сложих на Форд-елата А91 и беше толкова зле,че си казах повече да не си правя експерименти....
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 56 госта