Бензин Къде и какъв???

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 21 фев 2006 18:37


Да се включа и аз с един бърз въпрос - някой правил ли е равносметка, като разход, какво излиза при каране с 95 и със 100 октана бензин? Имам предвид сегашните цени. В момента карам с 95, но преди два месеца карах основно със 100 октанов и ми се струва, че разхода ми беше по-малък. Мисълта ми е, дали не излиза по-евтино (или равно като разход) да се кара с по-добър бензин от 95.




Потребителски аватар
DrAgO
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 18 дек 2005 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DrAgO » Вто 21 фев 2006 19:09


То е същото и с 92. Като караш Голфа с 92 (за 3-ка става въпрос) дава по-голям разход от колкото с 95 :wink: Така че си мисля че като го караш с 100 октана ще ти дава по малък разход от колкото с 95 :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 21 фев 2006 19:15


DrAgO написа:...


то е ясно, че разхода ще е по-малък с по-висок октан бензин, но въпроса ми беше, как излиза като разход на 100км в левове с 95 и 100?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Вто 21 фев 2006 21:04


Посвещавам този дълъг пост на ВЕЧНАТА тема за горивата. Нейното безсмъртие е възможно само в нашата мила родина България.

От около година наливам бензин само от OMV. Преди това наливах от Shell, но там ме дразнеха с вечния диалог:
– Добър ден! 95 за десет лева моля.
– Добър ден! А да Ви предложа V-Power?
– Не, не искам. Благодаря! Сложете 95.
– Но разликата е само …. стотинки!
:x
– ОК, ОК… 95.
И това се повтаряше при ВСЯКО зареждане, НЕЗАВИСИМО на коя бензиностанция.
Аз принципно съм търпелив. В началото обяснявах, че на дълъг път нямам нищо против, но тук в града на къси разстояния… просто няма смисъл. И така от десетия път започнах да се дразня, а към двадесетия – прекратих взаимоотношенията с Shell.

Но да се върнем към OMV. Както вече споменах, от около една година зареждах САМО И ЕДИНСТВЕНО от OMV, предимно по софийските бензиностанции. В една друга тема описах проблем със запалването при –10°C. Щателната проверка от моя страна на всичко, което може да се провери с наличните ми подръчни средства не показа никакви дефекти. Междувременно при следващото затопляне на времето автомобилът си палеше без проблем. Не се усъмних в горивото, защото втора зима с бензина от OMV не съм имал проблеми.
Продължих да я дебна при различни температури и в очакване на малко свободно време, за да я закарам на диагностика. Никакви проблеми.
Докато една нощ ми се наложи спешно да пътувам от Видин за София. Налях 13 l 95 (естествено от OMV) и потеглих към 0.30 часа. Беше кучешки студ – 15-20°C под нулата. След около 4-5 km усетих как автомобилът постепенно започна да губи мощност, а след още толкова километри започна да прекъсва моментно, което се изразяваше в силно и неприятно придърпване и тресене на двигателя. Спрях и се опитах да диагностицирам (доколкото времето и условията ми позволяваха) проблема, но не установих никакви видими дефеки в работата на горивната и запалителната системи. Времето ме притискаше и продължих към София, като симптомите продължиха да се появяват с различна интензивност и честота по време на целия път. На влизане в София резервоарът беше почти празен и заредих още 10 l бензин 95 отново от бензиностанция на OMV. Какво беше учудването ми, когато само след 3-4 km, малко преди да пристигна в квартала, където живея, проблемът “изчезна” също толкова внезапно, както се беше и появил. И двигателят възвърна предишния си нормален режим на работа, без прекъсване, но с леко повишени обороти на празен ход.
На другия ден след моето пътуване реших да направя един по-обстоен преглед на двигателя. Какво беше учудването ми, когато свалих запалителните свещи. Въпреки че са използвани вече около 10000 km, повърхнините на електродите и керамичния изолатор бяха АБСОЛЮТНО ЧИСТИ, БЕЗ НИКАКЪВ НАГАР. Свещите изглеждаха като нови, сякаш току що извадени от опаковката. При нормална експлоатация на технически изправен двигател с гориво бензин, по електродите трябва да остава отложен тънък слой нагар със светлокафяв цвят. Такива ненормално чисти свещи могат да означават само едно – НАЛИЧИЕ НА ВОДА В ЦИЛИНДРИТЕ. А откъде се е взела тази вода?
Тъй като времето през нощта беше студено с отризателни температури, а пътищата сухи (не съм газил реки), единствения логичен отговор на въпроса по-горе е: от горивото заредено от бензиностанцията на OMV – Видин.
Макар водата да е по-тежка от бензина, при едно недупостимо обемно съотношение с бензина в резервоара на автомобила, в съчетание с лошото състояние на пътищата в Северозападна България (силно клатене на автомобила), съществува реална възможност вода засмукана от горивната помпа да се нагнети в инжекторните дюзи, откъдето под формата на пара да навлезе в горивната камера на цилиндрите.
Въпреки това закарах автомобила за диагностичен преглед на горивната и запалителната системи в оторизиран сервиз на BOSCH, където се потвърди неговото отлично техническо състояние.
За жалост се потвърди и моето подозрение за причините, на които се дължаха проблемите с моя автомобил в продължение на по-малко от месец, а именно – съдържание на вода в бензина значиелно превишаващо допустимите норми.

Между другото вследствие на “почистването от вътре” (благодарение на OMV), оборотите на празен ход се бяха увеличили малко сами и в сервиза ги върнаха с помоща на стробоскопа в нормалните им граници. А двигателят започна да работи изключително тихо и стабилно, с онова познато на всички вас и специфично само за двигателите на VW “мъркане”.

Въпреки “щастливата” развръзка на събитията, познавачите знаят, че при определени обстоятелства наличието на вода в цилиндрите може да се превърне в доволно голям проблем. За моя радост, всичко приключи благополучно.

Вече повече от месец наливам от Лукойл и засега (включително и в последните свирепи студове) не съм имал проблеми. Ако и те се издънят… НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ КЪДЕ ДА ЗАРЕЖДАМ.


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 21 фев 2006 21:51


А криминалните бензиностанции дето примерно 95 е с 10 ст надоло от лук оил???


koxx
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 08 окт 2005 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот koxx » Чет 23 фев 2006 16:49


Имам познат който е оправител на OMV от него знам 95 октана е от Romania алпин дизел и 100 октана си идва от AUSTRIA.


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Съб 25 фев 2006 12:27


преди зареждах само на Лукойл,но нещо го развалиха и се вече само на Шел,за ОМВ не ми се говори много са зле горките,това че се говори че вкарват горива от Австрия изобщо нее вярно само лъжат та да си привличат клиянтела :lol:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Съб 25 фев 2006 13:36


От средата са декември 2005 г.досега карам Пасата/1.8ABS// и Голфа/1.6ABU/с OMV 100 окт.и съм доволен от това гориво.Колите вървят осезаемо по-добре,по-еластични са и малко по-икономични/икономията се усеща само на извърградско/.Разликата в цената не е чак толкова голяма - примерно аз зареждам обикновено през ден-два за по 20 лв. и за тези пари разликата между 95 и 100 окт.е малко под литър,така че според мен си заслужава да се кара със 100 окт.бенц на ОМВ.


Потребителски аватар
maverick
Мнения: 167
Регистриран на: Нед 26 дек 2004 14:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maverick » Съб 25 фев 2006 13:47


само и единствено ОМВ!!!


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Нед 26 фев 2006 10:20


Като си купих колата преди няколко месеца Голф2 1.3i зареждах от ОМВ 95 веднъж дваж. След това реших да видя как е с 92. Оказа се чувствително по-добре(колата ми никога не е прекъсвала просто ускоряваше по-добре), на следващото зареждане обаче бензина беше зле след това пробвах пак 95 и никаква разлика с предишния скапан 92. След това(преди 2 месеца) почнах да зареждам 92 от една бинзиностанцийка с 10 ст под ОМВ и бензина си е съвсем същия.


No Fun At All
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот No Fun At All » Съб 20 яну 2007 21:23


Лукоила и тои не струва вече.Две зареждания подред на 95 и колата има чувствителна промяна в динамиката ,ама кам по-лошо!Заредих в ОМВ същия и си се оправи. За съжеление чета че и от тях има оплаквания , досега не е съм имал проблеми с техните горива ,та ако и те се издънят незнам какво ми остава!!! :cry:


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Съб 20 яну 2007 21:24


many написа:Чувала съм много добри отзиви за ОМВ :)

и аз, но всичко е много относително. Все пак ОМВ или Шел това е моят избор :D


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 20 яну 2007 21:44


Татко ми цял живот зарежда от Петрол и е доволен.
Аз опитах с Шел,карал съм само с Racing (когато бензина беше над 2 лв,предпочитах да зареждам Racing),после карах с V-Power...От Шел съм най-недоволен,защото от партида до партида имаше голяма разлика във вървежа на колата (беше Форд) и ги заразях съвсем.Започнах да зареждам от ОМВ - от тях като че ли нямам кой знае какви оплаквания,обаче Голфи върви еднакво с най-скъпия и с нормалния 95,така,че изборът ми е 95.Зареждам чат-пат и от Лукойл - доволен съм.В момента карам с 95,предимно от Лукойл,по-рядко от Петрол.Засега нямам оплаквания.
Един-единствен път сложих на Форд-елата А91 и беше толкова зле,че си казах повече да не си правя експерименти....


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Съб 20 яну 2007 22:32


Карам само с 95 на Лука и съм много доволен :wink: Понякога слагам и 98 ама з така или иначи само подгрявам на бенц и минавам на газ така че няма много значение какъв е бенца,но въпреки всичко на Лука е най-добър :wink:


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Съб 20 яну 2007 22:40


мойта кола сам я научил само на ОМВ и кто и сипа друго се мръщти нещо,вече 2 месеца карам само с ОМВ и съм много доволен от към разход и вървене



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта