Здравейте колеги!
Когато един климатик за кола, няма фреон повече от 2 години може ли по някакъв начин да се повреди !
Случката е следната преди 2-3 години мой роднина си купи кола с климатик - спука му се маркуча по който минава фреона и не го е оправял така е вече към 2-3 години. Сега е решил да сменя маркуча и се чудим дали няма да излезне някой друг проблем!
Някой колега имал ли е подобна ситуация или ако не е имал знае ли някой дали ще има някакви последствия?
Поздрави!!!
Въпрос за климатик
- GARTNER
- Мнения: 1980
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cофия/Оряхово
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
Когато отиде при някой майстор да го накара да му провери системата за херметичност и ще се разбере дали има друг проблем.Дано не е правил опити да пуска климатика без фреон защото има клапани за налягането ако е избил някой от тях да се приготви за нов компресор.На мене ми се прецака перката на климатроника и аз си пусках климатроника клапана е избил и компресора на салата после нов компресор пълнене и олекнах с 600 лв.Успех дано се размине само с пълнене на фреон и смяна на маркуча.
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: Въпрос за климатик
тц тц тц лошото е че все той се прави на разбирач и не веднъж е пускал копчетата за включване!! 

- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за климатик
velevtr написа:Без налягане в системата компресора не може да тръгне.
Именнно, няма кво да му стане - нататък аз бих практикувал така - отивам и ми го пълнят с азот, карам 2 седмици, БЕЗ ДА пускам климатика, после отивам и мерят налягането, след което, АКО всичко е наред - се пълни с фреон и масло.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за климатик
GARTNER написа:Когато отиде при някой майстор да го накара да му провери системата за херметичност и ще се разбере дали има друг проблем.Дано не е правил опити да пуска климатика без фреон защото има клапани за налягането ако е избил някои от тях да се приготви за нов компресор.На мене ми се прецака перката на климатроника и аз си пусках климатроника клапана е избил и компресора на салата после нов компресор пълнене и олекнах с 600 лв.Успех дано се размине само с пълнене на фреон и смяна на маркуча.
Вай вай това на 5та ли?
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за климатик
Дано и като говориш с някого по въпроса да не казваш фрИон че голям смях ще падне 

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
Ако системата наистина е била 2 години нехерметизирана смятай го компресора за бегал.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
Andonov написа:Ако системата наистина е била 2 години нехерметизирана смятай го компресора за бегал.
Вала е корозирал и напълване с фреон и завъртване на компресора уплътнението се шлайфа и фреона бяга. Не се знае и лагерите в какво състояние ще са.
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за климатик
незнам защо пишете като неразбирате!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
колега смени си маркуча вкарайте фреон и пробвайте нищо не е сигурно преди да се пробва!
моят климатик като беше със спукан кондензатор и не се знае колко е стоял в Италия аз тук го направих след една година да не би да си е заминал компресора като си работи без проблем!
има и един филтър дехидратор който е желателно да се смени!
успех в ремонта!
колега смени си маркуча вкарайте фреон и пробвайте нищо не е сигурно преди да се пробва!
моят климатик като беше със спукан кондензатор и не се знае колко е стоял в Италия аз тук го направих след една година да не би да си е заминал компресора като си работи без проблем!
има и един филтър дехидратор който е желателно да се смени!
успех в ремонта!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
titi28 написа:незнам защо пишете като неразбирате!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
колега смени си маркуча вкарайте фреон и пробвайте нищо не е сигурно преди да се пробва!
моят климатик като беше със спукан кондензатор и не се знае колко е стоял в Италия аз тук го направих след една година да не би да си е заминал компресора като си работи без проблем!
има и един филтър дехидратор който е желателно да се смени!
успех в ремонта!
Kато ти е спукан маркуча де е 'фреона"? Да не би вътре да е вакуум или при твоя случай специалено да има вакуум?А особено пък със спукан кондензатор/ радиатора на климатика/ .Влиза влажен въздух и започва т.н. корозия .1 въпрос а сега на колко време допълваш фреона?? На този филър е и пресоста - има фреон - вкл. компресора, няма фреон не се вкл.Това, че не се е вкл. компресора не е гаранция , че няма да има ремонт. Познавам хора поради горната причина да си пълнят на 6-8 месеца системата.
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за климатик
Ако не знаеш колега климатика на колата не е като домашния климатик! Разликата е в това че домашния климатик е напълно херметична система и всичко в него е от метални компоненти! При автоклиматиците системата е полухерметична защото имаш гъвкави маркучи, има уплътнение на вала на компресора, така че с времето тези нашите стари коли е нормално на 2 години да се презареждат! Що се отнася до моя климатик, той в момента не работи защото трябва да сменя и вътрешното радиаторче, а там където казваш че изпуска фреон си в грешка защото съм си вкарал оцветител и е проверена цялата система!
И другото което не съм казал че климатика на колегата ще тръгне! Написах да се смени маркуча да се вкара малко фреон и да се пробва компресора!
И другото което не съм казал че климатика на колегата ще тръгне! Написах да се смени маркуча да се вкара малко фреон и да се пробва компресора!
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: Въпрос за климатик
titi28 написа:Ако не знаеш колега климатика на колата не е като домашния климатик! Разликата е в това че домашния климатик е напълно херметична система и всичко в него е от метални компоненти! При автоклиматиците системата е полухерметична защото имаш гъвкави маркучи, има уплътнение на вала на компресора, така че с времето тези нашите стари коли е нормално на 2 години да се презареждат! Що се отнася до моя климатик, той в момента не работи защото трябва да сменя и вътрешното радиаторче, а там където казваш че изпуска фреон си в грешка защото съм си вкарал оцветител и е проверена цялата система!
И другото което не съм казал че климатика на колегата ще тръгне! Написах да се смени маркуча да се вкара малко фреон и да се пробва компресора!
Мерси на всички за отговора ще послушам съвета на колегата пък дано да няма проблем

Още веднъж БЛАГОДАРЯ на всички !
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
В допълнение на всичко колеги искам само да кажа, че за да е спукан маркуча значи нещо друго не работи.При мене се случи на два пъти и се отказах да го правя.По принцип автоклиматиците имат нещо като пресостат (поне аз така го знам) или датчик за налягането, който казва дали да работи или не самия климатик.Не помня колко беше минималното налягане на фреона но мисля че максималното е 20 бара,т.е. ако да речем е под 1 и над 20 бара няма да работи.
При мен се случи следното: Кабела захранващ релетата за включване на перката беше надаван и връзката не беше сигурна.В следствие на което вдига много високо налягане и избива от най слабото място.В моя случай веднъж осево уплатнение, веднъж маркуч.
В момента съм със спукан маркуч, и много се чудя дали да го оправям.
Що се отнася до въпроса ти в началото.Според мен отговора е: След ремонт климатика ще работи, но трябва да се провери всичко по него.
Проблем ще съществува ако системата е разхермитизирана напълно,т.е. е разкачен маркуча.
При мен се случи следното: Кабела захранващ релетата за включване на перката беше надаван и връзката не беше сигурна.В следствие на което вдига много високо налягане и избива от най слабото място.В моя случай веднъж осево уплатнение, веднъж маркуч.
В момента съм със спукан маркуч, и много се чудя дали да го оправям.
Що се отнася до въпроса ти в началото.Според мен отговора е: След ремонт климатика ще работи, но трябва да се провери всичко по него.
Проблем ще съществува ако системата е разхермитизирана напълно,т.е. е разкачен маркуча.
- GARTNER
- Мнения: 1980
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cофия/Оряхово
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
kimif2008 написа:GARTNER написа:Когато отиде при някой майстор да го накара да му провери системата за херметичност и ще се разбере дали има друг проблем.Дано не е правил опити да пуска климатика без фреон защото има клапани за налягането ако е избил някои от тях да се приготви за нов компресор.На мене ми се прецака перката на климатроника и аз си пусках климатроника клапана е избил и компресора на салата после нов компресор пълнене и олекнах с 600 лв.Успех дано се размине само с пълнене на фреон и смяна на маркуча.
Вай вай това на 5та ли?
Не на четворката

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта