Въпрос за износване на грайфер на гума
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Въпрос за износване на грайфер на гума
Здравейте. Интересува ме приблизително за колко хиляди км. се сваля един милиметър от грайфера на чисто нова гума? Доколкото знам грайфера на повечето модели нови гуми е около 8мм. Говорим за летни гуми при нормално шофиране. Знам, че зависи от марката и модела на гумата, дали са предни или задни, дали е 4Х4 и т.н., но приблизително. Питам, защото все по-често виждам да се продават гуми втора употреба на по една година, карани 5-10 хиляди километра с 5-6 мм. грайфер. Според моите наблюдения 1мм. се сваля за около 10к.
- mitakathvp
- Мнения: 866
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Впечатленията ти са правилни!1-1,2мм но зависи от 100 000 константи! 

Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Стандарт за качество на гумите – UTQG
Стандартът UTQG се използва за определяне на качеството на гумите. Разработен от Министерството на транспорта на САЩ (DOT) и влиза в сила през април 1979. Показателите в този стандарт са износване на протектора, сцепление (на мокро) и температура и се отнасят само до гуми за леки автомобили със диаметър на джантата над 13 цола като не включват зимни гуми и гуми за лекотоварни автомобили.
Важно е да се знае, че тестовете за оценяване на гумата не се провеждат от Министерството на транспорта, а от самите производители или от специално ангажирана независима компания. Когато оценката е определена, тя се изписва на страничните стени на гумата и на самия етикет.
Износване на протектора
Оценката е базирана върху тест, проведен при реални пътни условия като гумата се тества заедно със стандартизирана контролна гума. Автомобилът, върху който са монтирани гумите прави няколко обиколки от по 400 мили, докато навърти 7200 мили (11 520 км) като на всеки 800 мили (1287 км) се прави проверка на налягането и дълбочината на протектора, въртене на гумите и центровка. Стойностите за износване на тестваната и стандартнта гума се отчитат по време и при приключване на теста. След това се изчислява очакваната издръжливост на гумата като се използва индекс 100 %, който отговаря на 30 000 мили (48 279 км), оттук оценка 100 е стандартна.
Например, оценка 150 означава, че животът на протектора е 50 % по-дълъг от стандартните 30 000 мили, т.е. 45 000 мили (72 400 км).
Сцепление
Тестът се провежда върху мокра асфалтова или бетонна настилка и не включва оценка на спиране и завиване на сухо и мокро или устойчивост към аквапланинг при висока скорост. Ремаркето, върху което са монтирани гумите се дърпа от камион при постоянна скорост от 65 км/ч върху мокър терен. Сензорите на оста на ремаркето отчитат коефициента на триене след натискане на спирачките. През 1997 беше представена нова оценка за сцепление „АА” за гуми с най-добри показатели по този критерий, т.е над 0,54 g на асфалт и 0,41 g на бетон.
Другите са:
"А" – означава, че гумата има коефициент на сцепление над 0,47 g на асфалт и 0,35 g на бетон;
"В" – над 0,38 g на асфалт и 0,26 g на бетон;
"С" – по-малко от 0,38 g на асфалт и 0,26 g на бетон.
copy-paste ...от тук
http://www.avtogumi.com/bg/liubopitno/utqg.php
Стандартът UTQG се използва за определяне на качеството на гумите. Разработен от Министерството на транспорта на САЩ (DOT) и влиза в сила през април 1979. Показателите в този стандарт са износване на протектора, сцепление (на мокро) и температура и се отнасят само до гуми за леки автомобили със диаметър на джантата над 13 цола като не включват зимни гуми и гуми за лекотоварни автомобили.
Важно е да се знае, че тестовете за оценяване на гумата не се провеждат от Министерството на транспорта, а от самите производители или от специално ангажирана независима компания. Когато оценката е определена, тя се изписва на страничните стени на гумата и на самия етикет.
Износване на протектора
Оценката е базирана върху тест, проведен при реални пътни условия като гумата се тества заедно със стандартизирана контролна гума. Автомобилът, върху който са монтирани гумите прави няколко обиколки от по 400 мили, докато навърти 7200 мили (11 520 км) като на всеки 800 мили (1287 км) се прави проверка на налягането и дълбочината на протектора, въртене на гумите и центровка. Стойностите за износване на тестваната и стандартнта гума се отчитат по време и при приключване на теста. След това се изчислява очакваната издръжливост на гумата като се използва индекс 100 %, който отговаря на 30 000 мили (48 279 км), оттук оценка 100 е стандартна.
Например, оценка 150 означава, че животът на протектора е 50 % по-дълъг от стандартните 30 000 мили, т.е. 45 000 мили (72 400 км).
Сцепление
Тестът се провежда върху мокра асфалтова или бетонна настилка и не включва оценка на спиране и завиване на сухо и мокро или устойчивост към аквапланинг при висока скорост. Ремаркето, върху което са монтирани гумите се дърпа от камион при постоянна скорост от 65 км/ч върху мокър терен. Сензорите на оста на ремаркето отчитат коефициента на триене след натискане на спирачките. През 1997 беше представена нова оценка за сцепление „АА” за гуми с най-добри показатели по този критерий, т.е над 0,54 g на асфалт и 0,41 g на бетон.
Другите са:
"А" – означава, че гумата има коефициент на сцепление над 0,47 g на асфалт и 0,35 g на бетон;
"В" – над 0,38 g на асфалт и 0,26 g на бетон;
"С" – по-малко от 0,38 g на асфалт и 0,26 g на бетон.
copy-paste ...от тук

Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
стандарти-мандарти, истината е че гумите под 100лв парчето се износват по-бързо от качествените, а и не всички имат еднаква дълбочина на грайфера като нови. колега и на мен ми писна да ми пробутват гуми с 5мм грайфер за 150-160лв и всеки сезон да ги сменям, затова си взех нови. за летни става въпрос, ако имаш възможност не се чуди.
Последна промяна от paagrio на Сря 04 фев 2009 19:24, променено общо 1 път.
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Аз доколкото съм в течение, летни нови гуми са със 7мм грайфер, зимните са с 8мм грайфер (има и изключения, но те са малко).
Според мен няма логика една по-евтина гума да се износва по-бързо, защото се предполага, че в нея има повече "пластмаса" която значително удължава пробега, но за сметка на сцеплението. В този ред на мисли казвам, че една високо скоросттна гума с индекс W - примерно, се износва значително по-бързо понеже е направена от повече "каучук", но пък осигурява максимално сцепление, тъй като се предполага, че ще се използва на спортни автомобили, съчетано със спортно каране.
Гуми с 5мм грайфер нови не се предлагат, най-вероятно говорим за втора употреба и най-вероятно говорим 150лв. за четири броя. Въпреки че са втора употреба, зависи и какъв е размера на гумата, това определя цената. Примерно един масово разпространен размер като 205/55/16 с 5 ~ 6мм грайфер, струва по 50лв. пърчето - максимум. Говоря за гуми от рода на Мишлен, Гудиър, Бриджстон - зимни в перфектно състояние с 2 ~ 4 годишен DOT.
Според мен няма логика една по-евтина гума да се износва по-бързо, защото се предполага, че в нея има повече "пластмаса" която значително удължава пробега, но за сметка на сцеплението. В този ред на мисли казвам, че една високо скоросттна гума с индекс W - примерно, се износва значително по-бързо понеже е направена от повече "каучук", но пък осигурява максимално сцепление, тъй като се предполага, че ще се използва на спортни автомобили, съчетано със спортно каране.
Гуми с 5мм грайфер нови не се предлагат, най-вероятно говорим за втора употреба и най-вероятно говорим 150лв. за четири броя. Въпреки че са втора употреба, зависи и какъв е размера на гумата, това определя цената. Примерно един масово разпространен размер като 205/55/16 с 5 ~ 6мм грайфер, струва по 50лв. пърчето - максимум. Говоря за гуми от рода на Мишлен, Гудиър, Бриджстон - зимни в перфектно състояние с 2 ~ 4 годишен DOT.
- mitakathvp
- Мнения: 866
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
morfei1 написа:Аз доколкото съм в течение, летни нови гуми са със 7мм грайфер, зимните са с 8мм грайфер (има и изключения, но те са малко).
Според мен няма логика една по-евтина гума да се износва по-бързо, защото се предполага, че в нея има повече "пластмаса" която значително удължава пробега, но за сметка на сцеплението. В този ред на мисли казвам, че една високо скоросттна гума с индекс W - примерно, се износва значително по-бързо понеже е направена от повече "каучук", но пък осигурява максимално сцепление, тъй като се предполага, че ще се използва на спортни автомобили, съчетано със спортно каране.
Гуми с 5мм грайфер нови не се предлагат, най-вероятно говорим за втора употреба и най-вероятно говорим 150лв. за четири броя. Въпреки че са втора употреба, зависи и какъв е размера на гумата, това определя цената. Примерно един масово разпространен размер като 205/55/16 с 5 ~ 6мм грайфер, струва по 50лв. пърчето - максимум. Говоря за гуми от рода на Мишлен, Гудиър, Бриджстон - зимни в перфектно състояние с 2 ~ 4 годишен DOT.
Лъжеш се колега,по качествените гуми имат по голям пробег

Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
morfei1 написа:Според мен няма логика една по-евтина гума да се износва по-бързо, защото се предполага, че в нея има повече "пластмаса" която значително удължава пробега, но за сметка на сцеплението. В този ред на мисли казвам, че една високо скоросттна гума с индекс W - примерно, се износва значително по-бързо понеже е направена от повече "каучук", но пък осигурява максимално сцепление, тъй като се предполага, че ще се използва на спортни автомобили, съчетано със спортно каране.
пич в тия работи не важи логиката а практиката

- mitakathvp
- Мнения: 866
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
paagrio написа:morfei1 написа:Според мен няма логика една по-евтина гума да се износва по-бързо, защото се предполага, че в нея има повече "пластмаса" която значително удължава пробега, но за сметка на сцеплението. В този ред на мисли казвам, че една високо скоросттна гума с индекс W - примерно, се износва значително по-бързо понеже е направена от повече "каучук", но пък осигурява максимално сцепление, тъй като се предполага, че ще се използва на спортни автомобили, съчетано със спортно каране.
пич в тия работи не важи логиката а практиката
Че аз да не съм карал с едни гуми само колега

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Не може да се каже със сигурност. Прекалено много са факторите, които определят износването - от качество на каучука, през вид шарка на протектор, натоварване на гумата, атмосферни условия, средна скорост, пътна настилка, начин на управление ... Просто едни гуми се износват по-бързо, други по-бавно при еднакви други условия. В тестовете се нарича устойчивост на износване и много различен при различните производители и модели. Имам спомен, че като много издръжливи на износване бяха определени някои модели на Малоя, а пък като по-лесно износващи се - някои модели на Дънлоп. Но това не означава, че едните са по-добри или по-лоши.
- Дашо
- Пернишки бек
- Мнения: 6104
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
То всичко е относително, защото ако въпросните гуми попаднат при някой рацер-душманин дето да тръгва всеки път с пилежи и да кара по по-агресивна (лоша) пътна настилка, ще има разлика от някой който си пази колата (респективно и гумите). 

- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
В този ред на мисли да попитам проблем ли е да се сложат гуми отзад които са с 3мм. грайфер и да се карат около 8-9к.? Гледам, че маркера е на 2мм.,т.е. има около 1мм. живот. Имам две такива (Мишелин Пилот Екзалто) и се чудя дали изкарам лятото с тях или да ги хвърлям 

- Дашо
- Пернишки бек
- Мнения: 6104
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Каспър написа:В този ред на мисли да попитам проблем ли е да се сложат гуми отзад които са с 3мм. грайфер и да се карат около 8-9к.? Гледам, че маркера е на 2мм.,т.е. има около 1мм. живот. Имам две такива (Мишелин Пилот Екзалто) и се чудя дали изкарам лятото с тях или да ги хвърлям
колега да имаш предвид че задницата ти може да стане малко по-"неспокойна".Аз миналото лято цялото,изкарах с едни Йокохама дето имаха около милиметър, милиметър и половина грайфер.Беше си приключение като се караше приз локви и като влизах по-бързо в завои.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Вече свикнах с нестабилната задница (все пак и амортисьорите ми са за смяна
) и внимавам в завой. Мисля, че едно лято ще изкарат тези гуми. Нямат други забележи и са на 4 години.

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Колега, съвсем сериозно, без да се обиждаш - ако нямаш пари за задни амортесьори и горе-долу читави гуми, не си рискувай живота! 3 мм грайфер, дори за задна гума, дори само за едно лято, е супер рисковано.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Въпрос за износване на грайфер на гума
Добри, е абсолютно прав.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта