Здравейте регистрирах се специално да напиша и аз мнението си. Имам такава мазда 1.8 (1840сс) малко повече от половин година (16000км).
Тъй като търсех модела с всички екстри и държах да е 1998ма ми отне година докато го намеря но имаше защо и изобщо не съжалявам!
Нямам лични впечатления от 2.0 мотора но това което се говори из форума е, че рядко се намира такава с читав мотор. Впечатленията ми от моя двигател са повече от добри. Колата има адска пъргавина но е една идея по високо-оборотна от Голф. След достигане на максималния въртящ момент на 4000об направо залепя. Наскоро имах възможност да карам 1.5 88 коня мотора мога да споделя че разликата във ускорението е значителна. За сравнение имам познат с Голф 2 1.8 90 коня и според мен голфа дърпа повече от мазда 1.5 88 коня. Като слаби места това което съм забелязал са предните спирачки - сравнително бързо износва накладки (освен ако аз не съм купил някви ментаци). Друго което трябва да се наблюдава е теч от о-пръстен на делко. Относно цените на частите ще ви напиша какво съм купувал а вие си правете сравнение:
Накладки предни 38лв, задни 40лв
Кабели за свещи (БОШ 80лв, Японски Нипартс 100лв)
Филтри за сходни цени.
Като я купих за смяна на ангренаж и масло + работа платих всичко 160лв. (ремък Гейтс, Масло Кастрол 10-40)
Преди това карах Опел Астра и се бях наплашил, че с маздата ще увисна със "скъпи" части но не е така. Просто за масови коли като Опели и Волксвагени се намират какви ли не части правени неясно в кой гараж а оригиналните са си скъпи. Просто за японски коли няма толкова странни турски и т.н. изпълнения затова са по скъпи частите.
За разхода на гориво - колата я оборудвах с Газов инжекцион Фобос още първата седмица и на газ гори 8,5-9 извънградско (100-120 скорост). На бензин гори около 7.5 със същата скорост. Веднъж я пържих по магистралата Сф - Пловдив като не е падала под 160 и даде 10 и малко газ. Максимална скорост на газ пак на равно по магистралата ~203 km/h. Колата върви медено и е пъргава до към 180. На пръв поглед изглежда ниска но изобщо не е така. Със астрата съм стъргал на места където маздата си минава без проблем. Ниска е на усет защото таква е седалката и вътре почи лежиш. Иска се малко свикване защото така виждаш по различен начин пътя. Недостатък е ограничената видимост назад и да ви кажа още ми е на тръни като паркирам назад. Возията не е толкова твърда колкото се говори. Със 185 65 14 си вози доста добре (определено мн по добре от Голф 2ката за който ви говорих). Другия заводски размер е 195 55 15 като купя лети джанти ще видя колко повече ще друса.
Ако има нещо което съм пропуснал - питайте
