Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
be_bo
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 23:38
Автомобил: SEAT ALHAMBRA
Двигател: ATM
Местоположение: РАЗЛОГ
Контакти:

Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот be_bo » Сря 11 фев 2009 0:04


Здравейте колеги ще се копувам пасат 1992-3 или 1994-5-6 г. но да е с климатроник или климатик дайте съвет кой е по добър и какъв е случая с климатика и климатроника ( кое от двете е читаво и като си избирам колата кво да гледам за климата) Благодаря ви предварително




Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот ABSOLUT » Сря 11 фев 2009 10:12


Вземи си с климатик.
По-лесно за подръжка, по-евтини компоненти и по-малко електроника.
Всичките клапи на парното, които на обикновения климатик се управляват с врътките с жило, същите при климатроника се управляват от електрически моторчета. Сам можеш да се сетиш, че на една кола на минимум 13 години има вероятност да се повреди скоро. А за да се ремонтира се разглобява цялото табло + средна конзола, а и самите елементи вътре не са евтини, има и много повече датчици в климатроника.
А за да разбереш дали работи климатроника като купуваш колата, трябва да отидеш в леко по-топъл ден и да го включиш, така ще го видиш дали работи. Може и да огледаш компресора и маркучите на климатика дали не са омаслени някъде по връзките, да не изпускат от там. Успех колега


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот L&R » Сря 11 фев 2009 10:15


И аз съм на мнение , че за дърто трябва климатик :bishop


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Пет 13 фев 2009 0:48


Аз съм с климатроник на В3 - безкрайно съм доволен.След един хубав ремонт на клапите,посмазване на някоя и друга сглобка на клапите и ремонт на вакуумите работи перфектно.Климатроника има своитв вече изброени от колегите недостатъци,но пък е по-комфортен....друго си е да си нагласиш някакви градуси и независимо какво става около теб в купето да си тези градуси....много е удобно при дълъг път.Разликата между климатика и троника е само в управлението на клапите,броя на клапите (климатроника има с една повече от климатика и обикновенното парно) и комфорта.
Ако ще е климатроник трябва да го вземеш работещ и изправен и оригинален а не насаждан...или дори да е насаждан да е оригиналния а не някакъв си друг.Иначе ще имаш много проблеми след това.
Общо взето иначе радиатори,компресори и т.н. всичко е идентично.
Успех!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот myrshavija » Пет 13 фев 2009 6:37


ABSOLUT написа:... при климатроника се управляват от електрически моторчета...

Не е вярно. Клапите с ел. управление са две, мисля. Останалите са с вакуум - поне 4 бр. На Б3 със сигурност, предполагам и на Б4.
Не, че вакуумните не могат да се прецакат, но така тръгват слуховете и после обяснявай, че нямаш сестра ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Пет 13 фев 2009 8:50


Вакуумна е клапата за външна/вътрешна циркулация.Също е вакуумна клапата,която определя на къде да духа въздуха - крака,предно стъкло или централен отвор...сумарно в това упражненине участват мисля,че общо 2 клапи (една отваря-затваря централния отвор и една мести крака/стъкло).За повече вакуумни не се сещам - може и да има.
Електрически са две - едната определя топло/студено а другата не помня за какво беше ;) ...управляват се от стъпкови моторчета,които ги местят прецизно с необходимата стъпка.
Вакуумните се управляват елементарно - тръгва един вакуум от всмукателния колектор на двигателя и заминава вътре в един вакуум разпределител (ел.магнитни клапани,които пренасочват вакуума към съответната клапа) и при подаден импулс на съответния клапан вакуума задвижва клапата.Практически се чупят две неща -> самата вакуумклапа се спуква и започва да изпуска или управлението на въпросния блок с клапани (самия той рядко дефектира по принцип).За стъпковите мототрчета - ако клапите не заяждат с тях няма особен проблем....ако видят зор може да се счупят пластмаските,които го свързват с клапата или изгаря самото то - и в двата случая неприятно изпълнение.
Иначе климатика също дава бъгове - може да се отчупи крепеж на жило,може да се прецака връткаа,която го върти (да се откачи жилото от нея и тем подобни глупости заради остаряването на пластмасата)...ама по-рядко.
Иначе за климатрониците има части - продават се 2-ра ръка и клапи и мотори и всичко,което може да ти потрябва ;)
Проблем с климатроника е осветлението не дисплея,вътре в колата,който ти показва информацията - състои се от две крушки по 6V,свързани последователно една на друга с лупи за да светят концентрирано в световода....оригинални се продават ама струват маса пари а неоригинални не вършат работа.Решава се срещу може би няма 2лв - бял светодиод от запалка (може да се намери и под левче) и един резистор за да ограничава тока, през резистора - става идеално.
Другия му проблем е реле номер 106 - то управлява вентлиатора на парното - често дефектира заради спукани спойки понеже вътре е с мозък - презапояваш го още като купиш колата и го забравяш за няколко години.
Успех!


Mercader
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,VW passat,92,1.8mi,ABS

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот Mercader » Сря 30 сеп 2009 19:41


а знае ли някой от къде точно взима вакуум за клапите ,става въпрос за климатроник на Б3,1.8 моно


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Сря 30 сеп 2009 20:27


Mercader написа:а знае ли някой от къде точно взима вакуум за клапите ,става въпрос за климатроник на Б3,1.8 моно

Вакуума се взима от всмукателния колектор - зелена тръбичка.Оттам тя отива до зад акомулатора,където има тройник.Оттам тръгват два вакуума - единия заминава в резервоара за вакуум,който се намира под кората при лявата гума а другия (бяля тръбичка) се връща и влиза в купето точно между двтата маркуча за охл.течност за към вътрешното радиаторче за парното.Съответно отвътре оттам тръгва маркуч,който минава през половината табло и достига клапаните (малка червена кутиика,която управлява вакуум клапите).
И..това е!


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот kristianatanasov » Сря 30 сеп 2009 22:03


Климатик-гласувам с 2 ръце!!!Много заблудени да не кажа невежи си казват така:с климатроника си глася каквато температура си искам...а климатика знае само едно-фризер......Да ама който има мозък ще се сети че и с климатик можеш да контролираш температурата!!!Как?-ами като пуснеш климатика,с врътката за топъл и студен въздух си правиш температурата ;)сега чаткате ли идеята-студено от климатика,топло от парното и вече си правиш каквато искаш температура.... ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Сря 30 сеп 2009 22:15


Да,така е наистина :) Обаче...когато се променят условията навън климатроника компенсира тази промяна и вътре климата си остава същия.Пробайте приметрно лятно време минаване през няой закътан проход - долу е яко жега и не се трае...вътре в колата е примерно 22 градуса.После се качвате на върха и там навън е към 20-тина градуса....вътре отново е 22 :) Има си и предимства и недостатъци.
Предимствата са безспорно по-високия комфорт,недостатък е,че започне ли да се троши става страшно (една вакуум клапа чисто нова струва 380лв,един мотор-позиционер (електрически) струва около 300лв и т.н.).Части 2-ра употреба се намират ама рядко са читави...това му е сериозния недостатък.
Иначе климатика може да духа и топло и студено,както и климатроника...просто трябва сам да си гласиш скоростта на вентилатора и температурата,която да вее.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот dj_tuhla » Сря 30 сеп 2009 23:10


Не знам кой е заблуден, но след 2 години и половина с климатроник кола с климатик няма да си взема каквото ще да става. Колкото и да гласиш от врътките е несравнимо просто, щото то освен температура на струята управлява ПЛАВНО и силата и посоката на духане, а не 4 степени на вентилатора и това е. Карал съм и са ме возили и с климатик, та от опит говоря. Да не говорим че климатроника си действа и зимата и кефа продължава с пълна сила през цялата година - гласиш си градусите и забравяш. И освен това се сеща да си завърти фреона и зимата, силно намалявайки предпоставките за течове и изненади следващото лято.
А по-честите ремонти са в коша според мен (по климатичната част) и там разлика няма, а там 100% ще има за ремонт на толкова стар автомобил. Аз лично съм налял по климатичната част към 500лв, а за вътре по управлението под 100, и кво правим при това положение? Освен да си припомним за "гроздето е кисело", друго не се сещам.

+ като гледаш Б3/4/5 с климатроник (задължително оригинален), задържаш топло+офф (или топло+екон на Б4+) и гледаш за грешки, ако покаже 4444(няма грешки) взимаш смело, ако има, проверяваш какви точно и колко би струвало и си правиш сметката, не е толкова страшно колкото го изкарват някой. Иска си поддръжка като всичко останало, ама вашето е все едно да искаме само кола с барабани и без АБС щото датчиците и дисковете са скъпи...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Чет 01 окт 2009 9:52


dj_tuhla написа:Не знам кой е заблуден, но след 2 години и половина с климатроник кола с климатик няма да си взема каквото ще да става. Колкото и да гласиш от врътките е несравнимо просто, щото то освен температура на струята управлява ПЛАВНО и силата и посоката на духане, а не 4 степени на вентилатора и това е. Карал съм и са ме возили и с климатик, та от опит говоря. Да не говорим че климатроника си действа и зимата и кефа продължава с пълна сила през цялата година - гласиш си градусите и забравяш. И освен това се сеща да си завърти фреона и зимата, силно намалявайки предпоставките за течове и изненади следващото лято.
А по-честите ремонти са в коша според мен (по климатичната част) и там разлика няма, а там 100% ще има за ремонт на толкова стар автомобил. Аз лично съм налял по климатичната част към 500лв, а за вътре по управлението под 100, и кво правим при това положение? Освен да си припомним за "гроздето е кисело", друго не се сещам.

+ като гледаш Б3/4/5 с климатроник (задължително оригинален), задържаш топло+офф (или топло+екон на Б4+) и гледаш за грешки, ако покаже 4444(няма грешки) взимаш смело, ако има, проверяваш какви точно и колко би струвало и си правиш сметката, не е толкова страшно колкото го изкарват някой. Иска си поддръжка като всичко останало, ама вашето е все едно да искаме само кола с барабани и без АБС щото датчиците и дисковете са скъпи...

Евала..един човек дето да мисли като мен.
Мога само да добавя и аз,че откакто си взех кола с климатроник не искам и да виждам климатик в моя кола.
Отпред наистина всичко е еднакво и на климатика и на климатроника.Контролера,който е "многото електроника" дава най-чест дефект едни транзистори,които управляват релетата за перки и т.н....те струва стотинки по магазините за електронни компоненти.Другите неща са както и при климатика - релета окисляват и горят...такива неща.
Като ел.мотори по климатроника аз лично не съм имал яодве..колата е вече на 17 години.С вакуум клапите съм имал и все още имам един проблем и той е с клапата заътрешна циркулация - проверих я колко струва - главозамайваща сума.Обаче 2-ра употреба не е толкова сложно да се намери здрава за не повече от 20-30лв...смяната и е ужасна.
Обаче пък нея я има и климатика така че това не се брои като дефект само на климатроника :lol:


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zdrash » Чет 01 окт 2009 9:52


на климатика - врътката за посоката на струята
може да слага на средно плоложение -
примерно да духа на джама и краката едновременно.
климатроника като гледам няма тази възможност защото е с копчета с фиксирани позиции,
което е голямо дърво и за мен е изключително тежък недостатък, което накланя твърдо везните в полза на климатика
Успех


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zfa159 » Чет 01 окт 2009 10:07


zdrash написа:на климатика - врътката за посоката на струята
може да слага на средно плоложение -
примерно да духа на джама и краката едновременно.
климатроника като гледам няма тази възможност защото е с копчета с фиксирани позиции,
което е голямо дърво и за мен е изключително тежък недостатък, което накланя твърдо везните в полза на климатика
Успех

Ти се изказа..климатроника дава възможност да пуснеш всички посоки едновременно...което от копчето няма как да направиш и според мен е изключително тежък недостатък на климатика :Mr Green Fun
Може да пуснеш струята да е в краката,на средните духалки и на стръклото едновременно като разбира се на колкото повече места я пуснеш толкова по-слаба става понеже вее от всякъде по малко heavy metal zork


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик

Мнениеот zdrash » Чет 01 окт 2009 10:13


ОК, ако е така явно не съм видял като хората



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта