Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
- be_bo
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 23:38
- Автомобил: SEAT ALHAMBRA
- Двигател: ATM
- Местоположение: РАЗЛОГ
- Контакти:
Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Здравейте колеги ще се копувам пасат 1992-3 или 1994-5-6 г. но да е с климатроник или климатик дайте съвет кой е по добър и какъв е случая с климатика и климатроника ( кое от двете е читаво и като си избирам колата кво да гледам за климата) Благодаря ви предварително
- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Вземи си с климатик.
По-лесно за подръжка, по-евтини компоненти и по-малко електроника.
Всичките клапи на парното, които на обикновения климатик се управляват с врътките с жило, същите при климатроника се управляват от електрически моторчета. Сам можеш да се сетиш, че на една кола на минимум 13 години има вероятност да се повреди скоро. А за да се ремонтира се разглобява цялото табло + средна конзола, а и самите елементи вътре не са евтини, има и много повече датчици в климатроника.
А за да разбереш дали работи климатроника като купуваш колата, трябва да отидеш в леко по-топъл ден и да го включиш, така ще го видиш дали работи. Може и да огледаш компресора и маркучите на климатика дали не са омаслени някъде по връзките, да не изпускат от там. Успех колега
По-лесно за подръжка, по-евтини компоненти и по-малко електроника.
Всичките клапи на парното, които на обикновения климатик се управляват с врътките с жило, същите при климатроника се управляват от електрически моторчета. Сам можеш да се сетиш, че на една кола на минимум 13 години има вероятност да се повреди скоро. А за да се ремонтира се разглобява цялото табло + средна конзола, а и самите елементи вътре не са евтини, има и много повече датчици в климатроника.
А за да разбереш дали работи климатроника като купуваш колата, трябва да отидеш в леко по-топъл ден и да го включиш, така ще го видиш дали работи. Може и да огледаш компресора и маркучите на климатика дали не са омаслени някъде по връзките, да не изпускат от там. Успех колега
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
И аз съм на мнение , че за дърто трябва климатик 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Аз съм с климатроник на В3 - безкрайно съм доволен.След един хубав ремонт на клапите,посмазване на някоя и друга сглобка на клапите и ремонт на вакуумите работи перфектно.Климатроника има своитв вече изброени от колегите недостатъци,но пък е по-комфортен....друго си е да си нагласиш някакви градуси и независимо какво става около теб в купето да си тези градуси....много е удобно при дълъг път.Разликата между климатика и троника е само в управлението на клапите,броя на клапите (климатроника има с една повече от климатика и обикновенното парно) и комфорта.
Ако ще е климатроник трябва да го вземеш работещ и изправен и оригинален а не насаждан...или дори да е насаждан да е оригиналния а не някакъв си друг.Иначе ще имаш много проблеми след това.
Общо взето иначе радиатори,компресори и т.н. всичко е идентично.
Успех!
Ако ще е климатроник трябва да го вземеш работещ и изправен и оригинален а не насаждан...или дори да е насаждан да е оригиналния а не някакъв си друг.Иначе ще имаш много проблеми след това.
Общо взето иначе радиатори,компресори и т.н. всичко е идентично.
Успех!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
ABSOLUT написа:... при климатроника се управляват от електрически моторчета...
Не е вярно. Клапите с ел. управление са две, мисля. Останалите са с вакуум - поне 4 бр. На Б3 със сигурност, предполагам и на Б4.
Не, че вакуумните не могат да се прецакат, но така тръгват слуховете и после обяснявай, че нямаш сестра ...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Вакуумна е клапата за външна/вътрешна циркулация.Също е вакуумна клапата,която определя на къде да духа въздуха - крака,предно стъкло или централен отвор...сумарно в това упражненине участват мисля,че общо 2 клапи (една отваря-затваря централния отвор и една мести крака/стъкло).За повече вакуумни не се сещам - може и да има.
Електрически са две - едната определя топло/студено а другата не помня за какво беше
...управляват се от стъпкови моторчета,които ги местят прецизно с необходимата стъпка.
Вакуумните се управляват елементарно - тръгва един вакуум от всмукателния колектор на двигателя и заминава вътре в един вакуум разпределител (ел.магнитни клапани,които пренасочват вакуума към съответната клапа) и при подаден импулс на съответния клапан вакуума задвижва клапата.Практически се чупят две неща -> самата вакуумклапа се спуква и започва да изпуска или управлението на въпросния блок с клапани (самия той рядко дефектира по принцип).За стъпковите мототрчета - ако клапите не заяждат с тях няма особен проблем....ако видят зор може да се счупят пластмаските,които го свързват с клапата или изгаря самото то - и в двата случая неприятно изпълнение.
Иначе климатика също дава бъгове - може да се отчупи крепеж на жило,може да се прецака връткаа,която го върти (да се откачи жилото от нея и тем подобни глупости заради остаряването на пластмасата)...ама по-рядко.
Иначе за климатрониците има части - продават се 2-ра ръка и клапи и мотори и всичко,което може да ти потрябва
Проблем с климатроника е осветлението не дисплея,вътре в колата,който ти показва информацията - състои се от две крушки по 6V,свързани последователно една на друга с лупи за да светят концентрирано в световода....оригинални се продават ама струват маса пари а неоригинални не вършат работа.Решава се срещу може би няма 2лв - бял светодиод от запалка (може да се намери и под левче) и един резистор за да ограничава тока, през резистора - става идеално.
Другия му проблем е реле номер 106 - то управлява вентлиатора на парното - често дефектира заради спукани спойки понеже вътре е с мозък - презапояваш го още като купиш колата и го забравяш за няколко години.
Успех!
Електрически са две - едната определя топло/студено а другата не помня за какво беше

Вакуумните се управляват елементарно - тръгва един вакуум от всмукателния колектор на двигателя и заминава вътре в един вакуум разпределител (ел.магнитни клапани,които пренасочват вакуума към съответната клапа) и при подаден импулс на съответния клапан вакуума задвижва клапата.Практически се чупят две неща -> самата вакуумклапа се спуква и започва да изпуска или управлението на въпросния блок с клапани (самия той рядко дефектира по принцип).За стъпковите мототрчета - ако клапите не заяждат с тях няма особен проблем....ако видят зор може да се счупят пластмаските,които го свързват с клапата или изгаря самото то - и в двата случая неприятно изпълнение.
Иначе климатика също дава бъгове - може да се отчупи крепеж на жило,може да се прецака връткаа,която го върти (да се откачи жилото от нея и тем подобни глупости заради остаряването на пластмасата)...ама по-рядко.
Иначе за климатрониците има части - продават се 2-ра ръка и клапи и мотори и всичко,което може да ти потрябва

Проблем с климатроника е осветлението не дисплея,вътре в колата,който ти показва информацията - състои се от две крушки по 6V,свързани последователно една на друга с лупи за да светят концентрирано в световода....оригинални се продават ама струват маса пари а неоригинални не вършат работа.Решава се срещу може би няма 2лв - бял светодиод от запалка (може да се намери и под левче) и един резистор за да ограничава тока, през резистора - става идеално.
Другия му проблем е реле номер 106 - то управлява вентлиатора на парното - често дефектира заради спукани спойки понеже вътре е с мозък - презапояваш го още като купиш колата и го забравяш за няколко години.
Успех!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,VW passat,92,1.8mi,ABS
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
а знае ли някой от къде точно взима вакуум за клапите ,става въпрос за климатроник на Б3,1.8 моно
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Mercader написа:а знае ли някой от къде точно взима вакуум за клапите ,става въпрос за климатроник на Б3,1.8 моно
Вакуума се взима от всмукателния колектор - зелена тръбичка.Оттам тя отива до зад акомулатора,където има тройник.Оттам тръгват два вакуума - единия заминава в резервоара за вакуум,който се намира под кората при лявата гума а другия (бяля тръбичка) се връща и влиза в купето точно между двтата маркуча за охл.течност за към вътрешното радиаторче за парното.Съответно отвътре оттам тръгва маркуч,който минава през половината табло и достига клапаните (малка червена кутиика,която управлява вакуум клапите).
И..това е!
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Климатик-гласувам с 2 ръце!!!Много заблудени да не кажа невежи си казват така:с климатроника си глася каквато температура си искам...а климатика знае само едно-фризер......Да ама който има мозък ще се сети че и с климатик можеш да контролираш температурата!!!Как?-ами като пуснеш климатика,с врътката за топъл и студен въздух си правиш температурата
сега чаткате ли идеята-студено от климатика,топло от парното и вече си правиш каквато искаш температура.... 


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Да,така е наистина
Обаче...когато се променят условията навън климатроника компенсира тази промяна и вътре климата си остава същия.Пробайте приметрно лятно време минаване през няой закътан проход - долу е яко жега и не се трае...вътре в колата е примерно 22 градуса.После се качвате на върха и там навън е към 20-тина градуса....вътре отново е 22
Има си и предимства и недостатъци.
Предимствата са безспорно по-високия комфорт,недостатък е,че започне ли да се троши става страшно (една вакуум клапа чисто нова струва 380лв,един мотор-позиционер (електрически) струва около 300лв и т.н.).Части 2-ра употреба се намират ама рядко са читави...това му е сериозния недостатък.
Иначе климатика може да духа и топло и студено,както и климатроника...просто трябва сам да си гласиш скоростта на вентилатора и температурата,която да вее.


Предимствата са безспорно по-високия комфорт,недостатък е,че започне ли да се троши става страшно (една вакуум клапа чисто нова струва 380лв,един мотор-позиционер (електрически) струва около 300лв и т.н.).Части 2-ра употреба се намират ама рядко са читави...това му е сериозния недостатък.
Иначе климатика може да духа и топло и студено,както и климатроника...просто трябва сам да си гласиш скоростта на вентилатора и температурата,която да вее.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
Не знам кой е заблуден, но след 2 години и половина с климатроник кола с климатик няма да си взема каквото ще да става. Колкото и да гласиш от врътките е несравнимо просто, щото то освен температура на струята управлява ПЛАВНО и силата и посоката на духане, а не 4 степени на вентилатора и това е. Карал съм и са ме возили и с климатик, та от опит говоря. Да не говорим че климатроника си действа и зимата и кефа продължава с пълна сила през цялата година - гласиш си градусите и забравяш. И освен това се сеща да си завърти фреона и зимата, силно намалявайки предпоставките за течове и изненади следващото лято.
А по-честите ремонти са в коша според мен (по климатичната част) и там разлика няма, а там 100% ще има за ремонт на толкова стар автомобил. Аз лично съм налял по климатичната част към 500лв, а за вътре по управлението под 100, и кво правим при това положение? Освен да си припомним за "гроздето е кисело", друго не се сещам.
+ като гледаш Б3/4/5 с климатроник (задължително оригинален), задържаш топло+офф (или топло+екон на Б4+) и гледаш за грешки, ако покаже 4444(няма грешки) взимаш смело, ако има, проверяваш какви точно и колко би струвало и си правиш сметката, не е толкова страшно колкото го изкарват някой. Иска си поддръжка като всичко останало, ама вашето е все едно да искаме само кола с барабани и без АБС щото датчиците и дисковете са скъпи...
А по-честите ремонти са в коша според мен (по климатичната част) и там разлика няма, а там 100% ще има за ремонт на толкова стар автомобил. Аз лично съм налял по климатичната част към 500лв, а за вътре по управлението под 100, и кво правим при това положение? Освен да си припомним за "гроздето е кисело", друго не се сещам.
+ като гледаш Б3/4/5 с климатроник (задължително оригинален), задържаш топло+офф (или топло+екон на Б4+) и гледаш за грешки, ако покаже 4444(няма грешки) взимаш смело, ако има, проверяваш какви точно и колко би струвало и си правиш сметката, не е толкова страшно колкото го изкарват някой. Иска си поддръжка като всичко останало, ама вашето е все едно да искаме само кола с барабани и без АБС щото датчиците и дисковете са скъпи...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
dj_tuhla написа:Не знам кой е заблуден, но след 2 години и половина с климатроник кола с климатик няма да си взема каквото ще да става. Колкото и да гласиш от врътките е несравнимо просто, щото то освен температура на струята управлява ПЛАВНО и силата и посоката на духане, а не 4 степени на вентилатора и това е. Карал съм и са ме возили и с климатик, та от опит говоря. Да не говорим че климатроника си действа и зимата и кефа продължава с пълна сила през цялата година - гласиш си градусите и забравяш. И освен това се сеща да си завърти фреона и зимата, силно намалявайки предпоставките за течове и изненади следващото лято.
А по-честите ремонти са в коша според мен (по климатичната част) и там разлика няма, а там 100% ще има за ремонт на толкова стар автомобил. Аз лично съм налял по климатичната част към 500лв, а за вътре по управлението под 100, и кво правим при това положение? Освен да си припомним за "гроздето е кисело", друго не се сещам.
+ като гледаш Б3/4/5 с климатроник (задължително оригинален), задържаш топло+офф (или топло+екон на Б4+) и гледаш за грешки, ако покаже 4444(няма грешки) взимаш смело, ако има, проверяваш какви точно и колко би струвало и си правиш сметката, не е толкова страшно колкото го изкарват някой. Иска си поддръжка като всичко останало, ама вашето е все едно да искаме само кола с барабани и без АБС щото датчиците и дисковете са скъпи...
Евала..един човек дето да мисли като мен.
Мога само да добавя и аз,че откакто си взех кола с климатроник не искам и да виждам климатик в моя кола.
Отпред наистина всичко е еднакво и на климатика и на климатроника.Контролера,който е "многото електроника" дава най-чест дефект едни транзистори,които управляват релетата за перки и т.н....те струва стотинки по магазините за електронни компоненти.Другите неща са както и при климатика - релета окисляват и горят...такива неща.
Като ел.мотори по климатроника аз лично не съм имал яодве..колата е вече на 17 години.С вакуум клапите съм имал и все още имам един проблем и той е с клапата заътрешна циркулация - проверих я колко струва - главозамайваща сума.Обаче 2-ра употреба не е толкова сложно да се намери здрава за не повече от 20-30лв...смяната и е ужасна.
Обаче пък нея я има и климатика така че това не се брои като дефект само на климатроника

- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
на климатика - врътката за посоката на струята
може да слага на средно плоложение -
примерно да духа на джама и краката едновременно.
климатроника като гледам няма тази възможност защото е с копчета с фиксирани позиции,
което е голямо дърво и за мен е изключително тежък недостатък, което накланя твърдо везните в полза на климатика
Успех
може да слага на средно плоложение -
примерно да духа на джама и краката едновременно.
климатроника като гледам няма тази възможност защото е с копчета с фиксирани позиции,
което е голямо дърво и за мен е изключително тежък недостатък, което накланя твърдо везните в полза на климатика
Успех
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
zdrash написа:на климатика - врътката за посоката на струята
може да слага на средно плоложение -
примерно да духа на джама и краката едновременно.
климатроника като гледам няма тази възможност защото е с копчета с фиксирани позиции,
което е голямо дърво и за мен е изключително тежък недостатък, което накланя твърдо везните в полза на климатика
Успех
Ти се изказа..климатроника дава възможност да пуснеш всички посоки едновременно...което от копчето няма как да направиш и според мен е изключително тежък недостатък на климатика

Може да пуснеш струята да е в краката,на средните духалки и на стръклото едновременно като разбира се на колкото повече места я пуснеш толкова по-слаба става понеже вее от всякъде по малко

- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
Re: Пасат 1992 до 1996 климатроник или климатик
ОК, ако е така явно не съм видял като хората
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gigov, Google [Bot] и 51 госта