Здравейте колеги!
Едно приятелче има Поло 1.4 от 99 година с клима.
Проблема му е следния-като тръгне на дълак път и подържа 140, колата започва да прегрява.Когато кара в града (София),в най-големите задръствания няма никакъв проблем.
Колата е със сменен термостат и датчик за вентилатора на радиатора.От какво може да се получава?
1.4-99г прегрява на дълъг път
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
1.4-99г прегрява на дълъг път
Последна промяна от dobrin на Сря 11 фев 2009 23:58, променено общо 1 път.
Причина: "Дълъг" се пише!
Причина: "Дълъг" се пише!
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: 1.4-99г прегрява на дълак път
Гарнитура на главата си отива, крива или пукната глава
-
siso92
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.4-99г прегрява на дълак път
Ако е 60 коня,не са ли му множко 140 с климатик?Пък и веднага ли загрява и на колко градуса?
-
jabeto
- Мнения: 241
- Регистриран на: Вто 30 окт 2007 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: 1.4-99г прегрява на дълак път
Да не би като е сменян термостата после системата да не е обезвъсдушена както трябва или тя автомат.се обезвъздушаваше на полотата 
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: 1.4-99г прегрява на дълак път
Сама се обезвъздушава
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: 1.4-99г прегрява на дълак път
Маамустара, явно сте хвърляли боб, щом знаете, че тия 140 ги поддържа при включен климатик, без човека да е писал такова нещо!!! И освен това колкото и да е натоварен двигателя при 140 няма как да не се охлажда. Освен ако няма добра циркулация на охлаждащия флуид, което ме навежда на мисълта за водна помпа или както Любо каза - гарнитура на главата.
И айде без повече трупане на излишни мнения и повтаряне на казаното от някои преди вас ако не ви питат, щото тия дни само едни и същи работи и тъпотии чета в този раздел!!!
П.П. Пише се "дълъг", а не "дълак"
И айде без повече трупане на излишни мнения и повтаряне на казаното от някои преди вас ако не ви питат, щото тия дни само едни и същи работи и тъпотии чета в този раздел!!!
П.П. Пише се "дълъг", а не "дълак"
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
Извинявам се за дълак-дълъг,толкова съм си грамотен
Значи 140 са без клима.Всепак вънка е под 0.Системата си е обезвъздушена.А и 140 мисля,че са нормални за този мотор.По каталог мах е 170 и.Относно гарнитурата на главата се замислих сериозно.Ще оглегам за други симптоми за пропускаща гарнитура.Мерси ще пиша за развитието.
Значи 140 са без клима.Всепак вънка е под 0.Системата си е обезвъздушена.А и 140 мисля,че са нормални за този мотор.По каталог мах е 170 и.Относно гарнитурата на главата се замислих сериозно.Ще оглегам за други симптоми за пропускаща гарнитура.Мерси ще пиша за развитието.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
Вчера огледах хубаво полото и не намерих никакви признаци за пробив в гарнитурата.Засега ще сменим водната помпа и ще изчистим хубаво питата на радиатора и тогава ще мислим за гарнитура.Благодаря за насоката
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
Да виж помпата, нея я пропуснахме наистина.
Тя се проверява лесно - на празен ход при нормално ниво на течността в казанчето водата трябва да циркулира в него. От малкото маркуче, което влиза в казанчето и идва доп течност и така става циркулацията.
Ако всичко е нормално - тя е наред - при празен ход течността си циркулира доволно.
А от това да държиш 140 двигателя не вижда зор и си се охлажда перфектно
МОжеш и промивка на системата да направиш, може да има затлачвания някъде от така разпространените простотии за запушване на течове
Тя се проверява лесно - на празен ход при нормално ниво на течността в казанчето водата трябва да циркулира в него. От малкото маркуче, което влиза в казанчето и идва доп течност и така става циркулацията.
Ако всичко е нормално - тя е наред - при празен ход течността си циркулира доволно.
А от това да държиш 140 двигателя не вижда зор и си се охлажда перфектно
МОжеш и промивка на системата да направиш, може да има затлачвания някъде от така разпространените простотии за запушване на течове
-
hipokrat
- Мнения: 74
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 15:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
а сигурен ли си че показанията на таблото на практика са реални, защото би могло температурата на антифриза да си е нормална а датчика да те лъже.
-
Uneek
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
hipokrat написа:а сигурен ли си че показанията на таблото на практика са реални, защото би могло температурата на антифриза да си е нормална а датчика да те лъже.
И това е доста вероятно - аз веднъж така миналото лято си изкарах акъла - пътувам от гърция за България и по едно време гледам 110
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.4-99г прегрява на дълъг път
Първо ти препоръчвам да смениш водната помпа,по-въдможност с оригинална или с рециклирана такава.Този двигател има склонност да прегрява точно заради водната помпа,или по-скоро заради нейната турбинка.Във сервиз на VW искат да ги сменят задължително на 2г.или 80 хил.км!Второ,промий си системата с дестилирана вода!На този двигател не може да се източи цялата охлаждаща течност в системата поради конструктивни особености.Затова дори и да е подменяна течността някога /въпреки че това е задължително условие/,всички утайки си остават в блока на двигатела.Като смените помпата обаче,ще може да се източи всичката течност от блока.Трето-термостата трябва да е с маркирано-87 C по Целзий на него.Четвърто-използвай само оригинален антифриз на VW на който пише-G12,G-12 Plus или G-12 Plus Plus и не го смесвай с G11 при никакви обстоятелства.Най-добре е да разредиш течността в отношение 1:1 с дейонизирана вода.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта